علوی: وزارت اطلاعات از سرمایه گذاران حوزه تولید و اشتغال حمایت می کند

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه نگاه دستگاه امنیتی، ایجاد امنیت برای حوزه های مختلف است نه حاکم کردن امنیت بر آنها، گفت: وزارت اطلاعات از سرمایه گذاران حوزه تولید و اشتغال حمایت می کند.
  • چهارشنبه 1 دی 1395 ساعت 2:47

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی عصر روز سه شنبه در نشست شورای اداری مازندران در ساری افزود : سرمایه گذاران واقعی نباید هیچ گونه نگرانی برای امنیت سرمایه گذاری در کشور داشته باشند و مجموع جامعه اطلاعاتی کشور از آنها حمایت خواهند کرد.
وی اضافه کرد: امروز اشتغال و بیکاری از دغدغه های تمام مسئولان کشور است و دولت به تنهایی قادر به رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال در کشور نخواهد شد و باید سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد عرصه شوند.
وزیر اطلاعات اظهار داشت : لازمه جذب سرمایه گذاری در کشور احساس امنیت است و این امنیت در حد مطلوبی در کشور وجود دارد و از سرمایه گذاران حمایت می شود.
علوی اضافه کرد : وزارت اطلاعات با مفاسد اقتصادی در جامعه و سرمایه دارانی که بخواهند در اقتصاد کشور اخلال ایجاد کنند، برخورد می کند.
وی افزود : امروز امنیت نیاز تمام بخش ها اعم از اقتصادی، فرهنگی و رسانه هاست و ما امنیت را برای این بخش ها نه حاکم بر این بخش ها می خواهیم .
وزیر اطلاعات تصریح کرد : ما در حوزه اقتصادی نیز امنیت را برای اقتصاد می خواهیم و نباید امنیت بر اقتصاد سایه افکند.
وزیر اطلاعات همچنین از مردم به عنوان مهم ترین ذخیره تولید امنیت در کشور یاد کرد و گفت : امروز پیوندی که بین مردم ، مسئولان و رهبری نظام وجود دارد، باعث دوام و بقاء نظام جمهوری اسلامی شده است و مردم نظام را از خود می دانند و پیدایش این نظام حاصل خون شهداست و بقای آن نیز مرهون حفاظت از خون شهدا و اتحاد و همدلی است.
وی افزود : تاکنون مردم نقش خود را به خوبی در حفظ این پیوند ایفا کردند و از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند و مسئولان ما هم باید با خدمتگزاری بی منت بر استحکام هر چه بیشتر این پیوند برای بقاء امنیت پایدار تلاش کنند.
وزیر اطلاعات گفت : امروز امنیت موجود در کشور مرهون تلاش نیروهای اطلاعاتی اعم از وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی است و این نیروها با اشراف اطلاعاتی که دارند ، مسائل مشکوک را شناسایی و با رادار اطلاعاتی این نقاط مشکوک را از بین می برند.
وی افزود : وزارت اطلاعات با مطالعه دانش پایه در شناسایی فرصت ها و تهدیدات امنیتی و نقاظ ضعف و قوت دستگاه های متولی و بهره گیری از فناوری روز ( دانش بنیان) و روش های نرم افزاری موفق شده است تا بسیاری از تهدیدهای امنیتی را با کمترین هزینه از بین ببرد.
علوی گفت : امروز همدلی و تعامل بین جامعه اطلاعاتی کشور ارزشمندترین سرمایه ای است که توانست امنیت مطلوب را در ایران برقرار کند به گونه ای که این همدلی و تعامل مورد رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفته است.
وی تاکید کرد : همدلی و پیوند مستحکم کاری بین جامعه اطلاعاتی کشور با دستگاه های امنیتی بالادست اعم از وزارت کشور، شورای عالی امنیت ملی و ستاد کل نیروهای مسلح ، وزارت دفاع و شورای امنیت میلی باعث شد تا کشور به دستاوردهای امنیتی بزرگی دست پیدا کند .
وزیر اطلاعات گفت : در حالی امروز جمهوری اسلامی ایران با تلاش نیروهای اطلاعاتی در درجه مطلوب امنیتی قرار دارد که بسیاری از کشورهای منطقه و حتی اروپایی با وجود سرمایه گذاری های کلان در این حوزه با امنیت شکننده مواجه هستند.
وی افزود : امنیت مطلوب موجود در ایران با وجود قرارگیری در منطقه ای ناامن همانند عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه مورد تعجب بسیاری از کشورهای دنیا قرار گرفته است و ما باید قدر این امنیت را بدانیم.


ثبت نظر

ارسال