کمترین تردیدی در دولت در ادامه طرح تحول سلامت نیست

همشهری آنلاین: معاون اول رییس جمهوری با بیان این که کمترین تردیدی در دولت در ادامه طرح تحول سلامت نیست گفت: هیچ بخشی از نخبگان و فرهیختگان کشور به همان میزانی که پزشک برای جامعه خدمت می‌کند و چشم مردم به دست پزشکان است به این اندازه دلسوز و مورد اعتماد مردم نیست.
  • شنبه 27 آذر 1395 ساعت 22:17

به گزارش ایرنا،  اسحاق جهانگیری عصر شنبه در آیین گشایش بیمارستان عرفان نیایش افزود: علاوه بر طرح تحول سلامت، موضوع دیگری که به دنبال آن به صورت جدی هستیم این است که بخش خصوصی باید میداندار همه کارهای کشور باشد. اگر به توسعه و سربلندی ایران فکر می‌کنیم و می‌خواهیم آینده کشور مطمئن باشد و ایران در بین رقبای منطقه ای خود اقتدار و قدرتی داشته باشد باید اقتصاد قوی داشته باشد.

وی افزود: برای این کار باید زمینه ای به وجود آورد تا بخش خصوصی قدرتمند احساس کند می‌تواند ظرفیتی را که در اختیار دارد برای توسعه کشور بیاورد و باید به این بخش میدان داد و یکی از زمینه هایی که می تواند به صورت جدی ورود کند بخش درمانی است.

جهانگیری ادامه داد: از ورود بخش خصوصی در بخش درمان به طور جدی حمایت کرده و باور داریم خیلی از کارها می‌تواند توسط بخش خصوصی انجام شود.

وی با تبریک به پزشکان بیمارستان عرفان در ساخت این بیمارستان گفت که این کار شایسته را تقدیم ملت ایران کردند و انشاء الله مردم از این مجموعه استفاده کنند.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: وقتی یک مجموعه موفق است که همه کسانی که منافعشان در آن مجموعه است راضی باشند.

جهانگیری گفت: به عنوان یک مسئول اجرایی و فنی کشور معتقدم یکی از شریف‌ترین، شایسته‌ترین و خدوم‌ترین اقشار جامعه، جامعه پزشکان هستند. یکی از رسالت‌های اصلی ما در این دولت این بود و فکر می‌کردیم وظیفه ماست که غمی از دوش بیمار برداریم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند بیمار رنج و درد بیماری را داشته باشد و رنج دیگری نداشته باشد، در این مسیر طرح تحول سلامت آغاز شد و وزیر بهداشت از کارآمدترین و پرتلاش‌ترین وزرای دولت است.

وی ادامه داد: مدیریت با همت به دنبال این طرح ایستادند و مجموعه دولت وقت گذاشتند. دولت در تنگنای مالی خود کمک کرد که این طرح آسیب نبیند. این طرح را در وفور درآمدها انجام ندادیم و در حالی این را انجام دادیم که در تحریم بودیم.

معاون اول رییس جمهوری گفت: اگر دنبال رفاه و زندگی شرافتمند برای مردم خودمان هستیم باید شرایطی را فراهم کنیم که بخش خصوصی میداندار باشد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که حداقل در بخش مدیریت بهداشت و درمان وجود دارد این است که پزشکی کشور مدیریتی غیر از پزشک قبول ندارد. البته مواردی است اما اصل بر این است که مدیریتی غیر از پزشک برای مدیریت این بخش نباشد. افراد غیر پزشک هم باید به نوعی در کنار تیم مدیریت شما باشد.

جهانگیری همچنین با تاکید بر این که نظام بانکی کشور را باید هم در بخش داخلی و هم خارجی به رسمیت شناخت گفت: کشور در بخش‌های دیگر هم توانمندی بسیاری دارد. بخش پزشکی ایران یکی از بزرگترین سرمایه‌های کشور از نظر اقتصادی و اجتماعی است اما در دیگر بخش ها هم وضعیت اینطور است.

وی ادامه داد: در بخش طراحی خدمات مهندسی شرکت‌های توانمند و تولیدات خوبی داریم و باید از این توانمندی استفاده شود.

جهانگیری اظهار داشت: باید از تقویت شرکت‌های دانش بنیان حمایت کرد که وزارت بهداشت و درمان خیلی کمک کرده و چند هزار میلیارد تومان از این شرکت‌ها خرید کرده و باعث می شود مجهزتر عمل کنند.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از تولیدات داخلی در بخش طراحی خدمات مهندسی گفت: کشورهای خارجی منابع خارجی خوبی به این بخش اختصاص می دهند. در تجهیزاتی که داخلی نیست حتما از منابع خارجی حمایت می‌کنیم.

جهانگیری همچنین با اشاره به برخی حواشی و فضاسازی‌ها علیه جامعه پزشکی اظهار داشت: پزشکان جامعه به این حواشی توجه نمی‌کنند و این مسائل تاثیری در روحیه آنان نخواهد داشت.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید تلاش شد که بار و غمی از دوش بیماران کشور برداشته شود، گفت: طرح تحول نظام سلامت نیازمند آن است که بازخوردهای اجرای آن از سوی جامعه دریافت شود و اصلاحات مورد نیاز در این طرح صورت گیرد تا ادامه کار با موفقیت انجام شود.

جهانگیری همچنین با اشاره به استفاده برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از تجهیزات پزشکی خارجی افزود: ایران از توانمندی بالایی در ساخت تجهیزات و طراحی خدمات فنی و مهندسی برخوردار است و لازم است در تجهیز مراکز درمانی به توانمندی‌های داخلی نیز توجه شود.


ثبت نظر

ارسال