10 مصوبه برای تسریع در اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی در استان سمنان

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با تصویب 10 مصوبه برای رشد صنعتی و معدنی و رفع مشکلات مسکن به پایان رسید .
  • پنجشنبه 2 دی 1395 ساعت 16:21


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این جلسه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار و بررسی های کارشناسان ارشد اقتصادی در کارگروه های بانکی ، مالیاتی و مشکلات واحدهای مسکونی و تولیدی استان سمنان در آن مطرح شد .
یکی از مصوبات این جلسه درباره رفع مشکل مالیاتی تعاونی های مسکن مهر بود .  در  استان سمنان 54 تعاونی مسکن  مهر  مشکل اختلاف مالیاتی دارند و اعضای آن برای دریافت سند مالکیت واحدهای مسکونی خود دچار مشکل شده اند .
وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت : برای رفع این مشکل ، هیات ویژه ماده 251 مکرر که مسئولیت آن رفع اختلاف  با  تلاش شورای عالی مالیاتی کشور است ، در استان سمنان مستقر خواهد شد تا مسائل مالیاتی این تعاونی ها حل و فصل و مشکل مردم رفع شود .
علی طیب نیا افزود : یکی از مصوبات هم افزایش اختیارات بانک های استان سمنان درباره سقف تسهیلات پرداختی است تا تسهیلات گیرندگانی که تقاضای بیش از سه میلیارد تومان دارند برای تصویب وام لازم نباشد به تهران مراجعه کنند و در همان استان تسهیلات ، تصویب و به آنها پرداخت شود .
تعیین تکلیف 67 واحد صنعتی تعطیلی که به تصاحب و تملک بانک ها درآمدند هم یکی از مصوبات مهم این جلسه بود .
به گفته وزیر اقتصاد ، مصوب شد بانک ها ، واحدهایی که فعالیت مجدد آنها دارای توجیه اقتصادی است اقاله کنند  یعنی  با  تقسیط بدهی به صاحب اولیه بازگردانند تا واحد صنعتی دوباره راه اندازی شود .
طیب نیا همچنین گفت : 30 معدن در استان سمنان شناسایی شده و قرار است هر کدام از این معادن به یکی از بانک ها معرفی شود تا برای راه اندازی آنها تسهیلات پرداخت کنند .
همچنین مقرر شد روند پرداخت تسهیلات به تعدادی از طرح هایی که نیازمند استفاده از وام ارزی صندوق توسعه ملی هستند تسریع شود .
وزیر اقتصاد با بیان اینکه سهمیه استان سمنان از تسهیلات اقتصاد مقاومتی 460 میلیارد تومان است گفت : این تسهیلات برای طرح های کوچک و متوسط است ولی 30 طرح در استان سمنان وجود دارد که در فهرست طرح های بزرگ تعریف می شود و مقرر شد با نظر هیات مدیره ناظر بر بانک ها به این طرح ها خارج از سقف سهمیه استان تسهیلات پرداخت شود .
طیب نیا با بیان اینکه بانک های استان سمنان در مجموع 60 درصد از تعهدات نظام بانکی درخصوص طرح های اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کرده اند گفت : چهار بانک این استان با سهمیه تسهیلات 112 میلیارد تومان با طرح های اقتصاد مقاومتی همکاری نکرده اند که قرار شد در سطح ملی درباره آنها تصمیم گیری شود .
معاون اول رئیس جمهور  ، وزیر امور اقتصادی و دارایی را به عنوان جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان سمنان منصوب کرده است .
این دومین سفر طیب نیا به سمنان برای بررسی روند اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بود .




ثبت نظر

ارسال