امید: خیرین تجهیزات گران‌قیمت آزمایشگاه‌ها را تعمیر می‌کنند

اختتامیه نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار با حضور دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، دکتر محمدحسین امید رئیس کمیته خیّرین وزارت علوم، دکتر مجید متقی‌طلب دبیر اجرایی نمایشگاه پژوهش و فناوری بعد از ظهر امروز برگزار شد.
  • دوشنبه 29 آذر 1395 ساعت 5:2

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر محمدحسین امید در این مراسم گفت: «نمایشگاه امسال به مراتب قوی‌تر و پربارتر از سال‌های گذشته بود. دستاوردهای نمایشگاه نشان می‌دهد اتفاقات خوبی در عرصه علم و فناوری نمایشگاه امسال وجود داشته است.»

امید به قراردادهای منعقد شده این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: «قراردادهایی که بین مراکز پژوهشی دانشگاه‌ها و سرمایه‌گذاران به امضا رسیده یکی از دستاوردهای این نمایشگاه بود.»

رئیس کمیته خیّرین وزارت علوم ابراز امیدواری کرد سیر صعودی در حوزه فناوری ادامه داشته باشد.

او ضمن قدردانی از اعضای کمیته خیرین وزارت علوم گفت:‌ «چند سال پیش ستاد خیرین وزارت علوم زیر نظر وزیر علوم و با پیروی از دستورات مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی علم و فناوری تشکیل شد و خوشبختانه امروز با چندین بنیاد خیریه از پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های نوپای دانش‌بنیان و پژوهشکده‌ها حمایت می‌کند.»

امید افزود: «از 2 سال پیش تاکنون حمایت خیرین نسبت به کارهای نرم‌افزاری و پژوهشی معطوف شده است. همچنین امسال 150هزار مترمربع پروژه توسط آنها در حال ساخت است. در چند سال گذشته نیز 400 هزار مترمربع فضای آموزشی توسط خیرین برای آموزش عالی کشور ساخته شده است.»

رئیس کمیته خیّرین وزارت علوم به تکمیل و تجهیز آزمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: «اعضای خیرین با تکمیل و تجهیز آزمایشگاه‌ها و همچنین فراهم کردن خدمات پژوهشی از آموزش عالی کشور حمایت می‌کند. همچنین تعمیر تجهیزات گران‌قیمت از جمله فعالیت‌های کمیته خیرین محسوب می‌شود.»

او افزود: «اولین گردهمایی سراسری خیرین وزارت علوم زیر نظر بنیاد خیرین دو ماه دیگر در شیراز برگزار خواهد شد.»

امید از معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم قدردانی کرد و گفت: ‌«احمدی یکی از روزهای هفته پژوهش را به نام خیرین ثبت کرد و اختتامیه این نمایشگاه را برای قدردانی از آن‌ها برگزید.»

امید در پایان ابراز امیدواری کرد حمایت‌ها و هدایت‌های خیرین در عرصه علم و فناوری ادامه‌دار باشد.

جمیلی، نماینده بنیاد خیرین وزارت علوم نیز ضمن قدردانی از معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و رئیس کمیته خیّرین وزارت علوم گفت: «باید تلاش کنیم در حوزه پژوهش خیرسازی کنیم و این فعالیت‌ها را با نیت انجام دهیم تا روز به روز شاهد توسعه علم و فناوری و به واسطه آن اقتصاد کشور باشیم.»

او ادامه داد: «من از پژوهشگران جوان خواهش می‌کنم بخشی از درآمدی که از دستاوردهای خود به دست می‌آورند به عنوان خیّر به همین حوزه اختصاص دهند.»

جمیلی افزود: «ما باید بررسی کنیم که چطور با وقف جمعی می‌توان مشکلات بزرگ را حل کرد. متاسفانه در ایران آمار کمک‌ها بسیار کمتر از کشورهای اروپایی و آمریکایی است، در صورتی که وقف در دین ما توصیه شده است. ما باید نیازهای واقعی را به مردم اعلام کنیم و از آن‌ها کمک بخواهیم.»

نماینده بنیاد خیرین وزارت علوم گفت: «مهارت‌های خیرسازی باید در جامعه اشاعه یابد؛ همچنین به یک آیین‌نامه در این زمینه برای حمایت معنوی از خیرین نیاز داریم.»

او تاکید کرد وزارت علوم باید از بازوهای اجرایی دانشجویان استفاده کند و این ظرفیت را غنیمت شمرد.

در پایان این مراسم از خیرین وزارت علوم با اهدای لوح قدردانی شد.


ثبت نظر

ارسال