به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی عابدزاده امروز در نشست خبری حاشیه نمایشگاه راهسازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته اظهار داشت: سیاستگذاری در همه جنبههای حمل و نقل هوایی و تسهیلگری به منظور تقویت و توسعه حمل و نقل هوایی و نظارت بر پروازها و ایمنی آنها از وظایف سازمان هواپیمایی کشوری است.
وی گفت: در دوره تحریمها برغم صدماتی که وارد کرد اما تلاش کردیم هواپیماها همواره آماده پرواز باشند.
عابدزاده افزود : به دلیل ساختار اقتصادی صنعت حمل و نقل هوایی عوامل بازدارنده زیادی در مقابل توسعه صنعت قرار گرفت که یکی از آنها نرخهای تکلیفی بود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت : از 30 سال پیش در همه کشورهای دنیا نرخهای خدمات حمل و نقل هوایی آزاد شده اما نرخ ها در ایران تکلیفی است که با مصوبه دولت و مجلس این عامل بازدارنده پارسال برداشته شد.
عابدزاده گفت : این نرخهای تکلیفی به اندازه تحریمها به صنعت حمل و نقل هوایی لطمه زد و در سه دهه اخیر شرکت های هواپیمایی توان خرید هواپیماهای بهتر و توسعه ناوگان خود را به همین دلیل نداشتند.
عابدزاده افزود : توسعه حمل و نقل هوایی در هر کشور به عملکرد سازمان هواپیمایی آن کشور بستگی دارد و هرچه دانش یک کشور در سازمان هواپیمایی بیشتر باشد صنعت آن کشور هم توسعهیافتهتر است.
وی اظهار داشت: روشهای خاص نوین در هواپیمایی کشوری به کار میگیریم تا صنعت پویاتر باشد و راهبردهای ایمنی و فرآیند نظارتی را کاملتر شود.