خانواده شهدای دانشجو و طلبه منطقه ارسباران و شهدای حرم آذربایجان شرقی تجلیل شدند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در لایه‌های جامعه را یکی از اصلی‌ترین اهداف برگزاری همایش و یادواره شهدا در واحد اهر عنوان کرد.
  • سه شنبه 23 آذر 1395 ساعت 20:16

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر نادر اسدی در همایش بزرگ یادواره شهدای دانشجو و طلبه منطقه ارسباران و شهدای مدافع حرم استان آذربایجان شرقی که در محل مسجد بلال دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار شد، گفت: واحد اهر افتخار دارد دهمین یادواره شهدای دانشجو و طلبه منطقه ارسباران و شهدای مدافع حرم استان آذربایجان شرقی را با مشارکت و حمایت دانشگاههای پیام نور، فنی و حرفه‌ای شهید چمران، سپاه ناحیه اهر، بسیج دانشجویی شهرستان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شورای شهر و شهرداری اهر، اوقاف و حوزه علمیه شهرستان اهر برگزار می‌کند.

وی، از اهداف برگزاری این یادواره را در مرحله اول تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در لایه‌های مختلف جامعه بالاخص جوانان و دانشجویان و نسل جدید این کشور برشمرد و افزود: تشریک مساعی و تسری دادن فرهنگ ایثار و شهادت در لایه‌های مختلف ادارات و نهادهای می‌تواند به ترویج و فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت در جامعه کمک نماید و باعث زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و ایثارگری‌های آن‌ها در جامعه شود.

این مسئول، از اهداف دیگر برگزاری یادواره شهدای دانشجو و طلبه منطقه ارسباران و شهدای مدافع حرم استان آذربایجان شرقی را مستند سازی فعالیت‌های فرهنگی مبتنی بر ایثار و شهادت عنوان کرد و از دیگر اهداف آن معرفی و صدور فرهنگ و گفتمان ایثار و شهادت به ممالک دیگر از عنوان کرد.

اسدی افزود: باید به پایه گذاری فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بر مبنای فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی آن توجه ویژه‌ای شود.

اسدی: امیدواریم مراکز علمی دانشگاهی شهرستان‌های منطقه ارسبارن در قالب برنامه‌ای مدون نسبت به تحقق اهداف فوق گام‌های موثر برداشته و دستاوردهای حاصل را در یازدهمین یادواره شهدای دانشجو و طلبه منطقه ارسباران به سمع و نظر مردم شریف منطقه برسانند

وی تحقق اقتصاد مقاومتی را الگوسازی از فرهنگ عاشورایی ایثار و از خودگذشتگی عنوان کرد و افزود: با ایثار و از خودگذشتگی می‌توان خیلی از مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور را حل و فصل کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، انتقال فرهنگ گفتمان ایثار و شهادت را با استفاده از رسانه‌های جمعی، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بسیار تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: اکنون عصر تکنولوژی و فضای مجازی یکی از مهم‌ترین وسایل ارتباط جمعی است که به وسیله آن‌ها می‌توان با سایر ممالک در ارتباط بود.

وی، معرفی و گنجاندن واحد درسی فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت در سرفصل‌های درسی در مقاطع تحصیلی کاردانی و کار‌شناسی در رشته‌های مختلف دانشگاهی را یکی از اهداف مهم دانشگاه‌ها عنوان کرد.

اسدی گفت: امیدواریم مراکز علمی دانشگاهی شهرستان‌های منطقه ارسبارن در قالب برنامه‌ای مدون نسبت به تحقق اهداف فوق گام‌های موثر برداشته و دستاوردهای حاصل را در یازدهمین یادواره شهدای دانشجو و طلبه منطقه ارسباران به سمع و نظر مردم شریف منطقه برسانند.

