یک شلیک در ترکیه، یک توافق در روسیه

روزنامه های امروز در نیم صفحات نخست خود به تشریح ترور سفیر روسیه در ترکیه و توافقات جلسه مشترک ایران،روسیه و ترکیه پرداختند.
  • چهارشنبه 1 دی 1395 ساعت 14:37
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، تیتر یک روزنامه های روی پیشخوان گیشه ها ترور سفیر روسیه در آنکارا بود.
روزنامه کیهان نوشت: «طراحی در واشنگتن، چکاندن ماشه در آنکارا»، جمهوری اسلامی آورد: «بازتاب جهانی ترور سفیر روسیه در آنکارا »، فرهیختگان تیتر زد: «نشست مسکو زیر سایه ترور» و ابتکار نوشت:«نشست در سایه ترور سفیر».

در ادامه موضوع نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه دیگر موضوع مورد توجه صفحه چینان جراید بود.
روزنامه اعتماد تیتر زد: «نخستین توافق گروه سه برای سوریه»، اطلاعات آورد:«حمایت اجلاس مسکو از حاکمیت ،یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه»، جوان نوشت:«ترکیه پای میز مصالحه با ایران و روسیه »، جمهوری اسلامی تیتر زد: «تأکید ایران، روسیه و ترکیه بر آتش بس سراسری در سوریه»، خراسان آورد:«مسیر جدید برای سوریه » و کیهان به نقل از لاوروف نوشت: «به تروریست ها باج نمی دهیم».

همچنین اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص این جلسه توانست جای خود را در نیم صفحه نخست مطبوعات باز کند.
روزنامه های آرمان و ابتکار مشترکاً به نقل از شمخانی تیتر زدند: «قرار مشترک ایران و روسیه در سوریه»، ایران آورد:«ایران و روسیه در سوریه یک قرار مشترک دارند» و آفتاب یزد تیتر:«همراهی آنکارا با تهران و مسکو » را انتخاب کرد.

در ادامه چالش ترافیک این روزهای پایتخت هم از جمله دغدغه های برخی جراید بود.
روزنامه آفتاب یزد نوشت: «ترافیک عجیب تهران»، ابتکار تیتر زد: «راز گره کور پایتخت»، دنیای اقتصاد آورد:«پشت صحنه ترافیک پایتخت» و شهروند تیتر:«پس لرزه های ترافیک »را کار کرد.
دو روزنامه اصلاح طلب آرمان امروز و ابتکار بخشی از صحبت های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تیتر کردند و مشترکاً نوشتند: «مردم از تهمت زنی و دروغ بیزارند».

در ادامه جراید موضوعات متفرقه ای را تیتر کردند که به آنها اشاره می شود.
ابرار با تیتر درشت کارکرد: «استیضاح آخوندی به وقت دیگری موکول شد».
اعتماد تیتر زد: «معافیت و تخفیف مالیاتی ممنوع شد».
روزنامه ایران نوشت: «افزایش20 درصدی حداقل حقوق بازنشستگان دولت».

ثبت نظر

ارسال