استان فارس بیشترین ریزش نیروی کار در کشور را دارد

علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در شیراز با بیان اینکه دردولت چند مسیر را برای اشتغال دنبال می کنیم، گفت: باید علاوه بر حفظ مشاغل موجود، بر روی مسیر جدید در راستای ایجاداشتغال تاکید کرد.
  • پنجشنبه 25 آذر 1395 ساعت 11:35

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شیرازه، سید محمد علی افشانی در ششمین جلسه کارگروه اشتغال استان فارس با بیان اینکه اگر صاحبان قدرت، ثروت و فکر کنار هم باشند مشکل اشتغال حل خواهد شد، اظهار داشت: سهم اشتغال استان فارس در بخش کشاورزی 20.6 درصد، در بخش صنعت 29درصد و در بخش خدمات 50.4 است.


استاندار فارس با اشاره به اینکه  در کشور به ازای هر 3500 نفر بیمه شده تامین اجتماعی یک تخت در بیمارستان وجود دارد ولی دراستان فارس در ازای 7000 نفر یک تخت وجود دارد، گفت: باید پروژه های درمانی تامین‌ اجتماعی در شهرستان های فارس سریع‌تر تکمیل و احداث شود.

وی درخواست خود را مبنی بر سرمایه گذاری شرکت شستا در پروژه انتقال کارخانه سیمان فارس از شیراز به خرامه به لحاظ شرایط زیست محیطی و ایجاد اشتغال در خرامه با سرمایه گذاری 150 میلیارد تومان ارائه داد و افزود: انتظار می رود کارخانه پشم شیشه به منطقه اقتصادی با اعتبار 104 میلیارد تومان منتقل شود.

استاندار فارس از وزیر تعاون خواست تا نسبت به تکمیل و احداث پروژه های درمانی توجه ویژه ای شود و گفت: بیمارستان 500 تخت خوابه میلاد شیراز به مساحت 25 هکتار در بلوار حسینی الهاشمی، افزایش سهم صندوق کارآفرینی، تقویت مجدد مدیریت منطقه جنوب شرکت هواپیمایی آسمان در شهر بیش از گذشته نیاز به اهتمام بیشتری است.

افشانی با اشاره به اینکه راه اندازی سالیانه حداقل 100 صندوق خرد زنان روستایی و عشایری در استان فارس در وضعیت مناسبی قرار دارد، تصریح کرد: اگر قدم های حساب شده برداشته شود کارهای خوبی می توان انجام داد.

استان فارس بیشترین ریزش نیروی کار در کشور را دارد
علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در جلسه کارگروه اشتغال استان فارس با بیان اینکه کیک اقتصاد کشور کوچک شده است، اظهار داشت: هیچ اتفاقی در هیچ کشوری نمی افتد مگراینکه ذهنیت واحدی در توسعه وجود داشته باشد؛ لازم است در این راستا کانون های توسعه تشکیل دهیم.

وزیر تعاون در خصوص مسایل شرکت هواپیمایی آسمان با اشاره به اینکه 4 ماه قبل از تحویل دولت 650 پرسنل جدید به ساختار هواپیمایی آسمان اضافه شد، اظهار داشت: حقوق این کارمندان به اندازه خرید یک هواپیما بود.

وی افزود: تعدیل نیرو نداشتیم و افراد مذکور در قسمت های مختلف بکارگیری خواهند شد.

ربیعی همچنین گفت: 7 ایرباس جدید به هواپیمایی آسمان در سال آتی اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 700 هزار شغل در کشور ایجاد شده است و سالانه 874 هزار نفر وارد بازار کار می‌شوند، اضافه کرد: همچنان 500 هزار کمبود شغل داریم.

ربیعی با اعلام اینکه بیشترین ریزش کار را در استان فارس شاهد بوده ایم، یادآور شد:  در این استان به ایجاد 179 هزار شغل نیاز داریم.

وزیر کار با بیان اینکه افزایش نرخ مشارکت، نشان دهنده افزایش بیکاری است، افزود: به همراه افزایش نرخ 2.5 درصدی مشارکت، امید در دل مردم نیزبیشتر شده است.

وی با بیان اینکه دردولت چند مسیر را برای اشتغال دنبال می کنیم، اظهار داشت: باید علاوه بر حفظ مشاغل موجود، بر روی مسیر جدید در راستای ایجاداشتغال تاکید کرد.

ربیعی در ادامه با اظهار اینکه با پاشیدن پول، شغل ایجاد نمی شود، تصریح کرد: اگر بتوانیم زندگی ملموس مردم را خوب و درد و رنج مردم را کم کنیم دولت خوبی بوده ایم.

وی افزود: ما در کشور با مسئله رشدی مواجه هستیم که تاکنون اشتغال در آن جایی نداشته است؛ علیرغم اینکه با رشد اقتصادی 5 درصدی رو به رو بوده ایم اما این رشد در بخش های سرمایه بر مثل پتروشیمی بوده است که اشتغال زیادی ایجاد نمی کند.

وی با بیان اینکه برای استان فارس در حوزه آی.سی.تی پیش بینی ایجاد اشتغال شده است زیرا این استان در زمینه زیرساخت و دانشجو وضعیت خوبی در این حوزه دارد، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید با رشته‌های اشتغال زا در استان‌ها هماهنگ شود.

وزیر کار در خصوص بخش درمان با بیان اینکه در فارس از 18 درمانگاه یک سوم آن به همت دولت ساخته شد، افزود: از لحاظ رفاهی دراستان خیلی کار داریم هر چند امسال با تلاش دولت در دوران شکوفایی قرار داریم.

 


ثبت نظر

ارسال