در هر جلسه ستاد ساماندهی یکی از مشکلات جوانان حل شود

وزیر ورزش و جوانان بهره وری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان و ارائه راه حل برای مشکلات آنان را خواستار شد.
  • سه شنبه 23 آذر 1395 ساعت 18:52
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مسعود سلطانی فر در شصت وششمین نشست ساماندهی امور جوانان گفت: دبیرخانه این ستاد و هر یک از اعضا برای ارائه طرح و ایده برای حل مشکلات جوانان هم افزایی کنند.
وی افزود: گزارش های ستاد ساماندهی امور جوانان مناسب است اما باید از ظرفیت های حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی در این جلسه به گونه ای استفاده شود که در هر جلسه حداقل یکی از مشکلات جوانان در مسیر برطرف شدن قرار گیرد.
سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در تمام برنامه های توسعه ای کشور به گونه ای مشارکت داشته است گفت: شعار تمام برنامه ها رشد 8 درصدی و بهره وری 2/5 درصدی بوده اما تحقق آن با مشکلاتی مواجه شده است.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هر چند اعلام می شود سرانه ورزش کشور کمتر از یک متر است اما این تنها به اماکن ورزشی زیر مجموعه این وزارتخانه بر می گردد گفت: 8 هزار ورزشگاه در بخش نظامی، 560 ورزشگاه متعلق به شهرداری ها، 3 هزار ورزشگاه متعلق به آموزش و پرورش، یک میلیون متر مربع فضای ورزشی متعلق به دانشگاه آزاد و 280 مجموعه ورزشی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد همچنین 320 ورزشگاه در شهرداری و 800 ورزشگاه در آموزش و پرورش دردست ساخت است.
سلطانی فر اضافه کرد: با توجه به اینکه وزارت ورزش و جوانان متولی ورزش در کل کشور است به نظر می رسد سرانه اماکن ورزشی به 2 تا 3 متر در کشور افزایش یابد.
وی افزود: به استثنای زمین های چمن طبیعی زمان استفاده محدود دارند و باید از تمام ظرفیت اماکن ورزشی حداقل 12 ساعت در روز استفاده کرد.
وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزشگاه های بزرگ فوتبال مانند ورزشگاه آزادی به عنوان تنها زمین استاندارد فوتبال کشور در ابتدای انقلاب افزایش یافته و اکنون بیشتر کلان شهرها و حتی شهرها ورزشگاه های بزرگ و استاندارد فوتبال دارند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مدیران کل ورزش و جوانان در تمام استانها باید بیشتر تلاش کنند گفت: در تمام سفرهای استانی همچون کرمانشاه و بوشهر با جوانان و تشکل های مردم نهاد جلسه برگزار خواهد شد و از نتایج مثبت آن استفاده می شود.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه 12 استان خانه ورزش و جوانان دارند گفت: تا پایان سال 19 استان دیگر نیز خانه ورزش و جوانان خواهند داشت.
سلطانی فر با اشاره به اینکه خانه جوانان محلی به منظور هماهنگی، تبادل نظر و برنامه ریزی برای حل مشکلات جوانان همچنین افزایش مشارکت های اجتماعی و سیاسی آنان است افزود: در بودجه سال 96 ، پنجاه میلیارد تومان به منظور ایجاد خانه جوان در تمام استانها اختصاص یافته است.
وی در ادامه با اشاره به بند 2 تبصره 29 قانون بودجه سال آینده گفت: بانک ها موظفند به گونه ای برنامه ریزی کنند که در هر زمان بیش از 50 هزار زوج در نوبت دریافت وام ازدواج نباشند.
سلطانی فر از استانداران خواست تا با پیگیری های لازم و ارائه گزارش مستمر عقب ماندگی های گذشته را در زمینه وام ازدواج جبران کنند.
وزیر ورزش و جوانان گفت: شرایط وام ازدواج و محدود کردن آن در منابع قرض الحسنه مانند پرداخت یارانه هاست که افزایش قیمت ، تنها 29 هزار میلیارد تومان را در اختیار دولت قرار می دهد اما دولت باید سالانه 48 هزار میلیارد تومان از بودجه های دیگر به این بخش اختصاص دهد.
این عضو هیئت دولت گفت: بیشتر اعضای این هیئت بر استمرار پرداخت این وام و ادامه این روند تاکید داشته اند و این موضوع در بودجه سال آینده نیز در نظر گرفته شده است.

ثبت نظر

ارسال