وزیر کار اقلیم کردستان: تشکل های تعاونی ایران الگوی خوبی برای اجراست

وزیر کار و رفاه اجتماعی اقلیم کردستان عراق در دیدار با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران گفت: تشکل های تعاونی شما الگوی خوبی برای اجرا در اقلیم کردستان هستند که پس از بازگشت از پتانسیل آنها استفاده می کنیم.
  • سه شنبه 23 آذر 1395 ساعت 22:0
به گزارش بولتن نیوز، «محمد قادر هاودیانی» که همراه هیاتی متشکل از مدیرکل اصلاحات اجتماعی و امور دادگستری و نمایندگان آن اقلیم به تهران سفر کرده است،‌ عصر امروز (سه شنبه) در این دیدار افزود:‌ مشارکت 10 میلیونی ایرانیان را در بخش تعاون نشانگر اهمیت این بخش از اقتصاد کشور جمهوری اسلامی ایران است.
وی گفت: در اقلیم کردستان عراق تعاونی ها زیرمجموعه نخست وزیری و وابسته به آن هستند و بانوان خانه دار بیشتر در قالب تعاونی ها فعالیت می کنند.
معاون امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گفت: آمادگی داریم از طریق تعاونی های ایران و اقلیم کردستان در زمینه صادرات و واردات اقدام کنیم.
«سیدحمید کلانتری» افزود: بخش تعاونی جمهوری اسلامی ایران برای حضور در نمایشگاه ها و اعزام کارشناسان برای آموزش به متقاضیان تاسیس تعاونی در اقلیم کردستان آمادگی دارد.
در این نشست نماینده اتاق تعاون ایران اعلام کرد: بخش تعاونی جمهوری اسلامی ایران آماده ایجاد دو فروشگاه زنجیره ای با معرفی محصولات تعاونی ها با شرایط توافقی در اقلیم کردستان است.
مدیر بین الملل اتاق تعاون کشور افزود: همچنین آمادگی داریم برای ترانزیت کالای دریایی و زمینی توسط اتحادیه تعاونی های حمل و نقل در قالب تفاهمنامه یا معاهده بین المللی اقدام کنیم.
به گفته وی، مرکز تجاری مربوط به بخش تعاونی جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان بازگشایی نشده است. همچنین اتاق تعاون نیروی کار به اقلیم کردستان فرستاده اما هنوز مجوز کار به آنان داده نشده است.
منطقه خودمختار کردستان عراق در بخش شمالی عراق قرار دارد که از شرق با ایران، از شمال با ترکیه و از غرب با سوریه هم‌مرز است.

ثبت نظر

ارسال