پیروزی در حلب مقدمه ای برای پیروزی نهایی ملت و ارتش سوریه

کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی: پیروزی در حلب، روحیه و اعتماد به نفس ملت و ارتش سوریه را افزایش و باعث ضعف تروریست ها خواهد شد، بنابراین پیروزی های آینده در زمان کوتاه تر و آسان تر رخ خواهد داد.
  • چهارشنبه 24 آذر 1395 ساعت 0:19
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، اسدالله زارعی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما گفت: در طول 5 سال گذشته شاهد توطئه های سنگنین نظامی امنیتی در سطح بین المللی و منطقه ای علیه تمامیت ارضی و دولت سوریه در جریان بوده است و برای از بین بردن دولت سوریه ابایی از کشتن مردم این کشور به صورت انبوه نداشتند.

وی ادامه داد: عربستان، قطر، آمریکا، شورای امنیت اتحادیه اروپا و ناتو پای پرونده سوریه آمدند تا ملتی را از هستی ساقط کنند لذا پیروزی در حلب مشخص کرد جبهه بزرگ جهانی در آستانه شکست های پی در پی است و دومینوی پیروزی حلب در پنج استان دیگر سوریه که آلوده تروریست ها هستند اتفاق خواهد افتاد.

زارعی گفت: برنامه آزاد سازی سوریه منحصر به حلب نیست و در پنج استان باقیمانده هم با اولویت بندی انجام خواهد شد.

وی افزود: آزادی حلب از نظر امنیتی بسیار مهم است و ایجاد امنیت زمینه را برای بهبود اقتصاد سوریه هم فراهم می کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه حلب به بارانداز تجهیزات و نیروهای تروریستی تبدیل شده بود، گفت: با آزادی این شهر، این گلوگاه ها بسته شده است.

زارعی با بیان اینکه با آزاد سازی حلب آزادی سازی دیگر مناطق آسان تر انجام خواهد شدافزود: آینده تروریزم در سوریه در میان مدت از نظامی به امنیتی تغییر مسیر می دهد و در درازمدت اقدامات امنیتی تروریست ها هم مهار و کنترل خواهد شد.

وی درباره تاثیر پیروزی در حلب در انتخابات سال 2021 گفت: این پیروزی تاثیر اجتماعی روانی خود را بر کل سوریه خواهد گذاشت و در انتخابات آینده هم موثر خواهد بود.

زارعی با اشاره به اینکه بشار اسد در متن مردم سوریه علاقمندان زیادی دارد، افزود: آزادی حلب تاثیرات داخلی، بین المللی و منطقه ای خواهد داشت.

وی افزود: اکنون تبلیغات گسترده ای از سوی آمریکایی ها ، ترکیه، عرب ها و برخی جریانات دیگر به راه افتاده است تا آزادی حلب را اتفاق ساده جلوه دهند در حالی که همین تبلیغاتی که در سطح جهانی انجام شود عمق پیروزی را نشان می دهد.

زارعی گفت: ایران از همان ابتدا تلاش کرد تا از تجزیه سوریه جلوگیری کند و این مقاومت ایران موجب شد کشورهای دیگر هم به این جبهه بپیوندند و اثبات شد تنها نیرویی که صداقت و توانایی دارد تا بحران هایی مانند سوریه را با حداقل هزینه ها به پایان ببرد و به ملت ها کمک کند جبهه مقاومت با مرکزیت جمهوری اسلامی ایران است و هرچه جلوتر می رویم گرایش ملت ها وحتی دولت ها به سمت کشورمان افزایش می یابد.
مسعود اسداللهی کارشناس مسائل خاورمیانه هم در ارتباط تصویری از دمشق با این برنامه با اشاره به اینکه حلب از نظر نظامی به طور کامل آزاد شده است گفت: یک منطقه بسیار کوچکی باقیمانده است که بر اساس توافقی که حاصل شده است مسلحین از طریق معبری که برای آن ها باز می شود آن منطقه را ترک می کنند بنابراین فردا می توان آزادی حلب را رسماً اعلام کرد.

وی آزادی حلب را شکست بزرگ تروریست ها و تکفیری ها بیان و اضافه کرد: پیامدهای این شکست بسیار بزرگ و متنوع است.

اسداللهی با بیان اینکه با این پیروزی و پیروزی در موصل طرح خاورمیانه جدید آمریکا که مبتنی بر تجزیه کشورهای منطقه بود شکست خورد ادامه داد: این پیروزی فقط جنبه نظامی نخواهد داشت بلکه جنبه سیاسی و اندیشه ای و حتی فقهی خواهد داشت.

وی گفت: حزب الله، لبنان را امن کرد و اکنون بسیار فراتر از مرزهای لبنان همراه بقیه همپیمانان سوریه موفقیت های بزرگی را بدست آورده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه آزادسازی حلب بهمعنای پایان جنگ نیست گفت: تا زمانی که مرزهای ترکیه و اردن باز است و تروریست ها حمایت می شوند پایان نهایی جنگ را فعلاً نخواهیم دید.

اسداللهی با بیان اینکه پایان جنگ زمانی حاصل می شود که کشورهای همسایه مرزها را ببندند افزود: اما مسیر جنگ عوض شده و قدرت و هیبت تروریست ها از بین رفت و پوچ و خوار بودن آن ها در این جنگ مشخص شد.


ثبت نظر

ارسال