رئیس بسیج هنرمندان: اتحاد اقوام، ایران را در مقابل حوادث بیمه کرده است

مهاباد- ایرنا- رئیس سازمان بسیج هنرمندان گفت: تنوع و پیوند قومیت ها، رنگین کمان اتحاد را در ایران اسلامی ترسیم و کشور را در مقابل حوادث بیمه کرده است.
  • چهارشنبه 24 آذر 1395 ساعت 9:29
به گزارش ایرنا، غلامرضا منتظری سه شنبه شب در جشنواره ندای وحدت غرب کشور در مهاباد افزود: رنگ های این رنگین کمان به تنهایی جلوه ندارد و در کنار هم معنا و جذابیت می یابد.
وی به نقش هنر در رشد و کمال انسان تاکید کرد و گفت: زبان هنر نقش عمده در پیوند اقوام و مذاهب دارد و وحدت و یکپارچگی ملت بزرگ ایران را به ارمغان می آورد.
منتظری ادامه داد: هر قوم به نسبت ظرفیت هایش، امتیازها و ویژگی های خاصی دارد اما این امتیازها شامل تمام اقوام و قومیت هاست و زمانی قابل بهره برداری و دارای تاثیرگذاری کامل و مثبت است که در مسیر تحقق یک هدف باشد.
وی افزود: زمانی که همه اقوام و مذاهب برای تحقق یک هدف واحد تلاش کنند، انگشتان یک دست تبدیل به مشت می شوند و دشمنان حتی جرات تعدی پیدا نمی کنند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان با تبریک ولادت با سعادت رسول اکرم (ص) اظهار کرد: حضرت محمد (ص)، پیامبر تمام عصرهاست و در این ویژگی منحصر به فرد است.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جشنواره با تبریک هفته وحدت گفت: سازمان بسیج مستضعفان در بخش فعالیت های موسیقیایی به جای کار سلبی، فعالیت های ایجابی کرده است و عملکرد بسیار ارزشمند دارد.
فرزاد طالبی با بیان اینکه موضوع و مبنای جشنواره وحدت، اتفاق مبارکی است، اظهار کرد: تمام گونه های نواحی موسیقی ایران یک پیام واحد دارند و آن پیام وحدت است.
وی با اشاره به اینکه وحدت، آرمان مشترک در موسیقی های محلی و بومی کشور است، به ذکر مثالی بسنده کرد و گفت: موسیقی سیستان و بلوچستان با وجود فاصله جغرافیایی قابل توجه، اشتراک زیادی با موسیقی کردی دارد.
به گفته وی ریشه های تاریخی این 2 موسیقی بومی و محلی، دارای آرمان مشترک و مبنای وحدت آفرین در زیر پرچم ایران اسلامی است.
طالبی افزود: : موضوع وحدت و موسیقی پیش از این نیز مورد توجه قرار گرفته و اقدام مناسبی برای تقویت حلقه های اتحاد در بین اقوام کشور است.
به گزارش ایرنا جشنواره ندای وحدت در سه بخش نمایشگاهی، علمی و جشنواره فرهنگی، هنری، ادبی و موسیقی از 22 آذر آغاز شده و تا 26 آذر در تالار وحدت مهاباد ادامه می یابد.
شهرستان مهاباد با حدود 230 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
3093/ 3072 ** خبرنگار: پیمان پاکزاد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

ثبت نظر

ارسال