هشدار اتاق بازرگانی انگلیس درباره رکود شدید اقتصادی

اتاق بازرگانی انگلیس درباره کاهش شدید رشد اقتصادی در سال آینده در این کشور هشدار داد.
  • دوشنبه 22 آذر 1395 ساعت 23:8
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت؛ اتاق بازرگانی انگلیس هشدار داد با  افزایش تورم، احتیاط مصرف کنندگان و ابهام در مورد آینده انگلیس در اروپا، اقتصاد این کشور در سال آینده شاهد کاهش شدید رشد اقتصادی خواهد بود.
بر اساس این گزارش، اتاق بازرگانی انگلیس اعلام کرد رویکرد شرکت های انگلیسی از زمان همه پرسی تا کنون، اقتصاد را در وضع ثابت نگه داشته است اما ابهام در مورد رابطه آینده انگلیس با اتحادیه اروپا و افزایش تورم به علت کاهش ارزش پوند احتمالاً بر اعتماد به نفس مصرف کنندگان و سرمایه‌گذاری شرکت ها تأثیر خواهد گذاشت.
اتاق بازرگانی انگلیس پیش بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی در سال جاری را از 1.8 درصد به 2.1 درصد افزایش داد تا نشان دهد عملکرد اقتصاد پس از همه پرسی برگزیت بهتر بوده است اما این نهاد ملی برای سال 2017 رشد تولید ناخالص داخلی را 1.1 درصد پیش بینی کرده است که پایین ترین میزان رشد از زمان بحران مالی 2008 تا کنون است.
اتاق بازرگانی انگلیس همچنین پیش بینی خود از رشد تولید ناخالص داخلی برای سال 2018 را نیز از 1.8 درصد به 1.4 درصد کاهش داده است، چرا که کاهش ارزش نرخ ارز باعث افزایش هزینه های واردات و در نتیجه، افزایش توروم و کاهش قدرت خرید مردم می شود.
این سازمان گفت: انگلیس احتمالاً وارد رکود اقتصادی نمی شود اما هشدار داد انتظار دارد رشد صادرات کاهش یابد چرا که در مورد مزایای کاهش ارزش پوند اغراق شده است.
از زمان همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، ارزش پوند در برابر دلار حدود 15 درصد و در برابر یورو 10 درصد کاهش یافته است.


ثبت نظر

ارسال