وحدت و یکپارچگی یکی از اصول سه گانه قدرت نظام جمهوری اسلامی می‌باشد

عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان اظهار داشت: برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حفظ سه اصل واجب می‌باشد و اگر نتواند حفظ کند لطمه شدید و جبران ناپذیری خواهد دید، حفظ ولایت و فرماندهی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، وحدت بین اقوام و مذاهب اسلامی و حفظ تشکلهای بسیج مردمی در کشورهای منطقه می‌باشد.
  • پنجشنبه 25 آذر 1395 ساعت 11:27

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رفتارنیوز، پروفسور احسان کامرانی، عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان، در نشست با دکتر عبدالکریم قائدی ریاست دانشگاه پیام نور استان، مدیران و بعضی از اعضا هیات علمی دانشگاه ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد رسول مهربانی(ص) و امام جعفرصادق (ع)، گفت: این آرامش در جامعه ما از برکت وجود حضرت رسول(ص) و وحدت در جامعه می‌باشد.

 

عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان حفظ سه اصل را برای نظام واجب خواند و اظهار داشت:برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حفظ سه اصل واجب می‌باشد و اگر نتواند حفظ کند لطمه شدید و جبران ناپذیری خواهد دید، وحدت رهبری و ولایت و فرماندهی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که نباید نه از رهبری عقب ماند و نه جلوتر رفت در هر دو صورت با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

 

پروفسور کامرانی با اشاره به دومین اصل حفظ نظام که همان وجود وحدت بین مذاهب اسلامی می‌باشد، بیان کرد: ما شاهد وحدت بین تمام مذاهب و اقوام و ملت ها و حفظ ارزشها و علی الخصوص فرهنگ ایثار و شهادت در بین اهل سنت در کنار شیعیان در جبهه های سوریه، عراق و دیگر بلاد اسلامی می‌باشیم که بر علیه تکفیریها و جبهه عبری، غربی و عربی می جنگند و به درجه شهادت نائل می‌شوند، امروز حلب به حول الهی آزاد شد و ان شاالله موصل هم به زودی آزاد می‌شود.

 

وی سومین اصل حفظ نظام را تشکیل بسیج های مردمی در دیگر کشور های اسلامی معرفی کرد و افزود: سومین اصل حفظ نظام تشکیل بسیج مردمی در کشور عراق و سوریه و دیگر کشور ها می‌باشد که عوامل کمک کننده به کشورهای منطقه شده است، با تشکیل اتاق فکرهایی که در نظام جمهوری اسلامی در راس آن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حضوردارند ما شاهد موفقیت‌های بیشتری بزودی خواهیم بود.

 

مسئول سازمان بسیج اساتید استان شاخص بسیجی بودن را اعتقاد داشتن به ولایت فقیه عنوان نمود و تصریح کرد: ما در بسیج از هر طیف و جناحی را به عنوان بسیجی قبول داریم و خط کش و شاخص جدا کننده ای را در بین افراد نداریم و همه اساتید با هر فکر و نظر و جناحی جزء بسیجیان ما می‌باشند مگر آنهایی که به ولایت فقیه اعتقاد ندارند و خود اعلام کنند بسیجی نیستند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان وحدت و همدلی را از نیاز های اساسی در دانشگاه های استان معرفی نمود و مطرح کرد: ما در دانشگاه های استان نیازمند یک وحدت و هم دلی فراوانی می‌باشیم، چون مشکل استان فراتر از این چیزها است، باید اختلاف های کوچک را کنار بگذاریم استان ما از استان های دیگر در برخی از زمینه ها مانند توسعه عقب افتاده است.

 

پروفسور کامرانی همچنین با اشاره به وحدت در بین اساتید و نخبگان در جهت پیشرفت استان تصریح کرد: نخبگان و اساتید استان مسئولیت بزرگی بر گردنشان می‌باشد و باید این وحدت و همدلی را بیشتر دنبال کنند، اگر هر کدام از ما مسئولیت و وظیفه خود را به درستی انجام دهیم این استان پیشرو استانهای دیگر خواهد شد.

