وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی وارد سراوان شد

زاهدان - ایرنا - دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اتفاق شماری از معاونان و مسئولان این وزارتخانه امروز /جمعه/ به منظور بازدید و راه اندازی چند طرح بهداشتی درمانی در سیستان و بلوچستان وارد سراوان شد.
  • جمعه 19 آذر 1395 ساعت 10:19
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ابتدای ورود به فرودگاه سراوان مورد استقبال معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شماری دیگر از مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم محلی قرار گرفت.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان به خبرنگار ایرنا گفت: دکتر هاشمی در این سفر چهار روزه به سیستان و بلوچستان علاوه بر بازدید و افتتاح طرح های بهداشتی درمانی سه دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی استان قرار است اعمال جراحی چشم را در درمانگاه چشم پزشکی بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور در قصرقند انجام دهد.
دکتر بهرام چوپان افزود: بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور با راه اندازی درمانگاه های سیار چشم پزشکی و دندانپزشکی، فعالیت خدمات رسانی رایگان خود را از 6 آذرماه در روستای پاسک شهرستان قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز کرده است.
این بنیاد خیریه برای دومین بار با حضور در سیستان و بلوچستان در روستای پاسک قصرقند مستقر شده، قرار است در طول 100 روز در 2 بخش چشم پزشکی و دندانپزشکی خدمات لازم را به مردم محروم مناطق روستایی جنوب استان ارائه کند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهار داشت: قرار است وزیر بهداشت با حضور در زاهدان 50 طرح بهداشتی درمانی را در این شهرستان افتتاح کند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان به سبب محرومیت های به جای مانده از گذشته های دور و بروز خشکسالی های مداوم 18 ساله با وجود خدمات و فعالیتهای گسترده نظام جمهوری اسلامی همچنان با مشکلات و محرومیت هایی رو به رو است و برخی از مردم آن به سختی گذران زندگی می کنند.
بیش از نیمی از جمعیت این استان در روستاها زندگی می کنند، گستردگی استان و پراکندگی نقاط جمعیتی آن، فاصله زیاد روستاها از مراکز شهرستانها، خشکسالی و کاهش فعالیتهای کشاورزی و دامداری و کمبود امکانات پزشکی و درمانی سبب شده بود شمار زیادی از روستاییان به سبب تنگناهای اقتصادی برای درمان بیماریها نتوانند به مراکز مجهز پزشکی مراجعه کنند و به ناچار درد بیماری را به جان می خریدند و سالیان سال همین درد و رنج را تحمل می کردند.
اکنون گسترش خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه با اجرای طرح تحول نظام سلامت و توسعه خدمات بیمه ای نور امیدی در دل روستاییان ایجاد شده است.
علاوه بر این، استقرار بیمارستانهای صحرایی از سوی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و بنیاد نورآوران سلامت زمینه ارائه خدمات به مردم محروم روستاهای دورافتاده را نیز فراهم کرده است.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
7336**7316**3042 خبرنگار: احسان بختیاری **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. irnazahedan@

ثبت نظر

ارسال