اولین پیام و درس شهدا به نسل جوان انقلابی بودن و انقلابی ماندن است

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور هم اولین پیام و دروس شهدا را به نسل جدید انقلابی یودن و انقلابی ماندن عنوان کرد.

دکتر داود گودرزی در یادواره شهدای دانشجو و طلبه منطقه ارسباران و شهدای مدافع حرم استان آذربایجان شرقی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار شد، افزود: جوانان و نسل جدید باید دارای رفتار، گفتار و کردار انقلابی باشند و برای پیشبرد اهداف والای انقلاب و شهدا گامهای مضاعف بردارند.

وی، نسل جدید را نسل پویا و فعال کشور برشمرد و افزود: از ویژگی‌های انقلابی بودن و انقلابی ماندن می‌توان به پنج ویژگی شاخص انقلابی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی اشاره کرد که از جمله: پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب، هدفگیری ارمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به ان‌ها، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن‌ها و بالاخره تقوای دینی و سیاسی را از مهم‌ترین شاخصه‌های انقلابی نام برد.

گودرزی: باید در محافل دانشگاهی و آموزشی فضایی مناسب برای تجزیه و تحلیل جوانان درقالب نشست‌ها و گفتمان آزاد اندیشی فراهم کنیم تا جوانان به دور از هرگونه جناح بندی و حزبی به تجزیه و تحلیل رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشور بپردازند

این مسئول، تقوا و عمل و پاسداری از آرمان‌هاى نظام و انقلاب را نیز از اهداف والای شهدا عنوان کرد و افزود، بصیرت ودشمن‌شناسی یکی از درسهای شهدا بوده که باید امروز دانشجویان و نسل جدید با بصیرت وآگاهی بتوانند تمام رویداد‌ها و اخبار پیرامون کشور را رصد و آن را تجزیه و تحلیل کنند.

گودرزی، گفت: باید در محافل دانشگاهی و آموزشی فضایی مناسب برای تجزیه و تحلیل جوانان درقالب نشست‌ها و گفتمان آزاد اندیشی فراهم کنیم تا جوانان به دور از هرگونه جناح بندی و حزبی به تجزیه و تحلیل رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشور بپردازند.

وی تحقق منویات مقام معظم رهبری درراستای پیشرفت و توسعه کشور تلاش در جهت زمینه سازی برای عمل اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: در کشور ظرفیت‌ها و فاکتورهای اقتصادی بالقوه فراوانی از جمله، نیروی انسانی، بازار مصرف، بازار کار، نقدینگی و پول و غیره وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها را بالفعل تبدیل کنیم تا بتوانیم مشکلات اقتصادی کشور را رفع کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور، گفت: باید خودمان بتوانیم با وحدت وهمدلی و تکیه برتوان داخلی مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور را رفع کنیم زیرا تعامل و حذف تحریم‌ها از سوی آمریکا و غرب امکان پذیر نبوده و نخواهد بود و بدانید که آمریکا و غرب به هیچ عنوان به نفع و حل مشکلات ما قدم برنخواهد داشت.

وی از مسئولان عالی کشور خواست در تمام موارد و مشکلات کشور با مردم با صراحت و صداقت حرف بزنند زیرا مردم ایران، مردمی آگاه بوده و همیشه در همه صحنه‌ها با حضور به موقع وبا مواضع ضداستعماری وضد آمریکایی، پشتیبان نظام و رهبری بوده و خواهند بود.

گودرزی به خاطر این اقدام فاخر و فرهنگی از دست اندرکاران و مسئولان برگزاری این یادواره قدردانی کرد.

در پایان این مراسم با حضور دکتر داوود گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور، رئیس بنیاد شهدا و ایثارگران اهر، فرمانده سپاه ناحیه اهر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر و جمعی از مسئولان استانی و شهری از خانواده شهدای دانشجو و طلبه منطقه ارسباران و شهدای حرم با اهدای لوح سپاس تجلیل و قدردانی شد.


ثبت نظر

ارسال