روسیه: از طرح راهروی اقتصادی "چین-پاکستان" حمایت می کنیم

سفیر روسیه در پاکستان تاکید کرد کشورش از طرح احداث راهروی اقتصادی مشترک چین-پاکستان به عنوان یک طرح حیاتی برای اقتصاد پاکستان و ایجاد شبکه های ارتباطی منطقه ای، حمایت می کند.
  • یکشنبه 28 آذر 1395 ساعت 19:22
روسیه: از طرح راهروی اقتصادی به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، الکسی دیدوف در مصاحبه ای با رادیو دولتی پاکستان گفت: طرح راهروی اقتصادی مشترک چین-پاکستان، بخشی از طرح احیای جاده ابریشم است و روسیه نیز درحال کار بر روی یک طرح اقتصادی بین اروپا و آسیا است و پکن و مسکو درحال انجام گفت و گوهایی برای ادغام کردن و پیوند زدن این دو طرح با یکدیگر هستند.

دیدوف درخصوص طرح احداث خط لوله گاز جنوب-شمال پاکستان(از بندر کراچی تا لاهور) که قرارداد اجرای آن بین پاکستان و روسیه امضا شده است، گفت که روسیه علاقه مند است این طرح را هرچه سریع تر عملیاتی کند.

سفیر روسیه همچنین اظهار داشت که مسکو و اسلام آباد در زمینه های مختلف با هم همکاری دارند ولی نیاز دارند تا سطح مبادلات تجاری و اقتصادی خود را افزایش دهند.

وی درخصوص قرارداد فروش بالگردهای نظامی 'ام.آی-35' روسی به پاکستان و زمان تحویل آنها به این کشور گفت که قرارداد آن مدت ها پیش امضا شده و اکنون هرگونه تعیین زمان عملی شدن این قرارداد، به مسئولان ذیربط دو کشور بستگی دارد.

دیدوف در خصوص تنش های میان هند و پاکستان هم گفت که مسکو خواستار حل تمام مسائل از جمله مسئله کشمیر میان اسلام آباد و دهلی نو از طریق صلح آمیز است.
 
انتهای پیام/

ثبت نظر

ارسال