بانکداری جامع بهترین نسخه برای بانکداری کشور است

مدیرعامل بانک رفاه کارگران تاکید کرد : بانکداری جامع بهترین نسخه برای بانکداری امروز کشور است.
  • پنجشنبه 18 آذر 1395 ساعت 18:39
بانکداری جامع بهترین نسخه برای بانکداری کشور استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمدعلی سهمانی گفت : بهترین نسخه برای بانکداری امروز، بانکداری جامع است چون تمامی خدمات مورد نیاز مشتری در یک سبد محصولات به آنها ارائه می شود.

مدیرعامل بانک افزود: بانکداری سنتی و تک محصولی منجر به شکست است، باید نگاه به مشتریان ، متکثر و متنوع باشد و با طبقه بندی مشتریان، برای هر یک از آنها نسخه متفاوتی از خدمات ارائه کنیم.

سهمانی گفت: بانک رفاه یکی از با ظرفیت ترین بانک های کشور است و این آمادگی را دارد که به حوزه های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی خدماتی با کیفیت لازم را ارائه کند ، ضمن اینکه بنا داریم تعاملات بانک را با صندوق توسعه ملی بیشتر کنیم.

وی توانمندسازی را منوط به دانش محور کردن بانک و آموزش به روز و مستمر مدیران و کارکنان دانست.

مدیرعامل بانک رفاه افزود : آموزش می تواند شور و نشاط سازمانی ایجاد کند و لازم است دانش نوین مالی، اقتصادی و بانکی فرا گرفته شود و از هر فرصتی برای یادگیری استفاده کرد.

سهمانی با تاکید بر تحول گرایی خاطرنشان کرد : به دنبال سازمانی هستیم که انگیزه و شوق تحول گرایی در چهره مدیران آن موج بزند، تحول خواهی از حوزه های آموزش و منابع انسانی ناشی می شود ، توسعه طلبی و تحول خواهی با یک حرکت تدریجی و منطقی ایجاد می شود وتحقق این راهبرد هم نیازمند مشارکت فعال تمامی سطوح است.

وی افزود: برنامه محوری، هدف گرایی و استراتژی محوری ، در دستور کار بانک است ، بانک رفاه از یک دهه گذشته تا کنون دارای برنامه های عملکردی بوده است اما این برنامه ها نیازمند بازنگری و مهندسی مجدد است و باید در مواردی تغییرات و بهبودهایی داشته باشد.

مدیرعامل بانک رفاه ارائه اطلاعات روزآمد و سریع برای تصمیم سازی و تصمیم گیری مدیران را لازم خواند و خاطرنشان کرد : اگر می خواهیم تصمیم مناسب بگیریم و برای آینده برنامه عمل داشته باشیم به اطلاعات درست، لحظه ای و باکیفیت نیاز داریم.

وی افزود: در واقع حوزه های مالی، اعتباری و برنامه ریزی باید توان ارائه اطلاعات لحظه ای را در خود تقویت کنند.

سهمانی ارتقای انگیزه کارکنان را مهم خواند و گفت: بهبود عملکرد اگرچه از طریق ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری ایجاد می شود، اما مهم ترین عامل در این راه ، انگیزه نیروی انسانی و بروز خلاقیت است ، اگر انگیزه نیروی انسانی بالا نباشد، هیچ دستاوردی حاصل نمی شود و مطمئنا اگر کارکنان تلاش کنند عملکرد آنها هر روز بهتر از گذشته باشد، سازمان به سمت تعالی گام بر می دارد.

مدیرعامل بانک رفاه بر مدیریت صحیح منابع، مصارف و نقدینگی تاکید کرد و اظهار داشت : این موضوع دغدغه مدیران بانک در تمام سطوح است.

انضباط مالی در بانک رفاه حاکم است

مدیرعامل بانک رفاه گفت : بانک مرکزی به دنبال انضباط مالی در نظام بانکی است و خوشحالیم بانک رفاه در این چارچوب عمل می کند .

