جشن خودکفایی گندم فردا برگزار می شود

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: جشن خودکفایی گندم در کشور فردا برگزار می شود.
  • یکشنبه 21 آذر 1395 ساعت 19:45
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ حسن عباسی معروفان در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: جشن خودکفایی گندم فردا (دوشنبه) در سالن اجلاس سران با حضور رئیس جمهور برگزار می شود.

وی یادآورشد: احتمال می رود نرخ جدید خرید تضمینی محصولات کشاورزی فردا در مراسم جشن خودکفایی گندم از زبان شخص ریاست جمهوری اعلام شود.
کشاورزان و مسئولان دولتی به شکرانه عبور از مرز خودکفایی در تولید گندم و پس از 12 سال روز دوشنبه در سالن اجلاس سران گردهم می آیند.
اما قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی در سال زراعی گذشته 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم 13 هزار و 68 ریال تعیین شد و با گذشت سه ماه از سال زراعی جدید هنوز نرخ تضمینی محصولات کشاورزی به صورت رسمی اعلام نشده است.

سال زراعی از مهر اغاز می شود و شهریور تمام می شود.

وی همچنین با اشاره به این که امسال تولید گندم در ایران رکورد شکست و از 14 میلیون تن عبور کرد، اظهارداشت: از این میزان تولید 11 میلیون و 542 هزار تن به وسیله شرکت بازرگانی دولتی در قالب یک هزار و 127 مرکز از کشاورزان خریداری شده است.
معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تمامی مطالبات گندمکاران البته با کمی تاخیر تا پایان مهر پرداخت شد.
وی در ادامه اعلام بموقع نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را ضمانتی برای کشاورزان دانست و افزود : ایجاد انگیزه مضاعف در بین کشاورزان در افزایش تولید محصولات راهبردی مانند گندم بسیار نقش آفرین است.
عباسی معروفان با بیان اینکه نرخ تضمینی محصولات کشاورزی تاکنون ابلاغ رسمی نشده است، اظهار امیدواری کرد که حداقل ها در نرخ های اعلامی از سوی دولت رعایت شود.
وی با اشاره به اینکه دولت برای تولیدکنندگان سنگ تمام بگذارد، گفت: تولید رمز شکوفایی اقتصاد، توسعه صادرات، اشتغال افزایی و ... در کشور است.
معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: حمایت از کشاورزی با توجه به نقش حیاتی این بخش در تامین غذایی کشور همواره در کانون توجه سیاست گذاران در تمامی کشورها اعم از توسعه یافته و درحال توسعه قرار داشته و دارد.
وی اظهار داشت: مهم ترین اهداف خرید تضمینی محصولات کشاورزی شامل حمایت از کشاورزان، جلوگیری از نوسانات شدید قیمت محصولات کشاورزی، ایجاد تعادل در نظام تولید، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی وجلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان است.
عباسی معروفان گفت: محصول راهبردی گندم نه تنها مهمترین ماده غذایی سبد غذایی خانوار ایرانی است بلکه نقش اساسی در تامین امنیت غذایی جهان دارد.
وی در ادامه بر ضرورت حمایت از تولید محصول استراتژیک گندم در کشور تاکید کرد و افزود: این محصول راهبردی در ساختار اقتصادی کشور بسیار اثرگذار است.

ثبت نظر

ارسال