بانکی‌ها٬ پیکان را بردند و قهرمان نیم فصل شدند

تیم والیبال بانک سرمایه در آخرین دیدار نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر والیبال با نتیجه سه بر 2 از سد تیم پیکان گذشت و قهرمانی را به خود اختصاص داد.
  • یکشنبه 21 آذر 1395 ساعت 17:46

ساعت 17:30 منتشر شود///آغاز مصاف والیبالیست‌های پیکان و بانک سرمایهبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ در دومین بازی خانه والیبال تهران تیم‌های پایتخت نشین بانک سرمایه و پیکان از ساعت 17:45 به مصاف یکدیگر رفتند.

از آن‌جا که فصل گذشته دیدار فینال لیگ برتر به خاطر فوت ناگهانی مرحوم رضا ابراهیمی مربی تیم والیبال پیکان برگزار نشد٬ بازی امروز این 2 تیم از حساسیت بالایی برخوردار است علاوه بر این موضوع قهرمان نیم فصل هم در پایان این دیدار مشخص می‌شود.

در این مسابقه دو تیم بانک سرمایه و پیکان تهران که شرایط بسیار نزدیکی در جدول مسابقات با هم دارند.

بانک سرمایه و پیکان 9 برد و 24 امتیاز در 10 دیدار گذشته خود کسب کردند و در رتبه های اول و دوم جدول قرار دارند.

اهمیت بازی هفته پایانی دور رفت لیگ برتر والیبال تا حدی بو که محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون هم به سالن آمده بود.

رییس سازمان لیگ به عنوان ناظر و امیدوار حاتمی رییس کمیته داوران هم به عنوان ناظر فنی در سالن حضور داشتند.

ست نخست؛

تیم والیبال پیکان در ست نخست دیدار خود برابر تیم بانک سرمایه با نتیجه 25 بر 22 به برتری دست پیدا کرد.

در این بازی حساس و سنگین فرهاد شاهمیری به عنوان داور اول و محمذرضا کاویانی به عنوان داور دوم قضاوت را برعهده دارند.

ترکیب تیم والیبال پیکان را در این ست مصطفی شریفات٬ سعید معروف٬‌فرهاد نظری افشار٬ محمد فلاح٬‌امیر غفور٬ محمد جواد معنوی‌نژاد و سیامک مرندی تشکیل دادند.

در تیم بانک سرمایه نیز شهرام محمودی٬ میلاد عبادی‌پور٬ فرهاد قائمی٬ محمد موسوی عراقی٬ لوکاس ژیگالدو٬ فرهاد ظریف و عادل غلایم توپ زدند.

در این ست بازیکنان 2 تیم برای برد و قهرمانی در نیم فصل وارد زمین شدند اما هماهنگی که میان بازیکنان پیکان و پاسور وجود داشت باعث شد تا آن‌ها به خبی اختلاف امتیاز خود را با حریف ارتقاء دهند.

ستاره‌های ملی پوش بانک سرمایه در این بازی تمام تلاش خود را برای غلبه بر خودروسازان به کار بردند اما دریافت خوب پیکانی ها مار را برای آن‌ها سخت کرده بود.

امروز در خانه والیبال تهران به طور تقریبی 80 درصد تیم ملی والیبال ایران حضور داشتند و در مصاف با یکدیگر در 2 طرف تور توپ می‌زدند. محمد موسوی عراقی در این بازی به خوبی با اسپک‌هایش برای بانکی‌ها امتیازآوری کرد.

وقت استراحت فنی نخست این ست با نتیجه 8 بر 5 به نفع پیکان رقم خورد. محمد معنوی‌نژاد که پیش از بازی اعلام شده بود به علت مصدومیت شاید در ترکیب قرار نگیرد در این ست به خوبی برای خودروسازان توپ 

زد. امیر غفور با اسپک‌های محکمش برای تیم پیکان دراین ست امتیازات قابل قبولی را به دست آورد وی توانست از پاس‌های معروف امتیازات خوبی را به دست آورد.

بانکی‌های باتجربه در این ست با جنگندگی به خوبی اختلاف امتیاز به وجود آمده را جبران کردند و پایاپای خودروسازان پیش رفتند.

وقت استراحت فنی دوم این ست 16 بر 14 به نفع پیکان رقم خورد.

