
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما ؛ داود کشاورزیان در روز پایانی نمایشگاه راهداری، راهسازی، حمل و نقل و صنایع وابسته در نشست خبری گفت : هر سال بخش زیادی از بار کشور در پایانه بندرعباس با کامیونها جابهجا میشود که به دلیل کاهش میزان ورودی کالا در سالهای اخیر مدت توقف آنها گاهی به 10 تا12 روز افزایش یافته بود.
وی افزود: پس از بررسی مشکلات رانندگان کامیون در پایانه بندرعباس سامانه نوبت مجازی برای این پایانه راهاندازی شد که براساس آن رانندگان میتوانند با ارسال پیامک دریافت نوبت کنند که در مقابل سامانه نیز از طریق پیامک نوبت آنها را اعلام خواهد کرد.
کشاورزیان تأکید کرد: رانندگان بعد از دریافت پیامک باید 24 ساعت قبل از زمان فرارسیدن نوبت خود در پایانه حضور یابند تا پلاک آنها توسط دوربینها رویت شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : بخش زیادی از فرایند بارگیری در ماههای اخیر با استفاده از سامانه نوبت مجازی انجام شده است که در نتیجه آن شاهد حذف توقفها و شلوغی در پایانه بندرعباس شدهایم.
کشاورزیان از راه اندازی این سامانه در بندر بوشهر نیز خبر داد و گفت : در آینده رانندگان میتوانند نوع بار و اولویت مقصد خود را از طریق این سامانه مشخص کنند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای همچنین به اهمیت برندسازی و تأثیر آن بر بخشهای مختلف حمل و نقل اشاره کرد و گفت: با آییننامه جدید تأسیس شرکتهای حمل و نقلی بیش از 2500 شرکت حقوقی مستقل که تعدادی از آنها فاقد ارزش و اهمیت هستند باید در قالب حدود 30 برند معتبر و مشخص فعالیت کنند.
کشاورزیان تأکید کرد: برندسازی به ارتقای ایمنی و کیفیت کمک میکند و صاحبان شرکت برای حفظ اعتبار خود هر اقدامی برای جلوگیری از سطح تخلفات و رفتاهای غیرقانونی در برابر نام شرکت خود انجام میدهند.
وی با تأکید براینکه باید بخش خصوصی توانمند در کشور شکل گیرد ، خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از غرفه قرارگاه خاتمالانبیا داشتیم ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات آنها در حوزههای مختلف اعلام کردیم ما و قرارگاه خود را صاحبان انقلاب میدانیم اما باید اجازه دهیم بخش خصوصی توانمند به منظور تولید ثروت و ارزآوری در کشور شکل بگیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با روند رو به اتمام نفت و فرآوردههای آن در آینده باید به دنبال محصول دیگری برای صادرات باشیم که تنها جایگزین مطمئن آن برندسازی و ایجاد شرکتهای معتبر در سطح بینالمللی است.