بنابر گزارش روابط عمومی بانک رفاه، سهمانی گفت : دولت در روزهای آتی برنامه های متنوعی در حوزه اقتصاد از جمله تک نرخی کردن ارز و مدیریت بیشتر بحران رکود و تورم در دستور کار دارد و لازم است ما نیز در بانک رفاه مطابق با سیاست های دولت عمل کنیم.

وی افزود : در نتیجه مدیریت خوب دولت یازدهم شاهد دستاوردهای خوبی در بخش اقتصادی کشور و تحرک مطلوب در آن و همچنین کنترل تورم و تلاش برای خروج از رکود بوده ایم. امروزه رشد نقدینگی به خوبی مدیریت شده و در شهریور سالجاری به 10درصد رسیده است.

سهمانی گفت : رشد اقتصادی هم که یکی از مهم ترین اهداف دولت است، اکنون نزدیک به 5 درصد است و این حاکی از تحقق این هدف بزرگ است.
سهمانی با اشاره به اینکه تراز بازرگانی دولت مثبت و صادرات کشور به ویژه صادرات غیرنفتی افزایش چشمگیری داشته است ، اظهار داشت :نتایج اقدامات انجام شده در میان مدت و بلندمدت تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور خواهد داشت.

مدیر عامل بانک رفاه افزود : نظام بانکی و بانک رفاه باید طبق قوانین و مقررات و سیاست گذاری ها در چارچوب انضباط مالی حرکت کنند ، بسیار خرسندیم که منطبق با این سیاست ها حرکت کرده ایم و از نظر بانک مرکزی، جزو بانک های منضبط به شمار می رویم.

مشتری محوری استراتژی مهم بانک رفاه است

مدیرعامل بانک رفاه گفت : مشتری محوری یکی از مهم ترین استراتژی های بانک رفاه است ، به همین منظور تغییرات ساختاری در بانک ایجاد شده که در آینده تقویت هم می شود.

سهمانی با اعلام این مطلب در جمع مدیران صف و ستاد این بانک در مشهد افزود : باید تمامی ارکان بانک بر امور مشتریان مبتنی باشد. مشتری محوری معادل عدول از قوانین و مقررات بانک مرکزی نیست بلکه ایجاد یک نگاه جامع به مشتری است.

وی افزود: با وجود همه تکالیف، انتظارات و محدودیت ها به دنبال تحقق اهداف در بانک رفاه هستیم ، تمامی اقدامات بانک برای جلب رضایت ذی نفعان است و تلاش ها باید به تامین رضایت آنان معطوف شود.

سهمانی با اشاره به اینکه در ماه های اخیر اقدامات مطلوبی در این بانک در حوزه های بهبود شبکه شعب، سودآوری، فن آوری های الکترونیکی و... صورت گرفته است ، افزود: بهبود شرایط بانک صرفاً با ارتقای کیفیت خدمات صورت می گیرد ، ارتقای کیفیت هم با پرداخت سود بالا یا با کاهش قیمت خدمات به دست نمی آید.

وی تصریح کرد : سرعت، کیفیت، امنیت و سهولت در دسترسی به خدمات در نهایت منجر به تعالی بانک و افزایش رضایت مندی ذی نفعان خواهد شد.
سهمانی ، وصول مطالبات معوق را از ماموریت های مهم بانک رفاه خواند و یادآور شد سیاست بانک در وصول مطالبات از بدهکاران خوش حساب و دارای تعامل و مداراست اما در مواجهه با بدهکاران بد حساب از همه ظرفیت های قانونی بهره خواهیم برد.

سهمانی تاکید کرد حوزه های صف و ستاد این بانک منسجم و هماهنگ در پی اعتلای بانک هستند و مطمئنا اعتلای بانک منجر به رضایت ذینفعان خواهد شد.

ثبت نظر

ارسال