 

وی در خصوص برنامه های سازمان بسیج اساتید افزود: یکی از برنامه های بسیج اساتید در حوزه جنگ نرم می‌باشد که تا کنون هیچ یک از متولیان فرهنگی و دستگاه های اجرایی اینگونه فعالیتی را انجام نداده اند، همچنین در حوزه گفتمان سازی و اقتصاد مقاومتی نیز مشغول به فعالیت می‌باشیم، کمیته اقتصاد مقاوتی از اساتید و نخبگان و متخصصین اقتصادی دانشگاه ها تشکیل شده است و تا پایان سال ان شاالله سند تولید، اشتغال و صادرات استان را تهیه می‌نماییم.

 

عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان در بحث پیوست نگاری فرهنگی بیان کرد: کارگاه هایی را با حضور اساتید برجسته کشوری در حوزه پیوست نگاری فرهنگی برگزار کرده ایم و انشاالله به زودی با حضور 300 نفر از اساتید کل کشور کارگروه تکمیلی برگزار خواهیم کرد، پیوست نگاری فرهنگی به قانون تبدیل شده است و در تمام حوزه ها، باید هر طرحی که انجام می‌شود یک پیوست فرهنگی در آن باشد و در حوزه فرهنگی برای کشور راهبردی خواهد بود.

 

مسئول سازمان بسیج اساتید استان در بحث تمدن نوین اسلامی تصریح کرد:  حدود 7 سال است که اساتید ما مشغول به فعالیت در حوزه تمدن نوین اسلامی می‌باشند و به زودی در استان جلسه آن با حضور مسئولین کشوری و داخلی برگزار می‌شود و همچنین در حوزه الزامات تبدیل شدن جمهوری اسلامی به قدرت بین المللی کارهای خوبی در بسیج اساتید انجام شده است.

 

پروفسور کامرانی وحدت، اعتلا علمی و مطالبه گری را از اولویت های بسیج اساتیدمعرفی نمود و بیان کرد: اولویت اول ما وحدت و اعتلا علمی در دانشگاه های استان و اولویت بعدی مطالبه گری در جامعه می‌باشد، نجابت مردم استان نباید جلوی مطالبه گری های ما را از مسوولین بگیرد و اساتید ما باید شفائا و کتبا خواسته های مردم را از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار و سایر مسوولین مطالبه نمایند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان خاطرنشان کرد: آقای دکتر قائدی شخصیتی علمی می‌باشند، همکاران و دوستان در دانشگاه پیام نور باید در این روند ایشان و دانشگاه پیام نور را کمک نمایید که در زمینه رشد علمی و فرهنگی با سرعت بیشتری رو به جلو حرکت نماید که این دانشگاه یکی از دانشگاه های بنیادی و تاثیرگذار در استان هرمزگان و از قدیمی ترین دانشگاه ها در استان می‌باشد.

 

همچنین دکتر عبدالکریم قائدی رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان گفت: حوزههای حفظ ایثار و شهادت در اولویت اول ما قرار دارد، درآمدزایی در دانشگاه، کارآفرینی و جنگ نرم و در حوزه هایی که جناب دکتر کامرانی مطرح کرده اند و حوزه های دیگر که پیش رفته اند جلساتی تخصصی با حضور اساتید و نخبگان برگزار خواهیم نمود تا در جریان کار بسیج اساتید قرار بگیریم و با هم این راه را ادامه می‌هیم و کمک می‌نماییم.

 

شایان ذکر است در ادامه جلسه هر کدام از اعضا هیات علمی و مدیران دانشگاه که در جلسه حضور داشتند به بیان نکته نظرات خود در جهت رشد و ارتقا دانشگاه و آموزش عالی در استان پرداختند و در نهایت قرار شد جلسات مشترک و مستمر بین بسیج اساتید استان و شورای دانشگاه پیام نور در آینده برگزار گردد.

 

 

انتهای پیام/ 


ثبت نظر

ارسال