صنعت بدون تاثیر از تغییر واحد پول ملی/ ثبت معاملات آسان مى‌شود

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان این که تغییر رسمى پول کشور نمى‌تواند تاثیرى بر صنعت کشور داشته باشد گفت: این امر تاثیرى بر وضعیت صنایع کشور نداشته و فقط مى‌تواند به روان شدن ثبت معاملات انجام شده منتهى شود.
  • جمعه 19 آذر 1395 ساعت 15:0
سید حسین سلیمى در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزارى میزان، در ارتباط با تغییر رسمى واحد پول کشور از ریال به تومان و تاثیرات آن بر حوزه صنعت اظهار کرد: این امر تاثیرى بر بخش صنعت کشور و خرید و فروش محصولات صنعتى نمى‌تواند داشته باشد و مانند گذشته که در گفتار به عنوان تومان شناخته می‌شد در معاملات هم به این صورت انجام مى‌گیرد. 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در ارتباط با نظر برخى کارشناسان مبنى بر این امر که حذف یک صفر باعث بوجود آمدن تورم در اقتصاد کشور خواهد شد گفت: به نظر نمى‌رسد این موضوع خیلى تفاوتى در تورم در کشور ایجاد کند و معاملات مثل گذشته ادامه خواهد داشت. 

سلیمى با بیان این که این تصمیم مى‌تواند بار روانى معیشت مردم و اقتصاد کشور را کمتر کند ادامه داد: برداشته شدن  صفر از واحد پول ملى با توجه به کنترل تورم در دو سال اخیر را مى‌توان امر مهمى تلقى کرد و در معاملات بخش‌هاى مختلف اقتصادى مى‌تواند آینده بهترى را رقم بزند .

انتهاى پیام/

ثبت نظر

ارسال