اقتصاد باید در مسیر صحیح مدیریت و برنامه‎ریزی شود

رئیس مجلس با بیان اینکه شرایط سیاسی داخلی تب اقتصادی دارد، گفت: اقتصاد باید در مسیر صحیح برنامه‌ریزی و به گونه‌ای مدیریت شود که اقتصاد کشور به یک اقتصاد مردمی تبدیل شود.
  • شنبه 27 آذر 1395 ساعت 22:8


علی لاریجانی ظهر جمعه در نشست با فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار داشت:  اقتصاد کشور باید به صورت رقابتی باشد و به گونه‌ای مدیریت شود که اقتصاد کشور به یک اقتصاد مردمی تبدیل شود.
لاریجانی با اشاره به اینکه توجه به اقتصاد باید اولویت نخست باشد، گفت: مقام معظم رهبری، دولت و مجلس نسبت به اقتصاد و حل مشکلات اقتصادی کشور تاکید دارند، اقتصاد باید در مسیر صحیح مدیریت و برنامه‎ریزی شود.
وی بر لزوم رقابت‎پذیری اقتصاد تاکید کرد و افزود: اقتصاد مردمی اولویت است نه اقتصاد سوسیالیستی و دستوری ؛ هر جایی که مردم وارد شدند در عرصه‎های پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و ... پیروز میدان شدیم، انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم به اوج اقتدار رسیده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرایط سیاسی داخلی تب اقتصادی دارد، فضای فعلی کشور را در مقایسه با گذشته آرامتر دانست و گفت: برای اینکه مناقشات را برطرف کنیم باید اراده را از طریق گفت‎وگو به نفع اقتصاد رهنمون سازیم.
وی اقتصاد نفتی را مانع پیشرفت کشور دانست و گفت: نباید هزینه‎های کشور تکیه بر اقتصاد نفتی داشته باشد، مقام معظم رهبری بارها تاکید فرمودند که بدنه دولت باید چابک باشد تا بتوانیم در رونق اقتصادی با قوت و قدرت بیشتری حرکت کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خدمات دولت باید در حوزه اقتصاد بر پایه معقول باشد، افزود: هنوز با اقتصاد معقول و منطقی فاصله داریم در اصل 144 قانون مدون وجود داشت اما خوب اجرا نشد باید در تصمیم‎گیری بخش خصوصی را نیز مشارکت دهیم.
توبه کردم دیگر کلنگ پروژه‌ای را بزنم
لاریجانی در همایش وحدت در شهرستان گنبدکاووس که با حضور نخبگان، فرهیختگان و علمای شیعه و سنی این شهرستان در مصلای امام جعفر صادق(ع) برگزار شد نیز خاطرنشان کرد: مشکل راه آهن گنبد به گرگان یکی از پروژه‌هایی است که بنده خودم کلنگ شروع پروژه آن را زدم اما بعد از تغییر دولت قبلی و به روی کار آمدن دولت یازدهم به دلیل دارای اشکال دانستن واگذاری پروژه به شرکت جدید وابسته به آستان قدس رضوی پروژه به مشکلاتی برخورد کرده است که در حال رفع شدن است.
لاریجانی با اشاره به طولانی شدن روند حل مشکل این پروژه و طرح دعاوی آن در دادگاه گفت: این پروژه باعث شد تا از کلنگ زدن پروژه‌ها توبه کنم و دیگر به این اقدام دست نزنم و بیشتر پیگیر اجرای پروژه‌ها باشم تا کلنگ زدن آن و البته امیدوارم با تلاش‌های استاندار و نمایندگان استان گلستان به‌زودی مشکل این پروژه نیز حل شود.
لاریجانی همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان‌های رامیان و آزادشهر با اشاره به کلاهبرداری انجام شده از مردم آزادشهر اظهار کرد: با قوه قضاییه صحبت می‌کنم و پیگیری سریع را از قوه قضاییه خواهم خواست.

ثبت نظر

ارسال