اثربخشی جذب منابع انسانی در توسعه نظام اداری و سازمانی است

رئیس امور برنامه ریزی و تامین منابع انسانی سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: منابع انسانی اصلی‌ترین رکن و موتور محرکه و تصمیم سازی هر نظام اداری است.
  • چهارشنبه 17 آذر 1395 ساعت 19:39
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی جمالی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: طراحی نظام اداری پویا و چابک رمز موفقیت توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... در سطح تمامی کشورهای جهان است.

وی اظهار داشت : منابع انسانی با انگیزه، توانمند، کارآمد، متعهد و متخصص در بهره وری، رشد و بالندگی یک نظام اداری بسیار اثربخش است.
رئیس امور برنامه ریزی و تامین منابع انسانی سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: نظام های مختلف در حوزه مدیریت منابع انسانی شامل جذب و استخدام، برنامه ریزی نیروی انسانی، ارزیابی عملکرد، نظام انتخاب و انتصاب مدیران و ...است.

وی در ادامه با اعلام اینکه عنصر نیروی انسانی در جهان رقابتی امروزی از ابزارهای مهم برای ایجاد تحول و بقای سازمان و دستیابی به هدف ها و رسالت های موردنظر است، افزود: منابع انسانی اصلی‌ترین رکن و موتور محرکه و تصمیم سازی هر نظام اداری است.

جمالی تاکید کرد : همواره در حوزه جذب و استخدام نظام اداری باید به سه مولفه اساسی از قبیل عدالت، شایسته سالاری و رقابت توجهی ویژه شود.
وی با یادآوری اینکه نظام جذب در نظام اداری باید بر اساس شایسته گزینی باشد، اظهارداشت: بکارگیری مدیران شایسته مزایایی فراوانی همچون افزایش روحیه کارکنان، ارتقای رضایت شغلی، ایجاد انگیزه برای افزایش اثربخشی فرد و سازمان، احساس تعلق کارکنان به سازمان، رشد و شکوفایی نخبگان و فرصت بروز استعدادها و افزایش بهره وری را به دنبال دارد.
رئیس امور برنامه ریزی و تامین منابع انسانی سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه نیروی انسانی مهمترین نقش را در ماموریت های سازمانی دستگاه های اجرایی دارد، گفت: موفقیت یا شکست کشور و برنامه های توسعه به عامل انسانی بستگی دارد و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز تاکید زیادی بر این مهم داشته است.
وی با تاکید بر اینکه سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بر عدالت محوری در جذب و بهبود معیار ها و روزآمدی روش های گزینش نیروی انسانی تاکید دارد، افزود: روش های مناسب برای جذب نیروی انسانی توانمند از راهبردهای دولت برای اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است.
جمالی تصریح کرد : بر این اساس دستورالعمل جدید جذب و استخدام در کشور به تصویب رسیده تا در جهت افزایش عدالت استخدامی و رقابتی تر کردن فضای استخدامی فرصت برابر برای تمامی متقاضیان استخدامی واجد شرایط فراهم و از طرفی رضایت مندی بیشتر داوطلبان را موجب شود.

ثبت نظر

ارسال