سعید معروف به عنوان کایتان و پاسور تیم والیبال پیکان در این دیدار به خوبی در زمین هم تیمی‌هایش را با پاس‌های خوب خود تغذیه کرد و توانست در امتیازآوری آن‌ها نقش قابل توجهی داشته باشد.

کارخانه در اواسط ست دست به 2 تعویضه زد و از مهدی مهدوی و علیرضا جلالی به جای لوکاس ژیگالدو و شهرام محمودی در ترکیب استفاده کرد.

خودروسازان نهایت توان خود را برای حفظ اختلاف امتیاز به وجود آمده به کار گرفتند و با آرامش هر چه بیشتر کار را دنبال کردند. دریافت‌های به موقع مرندی در این ست کار امتیازآوری را برای بانکی‌ها سخت کرده بود.

ست دوم

تیم والیبال پیکان در ست دوم برابر تیم والیبال بانک سرمایه 25 بر 21 نتیجه را واگذار کرد.

ترکیب تیم‌ها در این ست نسبت به ابتدای بازی تغییر نداشت و 2 تیم با همان رنج ابتدایی کار را آغاز کردند.

امیتازات میان 2 تیم به صورت پایاپای تقسیم شد و بازیکنان کارخانه به دنبال جبران باخت ست نخست و شاگردان اکبری درصدد برد در ست دوم بودند.

عادل غلامی (سرعتی زن) در این ست با پاس خوبش شهرام محمودی را به کار انداخت و امتیاز 6 برای بانکی‌ها ثبت شد.

نبرد قدرت در این ست حساس‌تر شده بود و هیچ یک از بازیکنان که اکثر آن‌ها سابقه حضور در تیم ملی را دارند نمی‌خواستند در برابر دیگری نتیجه را اگذار کنند.

وقت استراحت فنی ست دوم با نتیجه 8 بر 7 به نفع تیم بانک سرمایه رقم خورد.

بانکی‌ها عزم خود را برای برد ودروسازان و جبران جزم کرده بودند و همه بازیکنان در تمامی پست ها پاسور را کمک ی‌کردند تا از بهترین گزینه برای امتیازآوری استفاده کند.

بازیکنان هر 2 تیم در این دیدار بهترین بازی خود را به نمایش گذاشتند و تماشاگران حاضر در خانه والیبال شاهد یک بازی فنی و سطح بالا بودند.

دفاع‌های تیم والیبال بانک مقابل اسپک‌های قدرتمند و فنی امیرغفور حرفی برای گفتن نداشتند و وی توانست از فرصت‌های به وجود آمدده برای امتیازآوری نهایت استفاده را داشته باشد.

محمد فلاح در بازی امروز به جای مسعود غلامی که از ناحیه کمر دچار مصدومیت شده بود در ترکیب قرار گرفت وی توانست به خوبی در این پست برای تیم پیکان امتیازآوری کند.

وقت استراحت فنی دوم این ست 16 بر 13 به نفع تیم بانک سرمایه رقم خورد.

در امتیاز 16 بر 14 فرهاد سال افزون پاسور جوان تیم والیبال پیکان به جای سعید معروف وارد زمین شد. سکاندران 2 تیم تلاش داشتند با گرفتن وقت استراحت و تعویض‌های مکرر تاکتیک تیمی خود را تغییر دهند و به برد نزدیک‌تر شوند.

سرویس‌ فنی و بی نقص فرهاد قائمی در این ست برای تیم بانک امتیاز مستقیم 21 را به همراه داشت.

ست سوم

تیم والیبال بانک سرمایه ست سوم دیدار مقابل پیکان را با نتیجه 25 بر 22 واگذار کرد.

ست سوم این بازی در شرایطی آغاز شد که 2 تیم هر کدام یک ست را برنده شده بودند و در شرایط مساوی قرار گرفته بودند و امتیازات به صورت پایاپای میان 2 تیم تقسیم شد.

میلاد عبادی‌پور دریافت کننده تیم والیبال بانک در این ست توانست به خوبی برای این تیم امتیازآوری کند وی با اسپک‌های بی نقصش خط دفاعی حریف را متزلزل کرد.

وقت استراحت فنی نخست این ست 8 بر 6 به نفع تیم بانک سرمایه رقم خورد.

در این ست از بازی٬ آن هیجان و شور برد در بین بازیکنان 2 تیم دیده نمی‌شد و بازی روند آرامتری را به خود گرفت. البته انگیزه برد در بین هر 2 تیم وجود داشت اما بازی با کاهش سرعت همراه بود.

