از وحدت در کلام رهبر معظم انقلاب تا واکنش‌ها به دورهمی

روزنامه‌های بیست و هشتمین روز آذر با به رشته تحریر درآوردن بیانات مقام معظم رهبری در خصوص وحدت امت اسلام، از اتفاقات اخیر در برنامه دورهمی قلم زدند و کنش‌های و واکنش‌های برجامی ایران و آمریکا را زیر ذره بین بردند.
  • یکشنبه 28 آذر 1395 ساعت 11:7
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ همه روزنامه‌های صبح امروز به انعکاس بخش‌های مختلفی از سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام و میهمانان سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی پرداختند؛ «تفرقه بیانداز و آقایی کن دستور کار دشمن است» تیتر روزنامه آرمان و «انگلیس همیشه منبع تهدید، فساد و نکبت برای غرب آسیا بوده است» نیز تیتر روزنامه های کیهان، آفتاب،‌ مردم سالاری و ابتکار است.

«هم افزایی و عبور از اختلافات؛ راه رهایی از مصائب دنیای اسلام است» تیتر نخست روزنامه اطلاعات و «شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو لبه یک قیچی اند» تیتر یک روزنامه‌های اعتماد و حمایت و خراسان از سخنان رهبری در جمع علماء و اندیشمندان 50 کشور جهان است.

از دیگر محورهای رهبر معظم انقلاب به مناسبت سی ساله شدن کنفرانس وحدت اسلامی می توان به تیترهای «وحدت امت اسلامی توطئه فراموش شدن مساله فلسطین را ناکام خواهد کرد» در روزنامه ایران و «امروز تکیه برقرآن و تعالیم پیامبر اعظم راه حل محنت های دنیای اسلام است» در روزنامه جمهوری اسلامی و «نکبت انگلیسی» تیتر روزنامه جوان اشاره کرد.

روزنامه آرمان با اشاره به برنامه دورهمی با طرح این پرسش که آیا "تقابل جرات و سازشکاری" کنایه به دیپلماسی دولت بود؟ تیتر «دورهمی‌های منتقدان دولت در جام جم» را انتخاب کرده است.

روزنامه ابتکار با تیتر «مخاطب جور و ادبیات ناجور» نگاهی به مقوله استند آپ کمدی ها و حاشیه‌های اخیر برنامه دورهمی انداخته و روزنامه همدلی با تیتر «هشتک سازی علیه مهران مدیری» واکنش کاربران فضای مجازی به برنامه دورهمی را بررسی کرده است.

ترامپ تهدید کرد برجام را پاره می کند، اوباما عمل کرد!

روزنامه کیهان با تیتر «ترامپ تهدید کرد برجام را پاره می‌کند، اوباما عمل کرد!» و روزنامه وطن امروز با تیتر «وتو نکرد!» از تبعات اقدامات آمریکا نوشته‌اند که با سکوت اوباما، مصوبه کنگره مبنی بر تمدید 10 ساله تحریم های ISA علیه ایران قانون شد.

روزنامه آرمان در تیتر یک خود به «نامه ظریف به موگرینی» اشاره کرده است و روزنامه های ایران و اطلاعات خبر داده اند که «ظریف خواستار برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام شده است» و روزنامه خراسان نیز از هشدار صریح موگیرینی به ترامپ درباره بازبینی برجام خبر داده است. 

میرسلیم گزینه موتلفه برای انتخابات 96

روزنامه خراسان به نقل از حمید رضا ترقی نوشته است: «میرسلیم گزینه موتلفه برای انتخابات 96» و روزنامه آرمان با اشاره به این جمع بندی حزب موتلفه پرسیده است: مصطفی میرسلیم رقیب روحانی؟ و روزنامه آفتاب در همین رابطه گفتگویی با معاون پارلمانی رئیس جمهور داشته که از میان آن تیتر «پیروزی روحانی قطعی است» را برجسته کرده است. 

رشد اقتصادی 7/4 درصد 6 ماهه 95

روزنامه آرمان با تیتر «گلایه شدید مجلس از بانک مرکزی» پرسیده است: چرا مصوبه بخشش جرائم و سود بانک های زیر 100 میلیونی اجرایی نشد؟ و روزنامه ایران از 7/4 درصد رشد اقتصادی 6 ماهه 95 خبر داده است. 

یادداشت از: مرتضی اذانی

ثبت نظر

ارسال