به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ، ابزار سیار و همراه یا موبایل نحوه تجارت شرکتها، اعم از کوچک و بزرگ را همچنان تغییر خواهند داد.
با افزایش صاحبان کسبوکارهای کوچک که از گوشیهای همراه پیشرفته استفاده میکنند، بیشک در این حوزه دست به نوآوری خواهند زد.
در سال 2016، صاحبان کسبوکارهای کوچک حضور فعال در فضای مجازی داشتند، از خدمات محلی استفاده و در تبلیغات روی گوشی همراه سرمایهگذاری میکردند.
اکنون که بیشتر شرکتها نیاز خود را تنها با فشردن چند دکمه برطرف می کنند، صاحبان کسبوکارهای کوچک بیش از هر زمان دیگری انعطافپذیری را تجربه خواهند کرد.
بنا براین گزارش شانزدهمین نمایشگاه برترین های تلفن همراه و لوازم جانبی با حضور روسای اتحادیه و انجمن گوشی تلفن همراه اغاز بکار کرده است.
درچارچوب اقتصاد مقاومتی و با توجه به تاخیر افتادن طرح ریجستری گوشی های تلفن همراه و شناسایی گوشی های قاچاق و ارائه راهکار های لازمه و همچنین تنظیم این بازار ؛ شانزدهمین نمایشگاه برترین های تلفن همراه و لوازم جانبی برپا شده است.
این نمایشگاه با هدف جلوگیری از قاچاق گوشی و ارائه قابلیت های انواع گوشی های تلفن همراه و نیز مشاوره و آموزش های حرفه ای در مسیر استفاده صحیح هدفمند و سلامت محور از گوشی های تلفن همراه در یافت آباد شرقی- بازار موبایل ایران شماره 2 تا 26 اذر ادامه دارد.
مصرف سالانه گوشی تلفن همراه در کشور 15میلیون دستگاه است و گفته می شود 10 میلیون دستگاه گوشی قاچاق در بازار وجود دارد.
باید ریسک واردات تلفن همراه به صورت قاچاق برای قاچاقچیان بالا برود.
مردم با خیالی آسوده می توانند از بخش های مختلف آن بازدید و کالاهای موجود را از لحاظ کیفیت ، امکانات ، ویژگی ها و قیمت با یکدیگر مقایسه کنند.
تولیدات داخلی هم باید بیش از پیش با طراحی جدید ، شرایط مناسب و کیفیتی رقابت پذیر با نمونه های مشابه خارجی عرضه شود.
بنابراین گزارش ،گوشی تلفن همراه بستر خوبی برای توسعه مجازی است به شرط اینکه همه شهروندان از کاربری های ان اطلاعات کاملی داشته باشند که در حال حاضر به حداکثر 10 درصد می رسد.
توسعه کارآفرینی ؛ در بستر تلفن همراه
کارآفرینی و راهاندازی کسبوکار در بستر فناوری تلفن همراه رو به گسترش است و در کشور ما هم مورد توجه باشد.
مسلم خانی مدرس کارآفرینی در مصاحبه بار ادیو اقتصاد گفت: تلفن همراه به پدیدهای چند رسانهای و چندکاربردی تبدیل شده است و باید با شناسایی نیازهای آشکار و پنهان شهروندان تلاش کنیم نیاز واقعی آنها تامین شود.
راهاندازی کسبوکار مبتنی بر تلفن همراه، خلاقیت و تامین نیازهای واقعی شهروندان است، مانند مشاوره و خدمات، آموزش و تامین خدمات از طریق دیگران.
خانی افزود: کسبوکار از راه دور یا ارائه خدمت از راه دور (Teleworking) در همه کشورها مدنظر است، اما باید فرهنگ تعاملی، بستر فناوری اطلاعات و شناسایی و تامین نیازهای مخاطبان در اولویت باشد.
خانی گفت: علاقهمندان باید با افزایش خلاقیت، نیازهای آتی و پنهان را شناسایی و متناسب با آنها برای راهاندازی کسبوکار در فضای رسانهای تلفن همراه نیاز مردم را رفع کنند.
محیط فرهنگی تعاملی مطمئن، مثبت و سازنده، بستر الکترونیک و تامین زیرساختها باید مدنظر دولت باشد و برای دهههای آینده میتوان تامین نیاز سالمندان را برنامهریزی کرد تا سلامت این نوع کسبوکارها نیز تضمین شود.
برای نمونه خانوارها برای فرزندان خود نیازهای آشکاری مانند آموزش و تغذیه دارند، اما نیاز پنهان آنها توجه به اختراع، ابتکار و خلاقیت است و میتوانیم در فضای رسانه تلفن همراه برای تامین نیازهای پنهان مردم و خانوارها فعالیت کنیم.
کارآفرینی برروی آی تی رو به گسترش است و پروژه بعدی، پروژه توسعه شهرهای الکترونیک کشور بود که در این زمینه هم کار بزرگی صورت گرفت.
100 درصد شهرهای ایران سایتی به نام شهرالکترونیک دارند .
دولت باید دغدغه لازم را برای توسعه فناوری اطلاعات در کشور داشته باشد در سالیان اخیر، توسعه IT باعث توسعه انسانی در بسیاری از کشورها شده است.
در حوزه مدارس هوشمند، کتابی نوشتهایم به نام «نقشه راه مدارس هوشمند» که با کمک وزات آموزش و پرورش منتشر شده است. امروز اگر میبینیم کشور ما در بحث مدارس هوشمند حرفی برای گفتن دارد، بنیانش از همکاری دانشگاه و آموزش و پرورش بوده است.
سه پروژه روستاهای الکترونیک، شهرهای الکترونیک و مدارس هوشمند، کارهای بزرگ ملیست که اگر بتوانیم به انجام برسانیم بخش مهمی از مسیر اشتغال و نقشه راه توسعه کشور، محقق خواهد شد.
کشور ما نیاز دارد که افراد بتوانند با نوآوری و خلاقیت، پروژههای بزرگ ملی ایجاد کنند و زندگی 80 میلیون انسان را ارتقا دهند.