اسماعیل مهدیپور در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به تبلیغات برخی از محصولات سلامت محور در فضای مجازی و رسانه ملی بدون ذکر نام تجاری و مشخصات بنگاه اقتصادی گفت: این تبلیغات صرفا با اعلام سامانه پیامکی برای خرید کالا به صورت گسترده تبلیغ میشود.
مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی و دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان همچنین در مورد طرح ادعاهایی در مورد خواص و ویژگیهای محصولات مذکور افزود: این ادعاها براساس قوانین موجود باید به تأیید دستگاههای متولی برسد که متأسفانه برخی از این ادعاها مورد تأیید سازمان غذا و دارو نیست و مصرفکنندگان از این ناحیه متضرر میشوند.
وی اظهار داشت: رسانههای مکتوب، شنیداری و دیداری به ویژه رسانه ملی باید در راستای جلوگیری از انحراف اذهان عمومی به واسطه سوء استفاده برخی از بنگاههای اقتصادی در تضییع حقوق مصرفکنندگان و مخاطره سلامت آنها و همچنین ممانعت از سلب اعتماد مردم به ویژه در استفاده از تولیدات داخلی، ابتدا از دارا بودن مجوزها و تاییدیههای لازم در مورد ویژگیهای کالاها اطمینان حاصل نموده و سپس نسبت به اقدامات رسانهای و تبلیغی در چارچوب قوانین جاری کشور اقدام کنند.
مهدی پور به شهروندان توصیه کرد که مراقب تبلیغات اغوا کننده بویژه در مورد محصولات سلامت محور و اینکه هرگونه تبلیغ کالا بدون معرفی نام بنگاه اقتصادی و برند مربوط، ظن عدم وجود کیفیت مطلوب کالا را متصور خواهد ساخت، باشند.
مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی و دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت افزود: با توجه به ماده (7) قانون حمایت از حقوق مصرکنندگان مصوب 1388.7.15 مجلس شورای اسلامی و دیگر قوانین و مقررات مرتبط با هرگونه تخلف و تبلیغ خلاف واقع که موجب فریب اذهان عمومی شود، برخورد خواهد شد .
انتهای پیام/ب