محمد جواد معنوی نژاد در این بازی نقش قابل توجهی در امتیازآوری پیکانی‌ها داشت . خط دفاعی خودروسازان در این ست محکم‌تر از قبل بازی کردند و اجازه امتیازآوری را به حریف ندادند.

وقت استراحت فنی دم این ست با نتیجه 16 بر 13 به نفع پیکان رقم خورد.

مسعود غلامی با آمدنش به داخل زمین باعث شد تا پیکانی‌ها در امتیازآوری موفق‌تر از قبل عمل کنند و با سرعت بیشتری تاکتیک‌های تیمی خودروسازان دنبال شد.

فرهاد نظری افشار دریافت کننده با سابقه تیم والیبال پیکان هم در این بازی عملکرد قابل قبولی داشت.

ست چهارم

تیم والیبال بانک سرمایه ست چهارم دیدار برابر تیم پیکان را با نتیجه 25 بر 23 پیروز شد.

در دقایق ابتدایی این ست آبشار بازیکنان بانک سرمایه با دست سعید معروف برخورد کرد و بازی برای آماده‌سازی مجدد وی دقایقی متوقف شد.

همانند سه ست قبلی بازی امتیازات میان 2 تیم به صورت پایاپای دنبال شد اشتباهات بازیکنان در اجرای تاکتیک‌ها تعیین کننده نتیجه بود.

در این ست چیچیچ دریافت کننده صربستانی تیم بانک به جای فرهاد قائمی در ترکیب قرار گرفت و به نوعی شاگردان کارخانه سبک دریافت خود مقابل حملات حریف را تغییر دادند.

وقت استراحت فی نخست این ست با نتیجه 8 بر 6 به نفع تیم بانک سرمایه ثبت شد.

در رالی‌های طولانی بوجود آمده در این ست٬ آن تیمی برنده بود که با تجربه خود از موقعیت‌های به وجود امده استفاده کرد.

فرهاد شاهمیری سرداور بازی در برخی موارد نکاتی را به بازیکنان گوشز کرد که نباید زیر تور با یکدیگر جروبحث لفظی داشته باشند.

سرعت بازی در این ست تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده بود و بازیکنان همانند ست دوم با آرامش بالاتری کار را دنبال کردند و هیچ کدام عجله‌ای برای اتمام ست نداشتند.

وقت استراحت فنی دوم این ست 16 بر 15 به نفع تیم پیکان رقم خورد.

عادل غلامی دیگر سرعتی‌زن تیم والیبال بانک در این ست توانست عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد و برای این تیم امتیازآوری کند.

مسعود غلامی که در این ست از ابتدا در ترکیب تیم پیکان قرار گرفته بود همانند ست قبل با آمادگی کامل مقابل حریف بازی کرد و توانست در امتیازآوری برای خودروسازان عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

مجتبی یوسفی در این ست در کنار فرهاد ظریف در پست لیبرو بازی کرد.

امتیاز 20 برای تیم پیکان با اعتراض بازیکنان این تیم نسبت به توپی که خارج از زمین رفته بود رقم خورد و در مقابل امتیاز بانکی‌ها را در پی داشت.

ست پنجم

تیم والیبال بانک سرمایه در ست پنجم دیدار برابر پیکان با نتیجه 15 بر 10 به پیروزی دست پیدا کرد.

در این ست بازیکنان با حساسیت بالاتری کار را دنبال کردند و تلاش داشتند تا با کاهش اشتباهات فردی خود در امتیازآوری عملکرد موفقی داشته باشند.

امتیازات همچنان میان 2 تیم پایاپای تقسیم می‌شد و هیچ یک از بازیکنان نمی‌خواستند نتیجه این دیدار حساس و قهرمانی نیم فصل را واگذار کنند.

محمد فلاح همانند ست اول دوم در این ست حساس به جای مسعود غلامی در ترکیب تیم پیکان قرار گرفت و با اسپک‌هایش برای این تیم امتیازات زیادی را به دست آورد

وقت استراحت فنی نخست این ست 8 بر 6 به نفع بانک سرمایه رقم خورد.

بانکی‌ها عزم خود را برای برد در این ست جزم کرده بودند و برای رسیدن به برد از همه توان و تجربه‌شان استفاده کردند اما در مقابل این پیکانی‌ها بودند که نمی‌خواستند به این راحتی‌ها قهرمانی نیم فصل را از دست بدهند.





ثبت نظر

ارسال