
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ؛ مسعود خاتونی تاکید کرد: فناوری در دنیا به سرعت در حال پیشرفت و توسعه بوده و بانکداری بر بستر شبکه های اجتماعی،مدل بانکداری آینده است.
خاتونی گفت: تکنولوژی بانک ها را به شدت متاثر کرده است و بانک های سنتی امروز برای بقا در فضای کسب و کار آتی باید با توجه به معیارهایی نظیر اندازه بانک، میزان اعتبار نزد مشتری، قدرت مالی، راهبرد سازمانی و زمینه فرهنگی که در آن ارائه خدمت می کنند، مدل یا مدل های مناسب کسب وکار آتی خود را انتخاب کنند.
وی افزود: آینده بانکداری، بانکداری هوشمند مبتنی بر ارائه خدمت از طریق کانال های ارائه خدمات همبسته و یا بانکداری در بازار یا خدمات متمرکز شده در قالب زیست بوم دیجیتالی یا بانکداری در شبکه های اجتماعی و یا مدل ترکیبی از حالت های مذکور هر چه باشد، هدف رفع بازه نامحدودی از نیاز مشتری در زمان و مکان وقوع و با کیفیت عالی خواهد بود.
خاتونی گفت : جدا از اینکه بانک ها چه مدل کسب و کاری را برای آینده خود انتخاب کنند، تمرکز و رقابت در بانکداری آینده فراتر از خدمات مالی پایه بوده و محدوده وسیعی از خدمات مالی ارزش افزوده و غیرمالی را با توجه به نیاز گروه های مختلف مشتری دربر خواهد گرفت و الزام بانک ها به تشخیص رفتار مشتری، گروه بندی مشتریان و شناسایی نیازهای واقعی هر گروه بیش از بیش خواهد بود و این امربا تعامل نامحدود و حضور پیوسته در کنار مشتری در شبکه های اجتماعی به وقوع خواهد پیوست.
وی تصریح کرد : بعد از پایداری و دسترسی پذیری خدمات که شبکه های اجتماعی بخش قابل توجهی از آن را تامین می کنند، امنیت مهم ترین رکن تعامل بانک در این شبکه ها خواهد بود ، از این رو اعتماد به بستر امن شبکه های اجتماعی باید همسنگ اعتماد به خود بانک باشد.
معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران گفت : طبق بررسی های میدانی 80 درصد افراد فعال در حوزه شبکه های اجتماعی، بانکداری در این حوزه را به شرط این که نرم افزار آن داخلی و سرورهای آن در ایران باشد ، مطلوب دانسته اند.
وی افزود: با توجه به جایگاه بانک ملی ایران و انبوه مشتریان آن، این بانک به صورت بالقوه استعداد را دارد که در بزرگترین شبکه اجتماعی کشور، بستری برای ارائه خدمات بانکداری مبتنی بر شبکه های اجتماعی را راهاندازی و معرفی کند. همچنین امنیت تبادلات مالی این بانک در فضای اینترنت نیز سرمایه و مزیت دیگری برای تحقق بانکداری مبتنی بر شبکه های اجتماعی در این بانک است.
خاتونی اظهار داشت : با توجه به ضرورت حرکت بانک ها در حوزه بانکداری اجتماعی ، بانک ها باید ضمن طراحی و ظرفیت سازی مناسب شبکه های پیام رسان داخلی،شرایط را برای استفاده بهینه از این بستر مورد توجه مردم فراهم کنند.
همچنین نخستین آزمون علمی کارکنان بانکها با هدف ایجاد فضای شور و نشاط علمی، توسعه سطح دانش پایه کارکنان و بازآموزی مباحث آموزشی مشترک، برگزار شد.
کارکنان بانک ملی ایران در 4 عنوان آموزشی از مجموع 8 عنوان آزمون در مباحث مبارزه با پولشویی، امور بینالملل (ارزی)، حقوق بانکی و بازاریابی موفق به کسب مقام اول شدند.
در 11 استان اصفهان، البرز، قزوین، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، بوشهر، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان از مجموع 31 استان نیز همکاران این بانک موفق به اخذ رتبه اول گردیدند.
همچنین رتبههای اول در 3 مقطع تحصیلی (دیپلم، فوق دیپلم و دکترا) از مجموع 5 مقطع تحصیلی را نیز کارکنان بانک ملی ایران به دست آوردند.
بانک ملی ایران موفق شد در بین 13 بانک، رتبه سوم میانگین نمرات آزمون را کسب و از تعداد 10 جایگاه نفرات برتر آزمون در شبکه بانکی کشور، 4 رتبه (سوم، چهارم، پنجم و ششم) را کارکنان این بانک به دست آوردند.
همچنین با حضور مسعود خاتونی معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات و تنی چند از مسولان بانک ، مراسم معارفه حبیب اله خالصی سرپرست جدید اداره کل مدیریت عملیات بانک برگزار شد.
همچنین هفته پیش حسین زاده مدیر عامل بانک ملی ایران و زرگرپور استانداراصفهان در محل استانداری اصفهان دیدار و گفت وگوکردند.
مدیرعامل بانک ملی ایران با ذکر مواردی از مشارکت و سرمایه گذاری بانک ها و فعالیت های این بانک در اصفهان ، برنقش مهم وتاثیر گذار بانک ها در توسعه وپیشرفت تاکید کرده و اظهارداشت: بانک ها امانت دار سرمایه های مردم هستند و موظفند از سرمایه های آنان با حفظ منافع ملی وبا برنامه ریزی استفاده نمایند لذا درمسائل و موضوعات فیمابین لازم است همکاری ها به صورت متقابل باشد تا به راحتی مشکلات مرتفع شوند.
بنابر گزارش بانک ملی ایران ،وی در ادامه به حدود اختیارات ادارات امورشعب اشاره کرده وافزود:بانک ملی ایران در هر استان باتوجه به ویژگی های هراستان به ادارات امورشعب اختیارات لازم را تفویض کرده است تا روند امور به نحو احسن انجام پذیرد.
زرگرپور در این دیدار گفت: بانک ملی ایران بانک مادرکشوراست و بابانک های دیگرفرق دارد. قبلا به جای بانک مرکزی کار می کرد و آلان هم از بانک های اصلی کشوراست و برای بانک های دولتی و خصوصی یک الگو ونمونه است.
وی در ادامه مواردی از فعالیت های بانک در استان را برشمرده و افزود: به دلیل همکاری خوب اداره امور شعب استان اصفهان در کمیسیون هماهنگی بانک های استان و نقش موثر آن در رفع موانع تولید و اعطای تسهیلات و نیز به دلیل هماهنگی، همراهی و مساعدت خوب بانک ملی ایران در حل و فصل موضوع تبدیل محل کارخانه ریسباف به موزه ،تشکر و قدر دانی می کنم و امیدوارم ظرف چند روز اینده نهایی شود.