هفته پژوهش در واحدهای دانشگاهی؛ از برپایی نمایشگاه تا برگزاری کارگاه‌های آموزشی

ستاد بزرگداشت هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز به مناسبت هفته پژوهش، نمایشگاهی از کتب تالیفی و ترجمه شده اساتید و اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی برپا کرد.
  • سه شنبه 23 آذر 1395 ساعت 20:15

به گزارش خبرنگار آنا، اعظم محلاتیان، مسئول کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز و مسئول این نمایشگاه با بیان اینکه اساتید این واحد دانشگاهی تاکنون بیش از ۳۰ کتاب تالیف یا ترجمه کرده‌اند از برپا بودن این نمایشگاه در طول هفته پژوهش جهت بازدید عموم به ویژه دانشجویان و اساتید در طول هفته پژوهش خبر داد.

به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش مسابقه کتابخوانی ویژه دانشجویان، کارمندان و اساتید از کتاب «امام رضا (ع) و ایران هم برگزار شد و محمدرضا حسن شاهی، حبیبه محمدباقرپور و مریم مروتی به عنوان نفرات بر‌تر معرفی شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرلنگه: پویایی دانشجویان موتور محرک توسعه در کشور است

به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بندرلنگه و با حضور دکتر قهرمان جوادی‌زاده رئیس واحد، نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان رشته علوم تربیتی افتتاح شد.

جوادی‌زاده در آیین افتتاح این نمایشگاه با قدردانی از این حرکت دانشجویان، پویایی و تحرک دانشجو را به عنوان موتور محرک توسعه در کشور دانست و خواستار فعالیت بیشتر دانشجویان در همه زمینه‌ها شد.

در این نمایشگاه دانشجویان رشته علوم تربیتی، صنایع دستی و بومی، کارهای دستی معلمان و آثار دانش آموزان را به نمایش گذاشتند.

بازدید دانشجویان اهرم از پارس جنوبی‎

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهرم به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی بازدید به عمل آورند.

مدیر پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهرم گفت: اداره پژوهش و فناوری این واحد دانشگاهی در نظر دارد در راستای تعامل و ارتباط دانشجویان با صنعت، بازدیدهای پژوهش محور و از مناطق صنعتی و عملیاتی را برای دانشجویان طراحی و در نظر گیرد.

دکتر سهیلا لشگری گفت: امروز منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی که شهره‌ای جهانی دارد، به عنوان یکی از قطب‌های انرژی و تولید سرمایه و به عنوان یکی از نمونه‌های عینی اقتصاد مقاومتی است که ضروری است دانشجویان در چنین فضاهایی قرار گرفته و به عینه با تلاش و کوشش تلاشگران عرصه صنعت آشنا شده تا در آینده خود نیز بتوانند در این راه و مسیر گام بردارند.

رئیس جدید اداره پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود معرفی شد

مراسم تکریم مهندس راوک پورجعفر رئیس سابق اداره پژوهش و فناوری و معارفه دکتر سعید روحی رئیس جدید اداره پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود برگزار شد.

سرپرست واحد لنگرود با قدردانی از زحمات مهندس پورجعفر گفت: «امیدواریم این انتصاب، زمینه گسترش فعالیتهای حوزه پژوهشی را فراهم آورده و شاهد اعتلای روز افزون این واحد دانشگاهی باشیم.»

دکتر فیروزان با توجه به اهمیت پژوهش و فناوری افزود: «باید با همدلی و کمک از این فرصت جهت اطلاع رسانی از دستاوردهای علمی و توانمندی‌های واحد، مسیر رشد و شکوفایی را هموار‌تر کنیم.»

وی با بیان توانمندی‌های علمی و پژوهشی رئیس جدید پژوهش و فناوری گفت: «امیدوارم در سایه وفاق همگانی بیش از پیش در شکوفایی و توسعه دانشگاه تلاش کرده و در تحقق اهداف عالیه سازمان مثمرثمر باشیم.»

مهندس پورجعفر رئیس سابق اداره پژوهش و فناوری نیز با تشکر از حمایت‌های همه جانبه همه مسئولان اظهار کرد: «از فیروزان در مدت تصدی در اداره پژوهش و فناوری قدردانی کرده و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در حد توان، همچون سنوات قبل را در تحقق اهداف دانشگاه و اعتلای روز افزون واحد دارد.»

کارگاه آموزش مقاله نویسی در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر برگزار شد

کارگاه آموزشی مقاله نویسی با حضور رضا ستوده مدرس و عضو هیات علمی این مرکز دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نیکشهر برگزار شد.

مسئول حوزه پژوهشی مرکز نیکشهر هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقا توانمندی اساتید در نگارش مقالات علمی، آشنایی اساتید با شیوه‌های جستجوی مقالات و پیدا کردن آخرین یافته های علمی برای نوشتن مقالات علمی –پژوهشی و غیره عنوان کرد.

ستوده به بیان نکات مهم مقاله نویسی از جمله ساختار مقاله، مقدمه نویسی ،چگونگی استفاده از منابع و .... پرداخت و گفت: انجام فعالیت های پژوهشی یکی از وظایف اصلی اساتید دانشگاهی است که این فعالیت ها در مناطق کمتر توسعه یافته و مناطق محروم می تواند به بهبود شرایط در آن مناطق کمک شایانی کند.

وی افزود: امید داریم این کارگاه ها راهی برای پژوهش های بنیادی و کاربردی و حاصل آن تولید علم باشد.

این کارگاه در راستای برنامه های هفته پژوهش در این مرکز دانشگاهی برگزار شد.

افتتاحیه نمایشگاه کتاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان

به بهانه هفته پژوهش نمایشگاه کتاب با حضور حجت‌الاسلام دهقان امام جمعه سراوان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان و جمعی از کارکنان و دانشجویان این واحد افتتاح شد.

کتاب‌هایی که در این نمایشگاه استفاده شده است در زمینه‌های حقوق، ادبیات، شیمی، حسابداری، روان‌شناسی، معارف، کارآفرینی، لاتین، عمران، پروژه‌های دانشجویی و مقالات علمی اساتید دانشگاه و کتاب‌های به چاپ رسیده اساتید این واحد، دانشگاهی است.

در کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان ۳۸هزار جلد کتاب و مجله وجود دارد که در این نمایشگاه از هزار جلد کتاب برای بهره مندی دانشجویان و اساتید استفاده شده است.


ثبت نظر

ارسال