تجربه خودروسازان ست دوم بر انگیزه جوانان چربید

ست دوم دیدار تیم‌های کاله آمل و پیکان با نتیجه 28 بر 30 به نفع خودروسازان رقم خورد.
  • چهارشنبه 1 دی 1395 ساعت 14:56
آغاز مصاف خودروسازان و کاله آملبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ در نخستین مسابقه این هفته شاگردان پیمان اکبری در برابر تیم جوان کاله آمل از ساعت 15:00 مصاف خود را آغاز کردند.

تیم پیکان تهران که با 10 برد و 28 امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارد، میزبان کاله مازندران خواهد بود. کاله با 4 برد و 13 امتیاز در رتبه نهم جدول است.

دیدار رفت دو تیم سه بر دو به سود پیکان به پایان رسید و شاگردان پیمان اکبری سرمربی پیکان در این مسابقه به دنبال کسب سه امتیاز کامل مسابقه هستند، زیرا پیکانی ها یک برد و یک امتیاز کمتر از بانک سرمایه صدرنشین دارند و نمی‌خواهند این اختلاف حداقلی افزایش یابد.

از سوی دیگر کاله مازندران در حال حاضر در رتبه نهم است و برای اینکه در جمع پلی‌آفی‌ها قرار گیرد، باید جایگاه خود را بهبود بخشد.


ست نخست؛

ست نخست دیدار تیم‌های پیکان و کاله‌آمل با نتیجه 26 بر 24به نفع تیم کاله آمل به پایان رسید.

در این بازی بهروز جعفری به عنوان داور اول و وحید پورکاشیان به عنوان داور دوم قضاوت را بر عهده داشتند.

ترکیب تیم والیبال پیکان در ست نخست را فرهاد سال افزون٬ امین اسمعیل نژاد٬ فرهاد نظری افشار٬ محمد جواد معنوی‌نژاد٬ مصطفی شریفات٬ مهدی مرندی و محمد فلاح را تشکیل دادند.

در تیم کاله آمل هم جواد کریمی٬ مهدی رنجبر٬ اسماعیل مسافر٬ رسول آقچه‌لی٬ امیر حسین اسفندیار٬ ابوالفضل قلی‌پور٬ ولی علی‌پور هم ارنج اصلی را تشکیل دادند.

آملی‌های جوان که حالا در لیگ والیبال جزو حریفان مدعی برد هستند و به راحتی به دیگر رقبای خود امتیاز نمی‌دهند توانستند شروعی طوفانی داشته باشند و در ابتدای کار از حریف خود سه امتیاز پیش افتند اما شاگردان پیمان اکبری که در پی رسیدن به قهرمانی در فصل جاری هستند به سرعت در پی جبران امتیازات از دست داده برآمدند و توانستند خوب جبران کنند.

وقت استراحت فنی نخست ست اول با نتیجه 8 بر 7 به نفع تیم والیبال پیکان رقم خورد.

جواد کریمی پاسور جوان و هوشیار تیم کاله به خوبی توانست در این بازی برنامه‌های ضدحمله را برای آملی‌ها طراحی کند و اسپک‌های اسماعیل مسافر هم در حدی بی نقص بود که بازیکنان باتجربه پیکان نمی‌توانستند مقابل آن دفاع خوبی داشته باشند و بازهم آملی‌ها در امتیاز 13 بر 9 از حریف خود چهار امتیاز پیش افتادند.

وقت استراحت فنی دوم این ست بر 16 بر 11 به نفع تیم کاله آمل رقم خورد.

شاگردان بهروز عطایی برای رسیدن به برد در این ست به تاکتیک‌های سرعتی روی آوردند و اجازه دفاع به خودروسازان ندادند البته شاگردان پیمان اکبری در آن طرف تور همه تلاش خود را برای رسیدن به امتیاز برتر به کار گرفتند.

در امتیاز 16 بر 19 پیمان اکبری از سعید معروف به جای اسمعیل‌نژاد در ترکیب استفاده کرد.

امیرحسین اسفندیار در تیم کاله نقش قابل توجهی در امتیازآوری این تیم در ست نخست داشت.

خط دفاعی تیم پیکان در این ست در برابر آبشارهای بازیکنان حریف حرفی برای گفتن نداشت.

آمدن معروف به زمین تیم پیکان را متحول کرد وی با شناختی که از بازیکنان حریف داشت به خوبی توانست به هم تیمی‌هایش برای امتیازآوری پاس‌های هدفمند دهد.

ست دوم

ست دوم دیدار تیم‌های کاله آمل و پیکان با نتیجه 25 بر
به نفع تیم

تیم والیبال پیکان در این ست تغییراتی را در ترکیب خود داشت و سعید معروف به جای فرهاد سال‌افزون٬ امیر غفور به جای محمد فلاح و مسعود غلامی به جای امین اسمعیل نژاد در زمین حاضر شدند.

در تیم کاله آمل هیچ تغییری به وجود نیامد و بهروز عطایی که شاگردانش ست نخست را در یک بازی فنی برده بودند رضایت خود را این گونه از عملکرد بازیکنان آمل نشان داد.

انگیزه آملی ها بعد از برد ست نخست مضاعف شده بود و با قدرت بالاتری کار را دنبال کردند اما از طرفی پیکانی‌ها تمایلی به باخت در این ست نداشتند و امتیازات به صورت پایاپای دنبال می‌شد.

وقت استراحت فنی نخست این ست با نتیجه 8 بر 7 به نفع کاله آمل رقم خورد.

اسپک‌های امیرحسین اسفندیار در این ست به خوب برای آمل تبدیل به امتیاز شد وی حتی در برخی موارد دفاع 2 نفره ستاره های تیم ملی بزرگسالان را هم کنار گذاشت و برای پیکان امتیازآوری کرد.

پاس‌های خوب معروف و استفاده از آن‌ها به صورت پایپ توسط معنوی‌نژاد دفاع داخل میدان تیم کاله را متزلزل کرد. امتیازات میان 2 تیم در این ست هم به صورت پایاپای دنبال می‌شد و پیکانی‌ها همه توان خود را برای برد جوانان کاله به کار گرفتند.

وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 14 به نفع کاله آمل رقم خورد.

بازی مهندسی تیم والیبال در این دیدار بازیکنان تیم پیکان را شگفت زده کرده بود و پیکان اکبری مجبور شد که با گرفتن وقت استراحت نکات فنی و نقاط ضعف پیکانی‌ها ر ابه آن‌ها گوشزد کند.

 

ثبت نظر

ارسال