جذب هیات علمی و طرح‌های برون دانشگاهی، در همه واحدها با جدیت پیگیری شود / دستاوردهای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در 3 سال گذشته بی‌نظیر بوده است

جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان به ریاست دکتر حمید میرزاده، ریاست دانشگاه و با حضور معاونان و مدیران سازمان مرکزی و مسئولان استان لرستان برگزار شد.
  • سه شنبه 23 آذر 1395 ساعت 20:15

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با تبریک میلاد مسعود حضرت ختمی مرتبت (ص) و امام صادق (ع) گفت: «پیامبر بزرگ ما حضرت محمد(ص) دارای خلقی زیبا و پسندیده بود تا جایی که خداوند از ایشان به خاطر این خلق زیبا تشکر کرد. ان‌شاءالله با پیروی از پیامبر، اخلاق در جامعه و کشور ما نهادینه شود.»

میرزاده گفت: «اگر اخلاق در این کشور نهادینه شود و افراد بتوانند مسلمان واقعی و تابع پیامبر اعظم(ص) باشند، دیگر شاهد بداخلاقی‌ها و کارشکنی‌ها نخواهیم بود و همه همراه می‌شوند تا ایران توسعه پیدا کند و آباد شود. از خداوند می‌خواهم این اخلاق نبوی را به همه ما هدیه دهد.»

برآیند برگزاری جلسات شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصلاح و تقویت امور و توسعه کیفی است

او گفت: «خوشبختانه جلسات شورای استان دانشگاه آزاد اسلامی به صورت منظم برگزار می‌شود و این جلسه چهاردهمین جلسه از شوراهای استانی دانشگاه است. در این جلسات مطالب بسیار خوبی ارائه و مقرر شده است پیگیری‌های لازم در زمینه اجرای این پیشنهادات و مطالب انجام شود. نظرات مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان بسیار مفید است چرا که بازخورد اجرای برنامه‌ها و آئین‌نامه‌ها در صف مشاهده می‌شود و براساس آن روش‌های جدیدی به کار گرفته می‌شود که برآیند آن اصلاح و تقویت امور و توسعه کیفی دانشگاه است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «مسائل مطرح شده در این جلسات در پاره‌ای از موارد تبدیل به آئین‌نامه و بخشنامه می‌شود، اعضای این جلسات چون در میدان کاری دانشگاه حضور دارند، بهتر می‌توانند نواقص کار را بیان کنند و به توسعه بیشتر دانشگاه کمک کنند. شورای مرآت دانشگاه که شورای تنظیم آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است، بخشنامه‌ها را‌ تدوین و سپس به 20 نفر از کارشناسان دانشگاه برای اعمال نظرات ارسال می‌کند و در نهایت اکثر نظرات کارشناسان در تدوین نهایی بخشنامه‌ها اعمال می‌شود.»

میرزاده به فلسفه وجودی تشکیل جلسات شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اشاره کرد و گفت: «اهتمام به توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی، اصلاح آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها و تاکید بر تصمیم‌ها و رئوس اولیه دانشگاه، از جمله اهداف برگزاری این جلسات است.»

او به گزارش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در ابتدای این جلسه اشاره کرد و گفت: «این گزارش نشان می‌دهد در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان کارها طبق روال پیش می‌رود. البته باید دو مسئله جذب هیات علمی و طرح‌های برون‌دانشگاهی که نشانه اثربخشی دانشگاه است، با جدیت بیشتری پیگیری شود.»

میرزاده خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی باید در همه زمینه‌ها استانداردهای لازم را داشته باشد. در جذب اعضای هیات علمی در واحدهای استان بسیار سختگیر باشید تا اثربخشی دانشگاه در صنعت و خدمات افزایش یابد.»

توسعه مدارس سما در مناطق محروم استان لرستان

او به مدارس سما در استان لرستان اشاره کرد و افزود: «گزارش‌ها نشان می‌دهد که اقبال خوبی در استان لرستان به این مدارس وجود دارد و بهتر است سازمان سما در مناطق محروم استان لرستان مدارس را توسعه دهد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «در مهر 92 و اوایل دوره جدید مدیریتی دانشگاه، 2میلیون و 500هزار مترمربع فضای ناتمام عمرانی در دانشگاه وجود داشت که خوشبختانه امروز یک‌میلیون و 700هزار مترمربع از طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی به بهره‌برداری رسیده است و مابقی آن نیز تا پایان سال 96 تمام می‌شود. این موضوع به این دلیل است که برای شروع طرح‌های جدید عمرانی در دانشگاه آزاد اسلامی، سختگیری زیادی انجام داد‌ه‌ایم و تنها طرح‌هایی که لزوم آنها به وضوح مشاهده می‌شد، آغاز شد.»

