هزینه نگهداری راهها در استانها مطلوب نیست

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای : بودجه نگهداری راه ها در استان ها کافی و مطلوب نیست.
  • سه شنبه 30 آذر 1395 ساعت 12:4
هزینه نگهداری راهها در استانها مطلوب نیستبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، داوود کشاورزیان در جمع خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه راهسازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته افزود: درحالیکه منابع ملی که در بودجه دیده می شود برای راه های اصلی مطلوب است اما بودجه نگهداری راه ها در استان ها کافی و مطلوب نیست. 

وی افزود : از مجموع بیش از 200 هزار کیلومتر راه های کشور 34 هزار کیلومتر آن اصلی است که عمده ترافیک در این راه هاست.

وی گفت: برای نگهداری راه های اصلی منابع ملی درنظر گرفته شده است که اگر سالانه 6 تا 7 هزار میلیارد تومان داشته باشیم می توانیم راه ها را به طور مطلوب نگهداری کنیم.

کشاورزان افزود: در بعد نگهداری راه های استانی با آنچه که نیاز است، فاصله زیاد است و برای نگهداری راه های استانی منابع بسیار کم داریم.

وی گفت: باید برای نگهداری راه ها منابع پایدار پیش بینی شود و بهترین ابزار برای نگهداری راه ها تعیین عوارض بر سوخت است.

کشاورزان افزود: در شرایط کنونی باتوجه به سیاست ضدتورمی دولت تاکنون موفق نشده این قانون را اجرا کند.

وی گفت: براساس قانون 20 درصد فروش گازوییل برای راه و راه آهن درنظر گرفته شده است.

کشاورزان افزود: حدود 30 درصد از ترددهای جاده ای بدون برنامه است که اگر بتوانیم جلوی این میزان را بگیریم از قاچاقی که در ناوگان عمومی صورت می گیرد جلوگیری کرده ایم.

وی گفت: 15 درصد از ترددها سهم ناوگان حمل و نقل عمومی است و حدود 5،6 درصد تصادفات نیز در این ناوگان صورت می گیرد.
کشاورزیان افزود: یکی از سیاست های مدیران استفاده از امکانات و اعتبارات عمرانی برای تولید ثروت در کشور است.

وی گفت: باید اجازه داد که شرکت های خصوصی توانمند شوند و گاهی اعمال فشارهای دستگاه های نظارتی اجازه نمی دهد که شرکت های خصوصی کارهای باکیفیت انجام دهند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: نباید بخش خصوصی را عقب بزنیم، برنامه ریزی کرده ایم که ناوگان شرکت و رانندگان در یک شبکه غیرهمنام فعالیت کنند.

کشاورزیان گفت: باید برندسازی کنیم که این خود به ارتقای ایمنی، اصلاح رفتار و کیفیت کمک می کند.



ثبت نظر

ارسال