گوردزی: به‌ علت اشتباهات فردی قهرمانی را از دست دادیم/ اتحادیه جهانی این مسابقات را هم‌تراز جام جهانی قرار داد

مربی تیم کشتی آزاد بیمه رازی گفت:‌ سومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در اوکراین در مقایسه با دوره گذشته در سطح بالاتری برگزار شد.
  • شنبه 13 آذر 1395 ساعت 11:47

به گزارش خبرگزاری فارس، صادق گودرزی، مسئول رسانه‌ای جام باشگاه‌های جهان با بیان این مطلب افزود: امسال سومین دوره این مسابقات برای اولین بار در یک کشور خارجی برگزار شد و ابتکار فدراسیون کشتی ایران، جهانی شد.

وی افزود: سطح مسابقات بسیار مطلوب بود و رقابت‌ها در حد مسابقاتی همچون جام جهانی برگزار شد، ضمن اینکه حضور برخی از قهرمانان جهان و المپیک در این رقابت‌ها نشان از رشد آن داشت. اینکه تیم آمریکا برای قهرمانی در این رقابت‌ها از خینچگاشویلی و اسنایدر قهرمانان جهان و المپیک استفاده کرده بود نشان می‌داد تیم‌ها با برنامه در این مسابقات شرکت کرده بودند.

نایب قهرمان المپیک لندن تصریح کرد: البته برخی از تیم‌ها نیز با نفرات جوان و با کیفیت فنی پایین‌تری حضور داشتند که این مسئله نیز با توجه به باشگاهی بودن این رقابت‌ها و همچنین نوپا بودن این تورنمنت در دوره‌های بعدی قطعا برطرف می شود. وقتی تیم ستارگان ساری که از نفرات نسبتا خوبی بهره می‌بُرد به عنوان ششمی برسد نشان از این داشت که بالای 50 درصد تیم‌های حاضر در این جام از نفرات خوبی بهره می‌بردند.

دارنده مدال برنز جهان در مورد نحوه برگزاری مسابقات افزود: امسال این مسابقات به صورت مشارکتی با کشور اوکراین برگزار شد، اما نحوه برگزاری رقابت‌ها و کارهای اجرایی بعهده اوکراینی‌ها بود که انصافا از نظر تجهیز سالن مسابقات، سالن تمرین، محل اسکان، نورپردازی و همچنین پخش تلویزیونی، بسیار خوب بودند و در سطح رقابت‌های بزرگ بین‌المللی بود.

گودرزی اضافه کرد: با توجه به اینکه اتحادیه جهانی کشتی نگاه مثبتی به این رقابت‌ها که به صورت تیم به تیم و باشگاهی برگزار می‌شود، دارد انتظار برگزاری این مسابقات در این سطح نیز را داشتیم و اتحادیه جهانی نیز این مسابقات را همطراز با جام جهانی قرار داد.

وی درباره قهرمانی تیم تایتان مرکوری تصریح کرد: بیمه رازی در 2 سال گذشته با شکست این تیم به مقام قهرمانی رسیده بود، امسال نیز ما با ترکیب خوبی راهی این رقابت‌ها شدیم، اما بعضی از اشتباهات فردی کشتی‌گیران باعث شد تا به راحتی جام را از دست بدهیم. البته تیم حریف نیز از نفرات خوب و بسیار آماده‌ای بهره می‌بُرد، اما نفرات مطرح این تیم مانند خینچگاشویلی و اسنایدر مقابل کشتی‌گیران ما حرفی برای گفتن نداشتند و اگر اشتباهات فردی گریبانگیر تیم ما نمی‌شد قطعا با نتیجه خوبی این تیم را شکست می‌دادیم.

مربی تیم کشتی آزاد بیمه رازی خاطرنشان کرد: از این به بعد کشورهای دنیا با نگاه متفاوتی به جام باشگاه‌های جهانی نگاه می‌کنند و در واقع این مسابقات به نوعی یکی از تورنمنت‌های معتبر اتحادیه جهانی کشتی شده است و تیم‌های ما برای کسب مجدد قهرمانی در این رقابت‌ها کار دشواری را پیش رو خواهند داشت.

انتهای پیام/س


ثبت نظر

ارسال