میرزاده، دانشگاه آزاد اسلامی را متعلق به مردم ایران دانست و گفت: «باید دلسوزانه در مدیریت این دانشگاه بکوشیم و مراقبت‌های لازم را برای آینده آن انجام دهیم.»

دانشگاه آزاد اسلامی بومی‌گزینی را به عنوان بزرگترین طرح فرهنگی در کشور اجرا کرده است

او افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر مباحث علمی، بومی‌گزینی را به عنوان بزرگترین طرح فرهنگی در کشور اجرا کرده است. در حال حاضر در مقاطع کاردانی 96درصد، کارشناسی 91درصد، کارشناسی‌ارشد 7/71درصد و دکتری تخصصی 1/49درصد از پذیرفته‌شدگان در واحدهای مختلف بومی‌گزینی شده‌اند.»

میرزاده به اثربخشی بالای دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی ایران اشاره کرد و گفت: «براساس اطلاعات پایگاه ESI رتبه ایران در تولید جهانی علم 15 است که اگر تولید علمی دانشگاه آزاد اسلامی را حذف کنیم، این رتبه به 22 می‌رسد. این امر به خوبی نشان‌دهنده تاثیر این دانشگاه در توسعه علمی کشور است. دانشگاه آزاد اسلامی در 3 سال اخیر شاگرد اول تولید علمی ایران بوده است. رتبه 161 تولید علمی جهان براساس اطلاعات پایگاه ESI از دیگر افتخارات انکارنشدنی این دانشگاه است.»

او به برگزاری جلسات اتحادیه بین‌المللی موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های جنوب شرق آسیا (آسایهل) در مالزی نیز اشاره کرد و گفت: «با پیشنهاد بنده، اسم این اتحادیه به "آسایهل +G" تغییر یافت و بنده به عنوان رئیس این اتحادیه انتخاب شدم. کشور ایران با رهبری قدرتمند مقام معظم رهبری به یک ابرقدرت تبدیل شده است و امنیت ایران زمانی که دور تا دور منطقه خاورمیانه را آتش فرا گرفته است، نشان از قدرت و انسجام ملی این کشور دارد. به همین خاطر رئیس آینده این اتحادیه از ایران انتخاب شد.»

دانشگاه آزاد اسلامی باید محلی برای توسعه علمی، حریت، آزاداندیشی و توسعه اسلامی باشد

او ادامه داد: «دانشگاه آزاد اسلامی به معنای واقعی کلمه یک دانشگاه اسلامی باید باشد، باید کاری کنیم که این دانشگاه محلی برای توسعه علمی، حریت، آزاداندیشی و توسعه اسلامی باشد. همه دوستان و همکاران می‌دانند ما باید حافظ منافع مردم در این دانشگاه باشیم، چون این دانشگاه متعلق به مردم است. آیت الله‌هاشمی رفسنجانی با راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی خدمت بزرگی به توسعه علمی، پژوهشی و فناوری کرد، این دانشگاه از دستاوردهای انقلاب است و من معتقدم با جدیتی که در مدیریت، هیات رئیسه و روسای استان‌ها هست، دانشگاه آزاد اسلامی با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شود.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به برگزاری اجلاس هفتاد‌و‌یکم دانشگاه در بهمن امسال هم اشاره کرد و گفت: «موضوع اصلی این اجلاس مسائل فرهنگی است و همه واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه باید محصولات فرهنگی خود را در این اجلاس به نمایش بگذارند. دانشگاه آزاد اسلامی موفقیت‌های بسیاری در حوزه‌های آموزشی، فناوری، کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان داشته است و موفقیت‌های حوزه فرهنگی بیشتر از همه حوزه‌هاست و دستاوردهای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در 3 سال گذشته جزو موفقیت‌های بزرگ 30 سال اخیر دانشگاه است.»

میرزاده گفت: «واحدهای دانشگاه در اجلاس 71 باید محصولات دانش‌بنیان فرهنگی خود را به نمایش بگذارند، محصولات فرهنگی می‌تواند نمایشی از قدمت فرهنگی و اثربخشی فرهنگی باشد. اگر کشور ما توسعه فرهنگی پیدا کند، نیمی از ناهنجاری‌های اقتصادی و اجتماعی جامعه حل می‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی باید در این زمینه اثربخشی خود را نشان دهد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صحبت‌های خود را با خواندن ابیاتی از مسمط ادیب‌الممالک که در مدح میلاد پیامبر اعظم (ص) سروده شده است، پایان داد: «فخر دو جهان خواجه فرخ رخ اسعد/ مولای زمان مهتر صاحبدل امجد/ آن سید مسعود و خداوند مؤید/ پیغمبر محمود ابوالقاسم احمد/ وصفش نتوان گفت به هفتاد مجلد/ این بس که خدا گوید ماکان محمد/ بر منزلت و قدرش یزدان کند اقرار.»


ثبت نظر

ارسال