جذب سرمایه گذاری خارجی در انتظار اصلاح قوانین تجارت

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:یک کارشناس اقتصادی معتقد است امنیت و ثبات سیاسی و اصلاح قوانین تجارت خارجی از مهمترین موانع جذب سرمایه گذاری در صنایع است.
  • شنبه 27 آذر 1395 ساعت 23:4

مسعود صوفی کارشناس اقتصادی درمورد موانع جذب سرمایه گذار خارجی گفت: مهمترین علل جذب سرمایه های مستقیم خارجی ، امنیت و قوانین سخت و دست و پاگیر است.

وی افزود: در کشورهایی که از امنیت وثبات سیاسی مناسبی برخوردار نیستند ریسک سرمایه گذاری بالا بوده و به دلیل عدم اطمینان از بازگشت سرمایه، سرمایه گذاری صورت نمی گیرد.

صوفی با اشاره به لزوم اصلاح قوانین به جهت تسهیل جذب سرمایه گذاری تصریح کرد: برخی قوانین دربخش مالیات، بیمه و تجارت نیاز اساسی به اصلاح دارد و در این زمینه باید یک مطالعه تطبیقی دقیق بمنظور الگو برداری از کشورهایی که با اصلاح قوانین در جذب سرمایه گذاری خارجی موفق بوده اند،صورت گیرد.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: البته نوع سرمایه گذاری و نوع کالای خاص اهمیت بسزایی دارد مثلا در حوزه محصولات نفتی علیرغم موانع متعدد و ریسک بالای سرمایه گذاری به دلیل سوددهی بالا این امر محقق می شود.

وی در خصوص موانع جذب سرمایه گذاری در ایران اظهار داشت: تحریم ها مانع بزرگی برای جذب سرمایه گذاری در ایران بوده و با لغو آن‌ها هنوز سرمایه گذاران خارجی نگران تحریم های دوباره از سوی آمریکا هستند که البته در این خصوص گشایش های بانکی مقوله ای بسیار حائز اهمیت است.

صوفی در پایان تاکید کرد: دیپلماسی اقتصادی، اصلاح قوانین و رفع تحریم ها بصورت کامل می تواند در جذب سرمایه گذاری خارجی موثر باشد.

 

35224


ثبت نظر

ارسال