نوسازی شناورهای فرسوده به سال آینده موکول شد

  • جمعه 19 آذر 1395 ساعت 4:12
نوسازی شناورهای فرسوده به سال آینده موکول شد

نوسازی شناورهای فرسوده به سال آینده موکول شد

رئیس اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر گفت: امید می رود با تأیید نهایی طرح ازسوی سازمان بنادر و دریانوردی از اوایل سال آینده شاهد اجرایی شدن طرح نوسازی شناورها باشیم.

علی هاشمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به منظور نوسازی فاز نخست شناورهای مسافری به زودی جلسه ای با مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی برگزار خواهد شد.
رئیس اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر عنوان کرد: تا کنون مکاتبات زیادی از سوی اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر در این خصوص با سازمان بنادر صورت گرفته است که امید می رود با برگزاری جلسه ای با مسئولان مربوطه بتوانیم انجام این پروژه را هر چه سریع تر نهایی کنیم.
وی اذعان داشت: طرح نوسازی شناورهای مسافربری از سوی اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر به سازمان بنادر و دریانوردی ارائه شده است.
این مقام مسئول در اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر گفت: از آنجا که قرار است از اعتبارات محل وجوه اداره شده این سازمان جهت نوسازی شناورها استفاده شود، لذا تأیید طرح تأیید شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی در ادامه گفته های خود تصریح کرد: بر اساس طرح ارائه شده قرار بود در فاز نخست این پروژه  200 فروند شناور باری فرسوده نوسازی شوند که امیدواریم با تحقق این امر،  نوسازی سایر شناورهای باری فرسوده نیز آغاز شود.
این مقام مسئول در اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر با تأکید بر ضرورت نوسازی هر چه سریع تر شناورهای باری خاطرنشان ساخت: بر اساس مطالعات صورت گرفته بسیاری از شناورهای باری در حوزه خلیج فارس نیازمند نوسازی هستند.
به گفته وی، ارائه تسهیلات خرید و ساخت شناور از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی، نقش بسیار مهمی در ترغیب هرچه بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی برای خرید و ساخت شناورهای باری و مسافری داشته است.
هاشمی افزود: امیدواریم در بخش نوسازی شناورهای باری همچون شناورهای مسافربری فعال در آبهای خلیج فارس هر چه سریعتر اقدامات لازم صورت گیرد.
رئیس اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر اذعان داشت: امید می رود با تایید نهایی طرح نوسازی شناورهای باری فعال در خلیج فارس ازسوی سازمان بنادر و دریانوردی از اوایل سال اینده شاهد اجرایی شدن طرح نوسازی شناورها باشیم.
وی یادآور شد: به منظور ساخت شناورهای مسافربری نیز قرادادهای متعددی با شرکت های سازنده شناور منعقد شده که به ترتیب زمان بندی انجام شده، این شناورها تحویل داده خواهد شد.
هاشمی در ادامه گفته های خود در خصوص بیمه شناورهای باری و مسافربری گفت: سال گذشته به صورت گروهی تمام شناورهایی که مالکان آنها علاقه مند به بیمه کردن شناور خود بودند را توسط شرکت بیمه دی، بیمه کردیم.
رئیس اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر تأکید کرد: در صورتی که امسال نیز شرایط این شرکت بیمه برای مالکان شناورها قابل قبول باشد، بیمه مسئولیت و بدنه شناورها  را توسط شرکت بیمه مذکور یک سال دیگر تمدید خواهیم کرد.
به گفته وی، بدون شک با نوسازی شناورهای فرسوده باری، ضریب ایمنی فعالیت های تجاری این شناورها در خلیج فارس افزایش خواهد یافت و مالکان شناورها می توانند فعالیت های خود را در این زمینه بیش از پیش توسعه دهند.

ثبت نظر

ارسال