
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ، مسعود خاتونی گفت : سادگی و در دسترس بودن خدمات مبتنی بر فینتک سطح توقع مشتریان بانکها را بالا برده و بانکها را با چالش جدی درخصوص مدیریت رضایت مشتری مواجه کرده و بر همین اساس نیاز به تغییر در شیوههای فعلی الزامی شده است.
وی افزود : مطالعات نشان میدهد مدلهای سادهتر و کممخاطرهتر به ویژه در زمینههای پرداخت با اقبال عمومی بیشتری روبروست و بر همین اساس مدلهای مبتنی بر تلفن همراه و شرکتهای صاحب فناوری تلفن همراه رقیب جدی بانکها هستند.
خاتونی درباره لزوم استفاده از فین تکها توضیح داد: بشر امروز، حتی مجال اندیشیدن به راههای زمان بر و پرهزینهتر سنتی را نخواهد داشت و کوتاه ترین و در دسترسترین مسیر را برای رفع نیازها انتخاب میکند .
خاتونی اظهار داشت : کسب و کارهای چابک، منعطف، در دسترس و کاملا مبتنی بر فناوری مانند استارت آپها بهترین گزینه برای انسان عصر جدید است ، البته سرعت این تغییرات در جوامع و کشورهای گوناگون متفاوت است و البته گریزی از آن نیست.
خاتونی با اشاره به اینکه پیشرفت فناوری به همان نسبت که مدلهای ارائه خدمات را متحول میکند، قدرت بیشتری برای مدیریت مخاطرات مرتبط با آن نیز خواهد داشت، افزود: شاید بتوان نسبت مخاطرات به امنیت را تقریباً ثابت فرض کرد اما سطح تحمل مخاطرات در انسان عصر جدید به صورت فزاینده افزایش خواهد یافت و به طور قطع مقررات قانونی نیز برای حمایت از مصرفکننده خدمات مبتنی بر فناوری غنی خواهد شد.
سرپرست معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران در این باره گفت: این روند یک واقعیت است و باید سیستم مالی و بانکی کشور آن را بپذیرد و قوانین و ساختارهای شبکه مالی کشور باید در یک مسیر پیشرونده، ملایم و مدیریت شده به گونهای تغییر کند که با حداقل مشکل زمینه ظهور مدلهای جدید مالی و بانکی نیز فراهم شود.
ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت، 13 و 14 دی با همکاری پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایشهای بینالمللی برج میلاد تهران برگزار میشود.