چین و آمریکا ؛ رقیبانی با بیشترین تضادها

هنری کیسینجر، وزیر سابق امور خارجه آمریکا اعلام کرد صلح و پیشرفت در جهان به توانایی های آمریکا و چین به رعایت منافع اصلی هر یک از آنها بستگی دارد.
  • شنبه 27 آذر 1395 ساعت 14:7
          به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما به نقل از خبرگزاری شین هوا از نیویورک، این دیپلمات کهنه کار 93 ساله هنگام دریافت جایزه ای در مراسم کمیته ملی روابط چین و آمریکا گفت: « مهمترین نکته ای که باید در ذهن داشته باشیم، این است که صلح و پیشرفت جهان به توانایی های آمریکا و چین به رعایت منافع اصلی هر یک از دو طرف و تغییر منافع اصلی آنها به منظور فراهم کردن امکان همکاری متقابل بستگی دارد.»
 کمیته ملی روابط چین و آمریکا روز جمعه جایزه « Lifetime Achievement Award » را به خاطر نقش مهم کیسینجر در ایجاد روابط با چین، به وی اعطا کرد. این جایزه همچنین به موریس گرینبرگ 91 ساله، رئیس و مدیرعامل شرکت « C.V. Starr & Co » و همچنین رئیس و مدیرعامل سابق شرکت بیمه آمریکا که نقش قابل توجهی در توسعه صنعت بیمه چین داشت، اعطا شد.

   همکاری های پروازی     
         کمیته ملی روابط چین و‌ آمریکا همچنین از مشارکت شرکت هواپیمایی آمریکایی « یونایتد ایرلاینز » و شرکت هواپیماسازی بوئینگ در ایجاد روابط مثبت دو جانبه استقبال کرد.
یونایتد ایرلاینز از 30 سال پیش خدمات پرواز به چین را ارائه می کند. این شرکت با مجموع 100 پرواز مستقیم به شش شهر چین در هفته، بیشترین پروازهای مستقیم به چین را نسبت به سایر شرکت های هواپیمایی دارد.
شرکت بوئینگ که امسال یکصدمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت، روابط بلندمدتی با شرکت های هواپیمایی، صنعت هوانوردی، اداره هواپیمایی کشوری و دولت چین دارد.
کمیته ملی روابط چین و آمریکا یک سازمان غیرانتفاعی است که در سال 1966 با هدف ترغیب به افزایش درک و همکاری متقابل بین مردم آمریکا و چین تاسیس شد.

ثبت نظر

ارسال