بیشترین بیماری‌های رایج در جامعه ناشی از سبک زندگی غلط در جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: امروز می‌توانیم ادعا کنیم که بیشترین بیماری‌های رایج در جامعه ناشی از سبک زندگی غلط در جامعه است.
  • دوشنبه 29 آذر 1395 ساعت 5:5
بیشترین بیماری‌های رایج در جامعه ناشی از سبک زندگی غلط در جامعه است
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در مراسم افتتاح فاز نخست بخش شیمی‌درمانی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد و کلنگ زنی فاز دوم این بخش که در سالن همایش ابن‌سینای این بیمارستان برگزار شد اظهار داشت: ما مسلمانان افتخار داریم که پیرو مکتبی هستیم که بنیان‌گذار سلامت است.

وی پاکیزگی و آراستگی را از ویژگی‌های مهم پیامبر اسلام دانست و افزود: پیامبر اکرم(ص) به امر سلامت بسیار اهمیت می‌دادند به‌طوری‌که همیشه آراسته  و به‌دوراز هرگونه آلودگی بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بابیان اینکه پیامبر اکرم(ص) دین اسلام را دین سلامت می‌دانستند عنوان کرد: مهم‌ترین عامل سلامت انسان مسئله سبک صحیح زندگی است اگر بتوانیم سبک زندگی مردم را درست کنیم سلامت مردم را درست کرده‌ایم چرا که سلامت ناشی از سبک زندگی افراد است.

وی با تأکید بر اینکه دستور دین مبین اسلام بر پایه حلال و طیب بودن است گفت: سبک زندگی ما باید بر اساس کم خوری، تغذیه صحیح و درست باشد بنابراین اگر خوراک طیب و حلال‌بخوریم سلامت ما تضمین است.

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری مسئله سبک زندگی اسلامی را یک امر لازم برای جامعه امروز ما دانسته‌اند برای این است که جامعه به سمت سلامت برود.

وی خاطرنشان کرد: امروز می‌توانیم ادعا کنیم که بیشترین بیماری‌های رایج در جامعه ناشی از سبک زندگی غلط در جامعه است؛ وجود برخی بیماری‌های مزمن در جامعه ناشی از سبک زندگی غربی است؛ بدون تردید دنیای غرب امروز علاوه بر استکبارستیزی خود منشأ روحی و جسمی شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه اقتصاد سالم در سلامت انسان مؤثر است اظهار داشت: روابط زن و شوهر و والدین با فرزندان در سلامت مؤثر است.

وی بسیاری از هزینه‌های درمانی را ناشی از سبک غلط زندگی دانست و  بیان کرد: در آموزش پزشکی باید به‌سلامت و سبک زندگی صحیح نیز پرداخته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه اگر سبک زندگی را تغییر دهیم سلامت جامعه تضمین است افزود: مردم نقش کلیدی در امر سلامت دارند و دولت به‌تنهایی نمی‌تواند در این عرصه ورود پیدا کند بنابراین برای تحول در امر سلامت باید مردم به سمت مشارکت بروند تا گره‌گشای امر سلامت باشند.

انتهای پیام/

ثبت نظر

ارسال