
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ؛ در این مدت تولید محصولات سواری و تجاری گروه سایپا ضمن عبور از کل تولید سال 94، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 53.7 درصدی نیز همراه شد.
تا 17 آذر سال جاری، 103 درصد از اهداف برنامه تجمعی هشت ماهه نخست سال 95 محقق شده است.
شرکت سایپا با محقق شدن برنامه تجمعی 99 درصدی از برنامه تولید، پارس خودرو 116 درصد ، سایپا کاشان 135درصد، بن رو 95 درصد، زامیاد 93 درصد و سایپا دیزل 35 درصد از برنامه 8 ماهه سال 95 را محقق کرده اند.
در میان محصولات گروه سایپا مجموعه X100 و X200، خانواده برلیانس، گروه رنو ، سراتو و آریو در بین خودرو های سواری و وانت دوگانه سوز، مینی تراک و کشنده دانگ فنگ از مجموع محصولات تجاری سبک و سنگین بیشترین آمار تولید هشت ماه نخست سال 95 را به خود اختصاص داده اند.
بنابر گزارش سایپا نیوز ، شرکت سایپا پرس هم با تولید 437 هزار قطعه از محصولات مختلف پرسی در آبان ماه سال جاری رکورد تولید خود را در 5 سال اخیر شکست.
اشکان مومنی معاون تولید شرکت سایپا پرس با اعلام این خبر گفت: با افزایش 30درصدی در تولید نسبت به میانگین 5 ماهه ابتدای سال جاری موفق به کسب رکورد بی سابقه ای در تولید محصولات پرسی در 5 سال اخیر شویم.
مومنی تصریح کرد : این مهم در کنار بهبود روند کیفی قطعات و کاهش قطعات نامنطبق و ضایعات، تحقق یافته و این شرکت در ماه های اخیر در راستای برنامه های افزایش تولید گروه خودرو سازی سایپا و شرکت رنو گام برداشته است.
طرح ویژه امداد خودرو سایپا در زمستان
مدیرعامل شرکت امداد خودرو سایپا هم گفت : طرح ویژه امداد خودرو سایپا در زمستان با هدف ارائه خدمات امدادی به خودروهای سایپایی و غیر سایپایی آغاز خواهد شد.
بهزاد پناهی گفت : شرکت امدادخودرو سایپا همراه با سایر سازمان های زیربط و برای تسهیل سفرهای زمینی در سراسر ایران اسلامی خدمات ویژه زمستانی به هموطنان ارائه خواهد کرد.
وی افزود: شرکت امدادخودرو سایپا امسال نیز چون سال های گذشته در فصل زمستان با ارائه خدمات امدادی به خودروهای سایپایی و غیر سایپایی به ویژه در محورهای سخت گذر و برف گیر ضمن حفظ شاخص میانگین زمان انتظار مشتری در حد استانداردهای جهانی ، نسبت به افزایش کیفیت خدمات امدادی به مشتریان همت گمارده است.
پناهی گفت : به منظور افزایش رضایتمندی مسافران زمستانی؛ این شرکت اقدام به تجهیز پایگاه های شبانه روزی، استاندارد سازی محل های استقراری، سیستم اعزام هوشمند، اختصاص شبکه مخابراتی ویژه برای ارتباط سریعتر واحدها با مرکز تماس، تقویت مرکز تماس امداد خودرو و تامین و تدارک قطعات خودرو در شبکه امداد نموده است.
مدیرعامل امداد خودرو سایپا در پایان خاطر نشان کرد: این طرح از تاریخ 17 آذر 95 آغاز و تا 20 اسفندماه سال جاری بصورت شبانه روزی و در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.
هموطنان گرامی برای دریافت خدمات امدادی، بیان نظرها و پیشنهادهای خود می توانند در تمام ساعات شبانه روز با شماره 096550 تماس حاصل نمایند و یا به نشانی www.emdadsaipa.ir مراجعه کنند.
طرح بهبود کیفیت خودروها استمرار دارد
فرآیندهای بهبود تیبا باعث تداوم استفاده از این خودرو توسط مشتریان و ارتقای رضایت آنان است.
