متخلفان حقوق های نجومی را به ریاست جمهوری اعلام می کنیم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:‌ تخلفات صورت گرفته در بحث حقوق های نجومی از مدیر کل به بالا را به نهاد ریاست جمهوری ارسال می کنیم .
  • یکشنبه 21 آذر 1395 ساعت 17:17
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،ناصر سراج در حاشیه مراسم روز جهانی مبارزه با فساد در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه سازمان بازرسی در مبارزه با فساد چقدر در معرض فشار و تهدید است؟ افزود‌: مبارزه با فساد از سوی هر سازمان و نهادی با فشار همراه است و قطعا ،‌مفسدان و ایادی ان ها فشار وارد و تهدید می کنند.
وی گفت‌: آن هایی که میلیاردها به جیب زده اند خودشان تنها نیستند و  افرادی را مامور می کنند تا ما را  تحت فشار قرار دهند اما خوشبختانه مسئولان قوا حامی سازمان بازرسی هستند .
سراج افزود: اگر فشاری هم باشد از سوی مسئولان قوا برطرف می شود.
وی درباره اقدامات سازمان بازرسی درباره بازگرداندن خاوری نیز گفت: در همه سمینارها پی گیریم و اخیرا در تایلند سمیناری برگزار شد که ما با آمبودزمان هایی که در ارتباط هستیم مذاکره کردیم و رایزنی هایمان به طور مستمر ادامه دارد.
سراج ابراز امیدواری کرد: همه کسانی که مرتکب پولشویی شده و به کشورهای دیگر پناهنده شده اند  بازگردانده شوند .
وی درباره نجومی بگیران نیز گفت‌: از همان ابتدای ماجرا 9 گزارش را به سران قوا اعلام و دو گزارش هم به دادسرای تهران ارسال کردم . 
سراج افزود‌: در گزارش اول اسامی1266نفر که مربوط به 31 استان بود و از مرکز نیز 298نفر به دادسرا ارسال شد و درباره شرکت ها، بانک ها و بیمه ها نیز84 الحاقی گرفتیم و به دادسرا ارسال کردیم که دادسرا نیز در حال احضار است. 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت شما را در این مسیر یاری کرد ؟ افزود‌: از همه قوا و سازمان ها کمک می گیریم و مدارک جمع آوری شده را به مراجع مربوطه ارسال می کنیم و اگر تخلفی باشد که قطعا هست از مدیر کل به بالا به نهاد ریاست جمهوری  ارسال می کنیم .
رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین درباره گزارش سازمان بازرسی درباره برخورد دو قطار در سمنان  گفت: گزارش ظرف 48 ساعت به سران قوا اعلام شد و گزارش دوم نیز اخیرا ارسال شده است و ان شاء الله نتیجه نهایی اعلام خواهد شد و دادسرا در حال رسیدگی است .
وی درباره گزارش سازمان بازرسی از آلودگی هوا نیز افزود‌: دو گزارش کامل را آماده و به روسای قوا ارسال کرده ام؛ ‌گزارش کیفری نیز بررسی شده است و به مراجع مربوطه برای رسیدگی نهایی ارسال می شود.
سراج در پاسخ به سوالی درباره شکایت سازمان بازرسی از وزارت بهداشت که به دیوان عدالت اداری ارسال شده است پاسخ نداد و گفت‌: از دیوان بپرسید .

مبارزه با فساد باید پویا و به روز باشد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: از آنجایی که فساد پدیده ای متغیر، پویا و به روز شونده است راهبردهای ما در مبارزه با آن هم باید پویا و به روز باشد.
 ناصر سراج در همایش مدیران سازمان بازرسی کل کشور که به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد برگزار شد افزود: این سازمان در بحث مبارزه با فساد گام های عملی ، تجربی و علمی قابل توجهی انجام داده است که تجربیاتمان را انتقال هم داده ایم.
وی گفت: مبارزه با فساد کاری پیچیده، مستمر و دانش محور است تا مسئولان برای مقابله با فساد اراده واقعی نداشته باشند کار به جایی نمی رسد.
سراج گفت: در جمهوری اسلامی ایران مسئولان ارشد نظام از اراده واقعی خود در بحث مبارزه جدی با مفاسد به ویژه در حوزه های اقتصادی و اداری سخن گفته اند و رهبر معظم انقلاب در فرمان هشت ماده ای و دیگر ارشادات خود به کرات در مبارزه قاطع با فساد تاکید داشته اند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: فساد نیازمند محیطی مساعد برای بروز و ظهور است و محیط سایه های روشن، پر ابهام و مه آلود مناسبترین زمینه های ظاهر شدن فساد است و در بحث مبارزه با فساد نیازمند شفاف سازی هستیم.
سراج فساد را معضلی چند وجهی خواند و گفت: در برخورد آن هم باید چند نهاد ورود کنند .
وی بحث استرداد مجرمان و افراد مجرم موجب تابعیت مضاعف را نیازمند همکاری های بین المللی خواند و افزود: در بحث مبارزه با فساد همچنین نیازمند اصلاح برخی ساختارها و قوانین هم هستیم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی کل کشور با هشت کشور جهان از جمله چین، دانمارک، ژاپن ، نامیبیا، ترکیه ، عراق ، پاکستان و ارمنستان تفاهم نامه آمبودزمان امضا کرده است و هم اکنون موسس آمبودزمان آسیایی هستیم .
سراج گفت: در بحث جلوگیری از پذیرش افراد فاسد با عنوان افراد با تابعیت مضاعف پیشنهادهای خوبی در یکی از اجلاس های بین المللی دادیم که مورد اقبال قرار گرفت.
 

ثبت نظر

ارسال