موقوفه های منفعتی در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند گسترش بیشتر است

یاسوج- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: موقوفه های منفعتی در بخش های سلامت، ورزش، ایتام، حوزه های علمیه، مساجد، بقاع متبرکه و مسائل علمی و آموزشی در این استان نیازمند گسترش روز افزون است.
  • پنجشنبه 4 آذر 1395 ساعت 14:47
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید نور الله جنتی پور روز پنجشنبه در نشست خبری بمناسبت دهه وقف (7 تا 16 آذر) در یاسوج اظهار داشت: سود موقوفه های منفعتی عام بوده و بخش عمده ای از مشکلات و معضلات جامعه از جمله فقر و محرومیت نیز با این نوع موقوفه ها قابل رفع است.
وی گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد می توانند با نذورات جمعی و یا جمع آوری مبالغ اندک اقدام به ایجاد موقوفه های منفعتی در ابعاد مختلف کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ایجاد و ترویج موقوفه های منفعتی در استان را جزء ضروریات دانست و افزود: همه قشرهای مردم در این راستا تلاش، همت و همکاری کنند.
حجت الاسلام جنتی پور خواستار برنامه ریزی و مدیریت لازم برای استفاده از ظرفیت های چشمگیر کهگیلویه و بویراحمد به منظور ترویج هر چه بیشتر روحیه انفاق و فرهنگ وقف بین مردم استان شد.
وی بیان کرد: وقف یک فرهنگ عام المنفعه دینی، اقتصاد پایدار، سنت حسنه، میراث جاودان، صدقه جاریه، احسان ماندگار و باقیات صالحات بوده و کاربردهای متعددی دارد و رسالت مهم صیانت از موقوفه ها و هدایت درآمد آنها در کهگیلویه و بویراحمد نیز بر عهده اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان است.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: رسانه های کهگیلویه و بویراحمد می توانند در رشد، ترویج و نهادینه شدن فرهنگ وقف در این استان نقش بسزایی داشته باشند.
وی ابراز داشت: برخی مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای احیای زمین موقوفه 6 هکتاری میدان هفتم تیر یاسوج و خروج بخشی از آن که در اختیار چند دستگاه اجرایی این استان است پیگیری و تلاش جدی کرده اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: این موقوفه آماده سرمایه گذاری بوده و برای آنکه سود بیشتری از آن نصیب مردم استان شود اولویت با سرمایه گذاران بومی خواهد بود.
حجت الاسلام جنتی پور اظهار داشت: 55 درصد سود این زمین موقوفه به سرمایه گذار می رسد و 45 درصد درآمد مابقی نیز برای نیت واقف که خیرات و مبرات است هزینه خواهد شد.
وی افزود: پیش بینی می شود که با سرمایه گذاری در این زمین موقوفه حدود چهار هزار شغل ایجاد شود.
حجت الاسلام جنتی پور بیان کرد: 10 برنامه در قالب همایشی با عنوان «یاوران وقف» با سخنرانی آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در یکی از روزهای دهه وقف سال جاری در یاسوج برگزار می شود که زمان آن به زودی اعلام خواهد شد.
وی عنوان کرد: مهمترین این برنامه ها شامل تجلیل از خادمان و فعالان وقف، هیات امنای بقاع متبرکه و رسانه های کهگیلویه و بویراحمد است.
وی ابراز داشت: روز شمار دهه وقف سال جاری شامل هفت آذر وقف و رسانه، هشت آذر وقف و تبلیغ فرهنگ اهل بیت (ع)، 9 آذر وقف و ترویج فرهنگ قرآنی،10 آذر وقف و بقاع متبرکه و زیارت، 11 آذر وقف و حوزه های علمیه، 12 آذر وقف و محرومیت زدایی، 13 آذر وقف و سلامت، 14 آذر وقف و خانواده، 15 آذر وقف و اقتصاد مقاومتی و 16 آذر وقف و علم و فناوری است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005

ثبت نظر

ارسال