گاگیک کشیشان سرپرست مدیریت مهندسی تولید سایپا با بیان این مطلب گفت: از دو سال قبل پروژه ای تحت عنوان بهبود کیفیت خودروی تیبا در گروه سایپا مطرح شد و پیرو آن پروژه های مختلفی آغاز شد که بسیاری از آنها به نتایج خوبی رسیده است.
وی افزود: در باره تیبا براساس بازخوردهایی که از مشتریان و بازار دریافت شد، پروژه های بهبود کیفیت تعریف و پیگیری شد.
اولین موضوعی که مشتریان به آن اشاره کرده بودند، موارد مرتبط با درب های جانبی خودرو شامل: فرایندهای باز و بست، نفوذپذیری آب یا عدم تنظیم بودن درب ها بود که در این زمینه به صورت ویژه همکاران مان در مدیریت مهندسی تولید، فعالیت های گسترده ای برای بهبود این موارد انجام دادند که خوشبختانه منتج به نتایج خوبی هم شده است.
کشیشان تصریح کرد : به صورت کلی فرآیندهای تنظیمات درب هر خودرو در فاصله ها و هم سطحی قطعات نسبت به هم، از دید مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
کشیشان با اشاره به اینکه پروژه بهبود دربهای جانبی اثر چشمگیری بر رضایت مشتریان دارد، بیان داشت: به صورت کلی چهار موضوع در این خصوص وجود دارد که شامل راحتی باز و بسته کردن، سروصداهایی که راننده و سرنشین آن به هنگام بازوبسته کردن یا در حین رانندگی می شنوند و همچنین هم سطحی درب ها با یکدیگر و با گلگیرهای جلو و ساید خودرو و در نهایت نفوذ آب و صدای باد است که در این خصوص پروژه های بهبود کیفیت از دو سال قبل به صورت متوالی انجام شده و منجر به کاهش چشمگیر نمره منفی و افزایش کیفیت این خودرو شده است به نحوی که در حوزه عملکرد درب ها، کاهش 25 نمره منفی خودرو را شاهد هستیم و در خصوص بازوبسته شدن درب ها تمام ایرادهای درجه اهمیت بالای خودرو حذف شده است.
وی در ادامه افزود: لولاهای درب خودرو و نوار دور درب ها عوض شدند، ترمز درب خودرو اصلاح و مکانیزم قفل و لینک و نوار بادگیر روی ساید تغییر کرد که باعث شد در حال حاضر مشکل حادی در درب های تیبا وجود نداشته باشد.
سرپرست مدیریت مهندسی تولید سایپا تاکید کرد: مکانیزم ارزیابی کیفیت خودرو در چند سطح پایش می شود و آخرین آن بازخوردی است که از مشتریان دریافت می شود و این زمانی اتفاق می افتد که محصول نهایی به دست مشتری برسد و مدت زمانی از کارکرد خودرو توسط مشتری بگذرد و مشتری عملکرد خودرو را به درستی ارزیابی نماید و بازخورد لازم را کسب کند.
کشیشان گفت: تمامی اقداماتی که در درب های جانبی تیبا به نتیجه رسیده است تا دو تا سه ماه آینده باعث تغییر نظر مشتریان در خصوص عملکرد درب های جانبی تیبا خواهد شد، ولی امروز در خطوط تولید به صورت محسوس این بهبودها را شاهد هستیم و اثربخشی بهبودها در محصول نهایی مشاهده می شود.
وی افزود: بهبودها در این زمینه باعث می شود که بازار و مشتری همچنان به سمت محصول تیبا گرایش داشته باشد و این محصول بدلیل مزیت قیمت و کیفیت بعنوان انتخاب اول مشتریان قرار گیرد.
سرپرست مدیریت مهندسی تولید سایپا گفت: در پروژه های بهبود کیفی علاوه بر کاهش نمره منفی در بخش درب های تیبا، شاخص ایرادهای درجه اهمیت بالا نیز کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: این پروژه ها دستاورد مهم دیگری برای گروه سایپا داشته است که در واقع با رصد کردن و رفع ایرادهای این خودرو، به نقطه ای رسیدیم که این موارد را در محصولات جدید گروه سایپا لحاظ خواهیم کرد و از مراحل طراحی خودروهای جدید، این موارد در نظر گرفته خواهد شد.