دانشگاه آزاد اسلامی یک دوره جدید فرهنگی را تجربه می‌کند

نشست مشترک روسا، معاونان فرهنگی دانشجویی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با موضوع برپایی اجلاس 71 شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با شعار دانش، فرهنگ و اقتصاد با محوریت فرهنگی و برپایی نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی در واحد شیراز برگزار شد.
  • چهارشنبه 1 دی 1395 ساعت 2:47

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست گزارشی از وضعیت این دانشگاه ارائه کرد و گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی اکنون از نظر فرهنگی یک دوره جدید فرهنگی را تجربه می‌کند با وجود دکتر سید طه هاشمی و همکاران ایشان در معاونت دانشجویی و فرهنگی تحولات خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی به‌وجود آمده است که قابل قدردانی است.»

دکتر حمزه سارویی گفت: «ارائه دستاوردهای فرهنگی دانشگاهی در کنار اجلاس هفتاد و یکم بسیار مهم است و این موضوع می‌طلبد که همکاران فرهنگی ما با دید وسیع و با دقت و تلاش بیش از پیش این کار را انجام دهند، چون عملکردهای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی را نشان می‌دهد.»

وی ابراز امیدواری که مسئولان دانشگاهی بتوانند سیاست‌های کلی دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه را بخوبی اجرایی کنند و دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس همچون گذشته در این نمایشگاه بدرخشد.

حجت الاسلام دکتر حمید محمودیان نیز با بیان تبریک پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و بیان حدیثی از امام علی(ع) بیان داشت: کار فرهنگی هدایت و ارشاد است و ما قبل از هرچیزی باید ضرورت کار در حوزه فرهنگ دینی باور کنیم.

وی افزود: کم لطفی به بحث دروس معارف و کارهای فرهنگی نکنیم، فرهنگ ملی و دینی ما با هم اجین است. ما باید درست عمل کنیم و کاری کنیم که مسائل فرهنگی و ترویج دین در حاشیه قرار نگیرد. انشاالله روز به روز اهتمام ما به دین و فرهنگ بشتر و بیشتر شود.

دکتر حبیب‌الله اسماعیلی هم با تاکید بر ایجاد تشکیل اتاق فکر در خصوص برگزاری هرچه بهتراین نمایشگاه و دستاوردهای دانشگاه و پاسخ به سوالات گفت: «این نشست به منظور ارتقای سطح کیفی محتوا و دستیابی به کارایی مؤثر و بهره وری بیشتر از برنامه های کمیسیون های دانشجویی و فرهنگی، نشست مشترک شورای تخصصی دانشجویی فرهنگی استان برگزار گردیده است.»

مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «همه فعالیت‌هایی که ما در این خصوص انجام میدهیم باید مبتنی بر دانش علمی باشد، نگاه پژوهش محور در کار فرهنگی داشته باشیم، بین فرهنگ و صنعت ارتباط برقرار کنیم، فارغ التحصیلان برتر استان را معرفی کنید، مسابقه ایده‌های بومی برگزار کنید، خلاقیت داشته باشید.»


ثبت نظر

ارسال