مسائل زیست محیطی قم در آینده نزدیک به بحران تبدیل می شود

قم - ایرنا - نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص نیافتن حق آبه ها به قم و هم چنین مسائل زیست محیطی قم در دریاچه نمک، حوض سلطان و وجود بیابان های استان مشکلات بسیاری به وجود آورده است که در آینده نزدیک به بحران جدی تبدیل می شود.
  • پنجشنبه 4 آذر 1395 ساعت 14:38
به گزارش ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در این راستا طی نامه ای به مسئولان کشور اعلام خطر کرده ایم که باید برای بیابان زدایی قم فکر اساسی کرد.
وی اضافه کرد: تخصیص نیافتن حق آبه ها و مسائل زیست محیطی مشکلات عدیده ای به وجود آورده است که باید راهکار اساسی در این حوزه ارائه کرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نرخ بیکاری 14 درصدی در بهار امسال در قم گفت: این آمار در تابستان امسال تا حدودی بهتر شده است.
وی ادامه داد: در این زمینه نیز باید تدابیری اندیشیده شود و این مساله مورد توجه قرار بگیرد.
امیرآبادی به مشکل صادرات فرش قم نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز باید در دولت مورد توجه قرار بگیرد.
وی بیان داشت: در برنامه توسعه ششم تلاش کرده ایم تا برنامه خوبی برای پنج سال آینده قم رقم بخورد ولی متاسفانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این حوزه ورود پیدا نکرد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی باید سه شهر مذهبی مشهد، شیراز و قم را مورد توجه قرار دهد و برای توسعه زیرساخت های گردشگری در این مکان ها، پیشنهادهایی را در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
وی به همکاری نهادهای مختلف در توسعه زیرساخت های گردشگری اشاره کرد و گفت: بحث میراث فرهنگی نیازمند همراهی چندین دستگاه است تا با تعامل یکدیگر مشکلات زیرساختی و جذب سرمایه گذار رفع شود.
وی تصریح کرد: بحث تحریم ها باعث شده است تا مشکلات در حوزه های مختلف از جمله واحدهای تولیدی و صنعتی افزایش پیدا کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که استان قم ظرفیت بسیار بالایی دارد گفت: باید از ظرفیت های این شهر در توسعه قم استفاده کرد تا آنگونه که شایسته است جایگاه ویژه استان قم در کشور حفظ شود.
شانزدهمین جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان استانی در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.
8138 / 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

ثبت نظر

ارسال