مطالبات رهبری؛ موضوع جلسه امروز هیئت رئیسه مجلس خبرگان

مطالبات مورد تاکید مقام معظم رهبری از جمله خبرگان انقلابی و مطالبه گری این مجلس از دستگاه های مسئول موضوع جلسه امروز هیئت رئیسه مجلس خبرگان بود.
  • پنجشنبه 25 آذر 1395 ساعت 14:45
مطالبات رهبری؛ موضوع جلسه امروز هیئت رئیسه مجلس خبرگانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در حاشیه جلسه هیئت رئیسه مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران افزود: این بحث چندی قبل در جلسه هیئت رئیسه مطرح شد که ساز و کار این مطالبه گری بحث شود و اینکه چگونه، از چه کسانی، چه بخش هایی و چه اشخاصی انجام شود.
وی اضافه کرد: در این باره کمیسیونی بررسی مقدماتی انجام داد و نتیجه کار کمیسیون در جلسه هیئت رئیسه مطرح و مقرر شد کار به صورت منسجم و با ساز و کار روشنی در مجلس خبرگان دنبال شود به طوری که در هر جلسه هیئت رئیسه یا در هر اجلاسیه خبرگان گزارش شود که وضع این مطالبات چگونه است.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: آنچه مسلم است وضع کشور اقتضا می کند دستگاه ها کار خود را به موقع انجام دهند در حوزه مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، دستگاه ها این وظیفه قانونی را بر عهده دارند در برخی موارد دیده می شود که با وجود تأکید مقام معظم رهبری و خواست مردم، کار در زمان خود انجام نمی شود و به تعبیر آیت الله جنتی از جمله آن موضوع حقوق های نجومی است مقام معظم رهبری در مقطعی تذکر دادند بعد تأکید کردند اکنون هم چند مرحله می فرمایند که علی القاعده این مطالبه مردم هم هست. 
وی با اشاره به موضوع مهم اقتصاد مقاومتی افزود: 9 ماه از سال را سپری می کنیم و چند ماه دیگر به آخر سال باقی نمانده است از این رو حتما دستگاه های کشور باید بتوانند درباره اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل کارنامه درخشانی را ارائه کنند و در عرصه عمل باید نشان داده شود که اقداماتی صورت گرفته است.
رئیسی افزود: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخشی است که می تواند بسیاری از مشکلات کشور ما را حل کند و این باید مورد توجه همه دولتمردان و مسئولان باشد و مجلس خبرگان به عنوان نمایندگان ملت می تواند این مسئله را مطالبه کند.
وی ادامه داد: بحث اینکه چگونه مجلس خبرگان مطالبه گری داشته باشد بحث امروز جلسه هیئت رئیسه بود که ساز و کاری برای آن تعیین شد و کمیسیون سیاسی مجلس خبرگان مأموریت یافت کار رصد این موضوع را دنبال و گزارش های خود را به صورت مداوم هم در هیئت رئیسه و هم در اجلاس سراسری خبرگان مطرح کند.
حجت الاسلام رئیسی گفت: موضوع دیگر که مورد تأکید قرار گرفت پیروزی رزمندگان عزیز و مجاهدان در حلب بود که همه اعضای جلسه تقدیر و تشکر داشتند که این پیروزی نتیجه مقاومت و استواری است و نشان داد که مقاومت جواب می دهد و این جلوه اش نه در خرمشهر موجب آزادی خرمشهر شد بلکه در حلب هم موجب آزادی این شهر شد و به خواست خدا در آینده موجب آزادی قدس شریف خواهد شد. 
وی افزود: نکته سوم مسئله ضرورت اجتناب ناپذیر وحدت و انسجام اسلامی است امروز در پرتو عنایات رسول گرامی اسلام و ولادت باسعادت آن وجود مبارک و امام صادق (ع) پیام وحدت بخش این ولادت باسعادت است و نظام جمهوری اسلامی برای همه امت اسلامی است امروز پرچمدار وحدت در جامعه نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک راهبرد و نه یک تاکتیک است حتما باید مسئله وحدت انسجام برای همه کسانی که دل در گرو دین و ارزش های دینی دارند به عنوان یک ضرورت مطرح شود. 
رئیسی گفت: امروز راهبرد نظام اسلامی راهبرد وحدت و راهبرد دشمن هم راهبرد تفرقه است هر کس بداند یا نداند بخواهد یا نخواهد و در تفرقه بدمد در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است چه تشیع انگلیسی باشد یا تسنن امریکایی. هر کس هم قلم، قدم، راه و حرکتش در جهت انسجام بخشی به جامعه اسلامی باشد باید چهره کریه جریان تکفیری و دست هایی که این جریان را در جامعه اسلامی فعال می کند و آن دست استکبار جهانی است افشاگری کند زیرا امتداد راهبردی جریان استکبار، آل سعود در منطقه است. 
وی افزود: برای جامعه ما باید این بصیرت و روشن بینی ایجاد شده باشد که امروز تفرقه و جدایی در جامعه اسلامی، خواست دشمنان اسلام است و این پیامی است که همه دلسوزان انقلاب و اسلام بر زبان دارند و در عمل دنبال می کنند تا به خواست خدا بتوانیم وحدت، انسجام و یکپارچگی را در پرتو پیام های الهام بخش رهبری معظم انقلاب اسلامی و همه دلسوزان در عالم ایجاد کنیم.
تولیت آستان مقدس رضوی درباره اسکان زائران در دو صحن حرم رضوی هم گفت: هر سال 30 میلیون زائر مهمان داریم بخشی از آنها افرادی هستند که برای استفاده از امکانات فراهم شده در مشهد شامل، هتل، مسافرخانه و مراکز نگهداری مانند مهمانسراها توانمندی دارند. اما برخی افراد تمول و امکانات مادی آنچنانی ندارند و زیر طبقه متوسط قرار دارند و درآمد بسیار کمی دارند از این رو برخی وقت ها در پارک ها یا کمپ هایی با شرایط سخت اسکان می یافتند.
وی گفت: برای ما به عنوان خدمتگزاران این آستان نورانی شایسته نیست مهمان امام رضا با شرایط سردی و گرمی هوا مواجه شود بلکه باید مقدمش گرامی داشته شود، ما این امکانات را داریم و هم مردم توجه دارند زیرا امکانات آستان قدس رضوی متکی به نذر و وقفی است که دلدادگان آن حضرت هدیه می کنند لذا به نظرمان رسید ابتدا این زائران را جایی اسکان دهیم که آرامش داشته باشند.
رئیسی افزود: اطراف حرم مطهر اماکنی را تهیه کردیم تا خانواده ها با انتقال به این مراکز در یک تا دو شبی که می مانند آنجا مستقر شوند.
وی گفت: گاهی افرادی سه تا چهار ساعت می خواهند بمانند زیارت کنند از این رو جایی در گوشه ای از حرم که با حفظ حرمت حرم، برای زیارت مشکلی ایجاد نمی کند تهیه شد تا بتوانند استراحت موقت داشته باشند و نظم حرم هم برقرار بماند اما این کار موقتی است.
رئیس ادامه داد: در برخی از این شب ها همکاران ما 100 تا 300 نفر از زائرانی را که به علت نداشتن جا و مکان، اطراف حرم بودند شناسایی و به مکانی که آستان قدس تهیه کرد منتقل کردند البته برای کار دائمی، مقدمات ایجاد شهر زائر در ورودی شهر مشهد آغاز شد و 40 درصد کار ساختمانی پیش رفته است که تا آخر سال مرحله اول آن راه اندازی می شود.


ثبت نظر

ارسال