زمان توزیع بسته ­های اکران شروع شده است/ برنامه اکران اختصاصی برای اصحاب رسانه

این بسته شامل ۶ حلقه DVD است و در هر شهرستان نماینده ­ای به عنوان توزیع کننده انتخاب شده که این فیلم­ها در اختیار آن­ها قرار می ­گیرد. هرکس که توانایی اکران دارد می­ تواند این فیلم­ها را با مراجعه به این مراکز دریافت کند
  • پنجشنبه 2 دی 1395 ساعت 18:22

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای اصفهان، دبیر هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در اصفهان، این جشنواره مردمی را از برکات و خدمات انقلاب دانست و اظهار کرد: جشنواره عمار نشان دهنده مردمی بودن حرکت های انقلابی است؛ انقلابی که مردم آن می ­توانند حرف­ها و صحبت­های خود را با زبان فیلم و رسانه به دورترین و محروم­ ترین نقاط کشور منتقل کنند.

وی در ادامه با مهم دانستن اکران جشنواره فیلم عمار گفت: یکی دیگر از برکات این جشنواره این است که جوانان انقلابی و دغدغه ­مند با دغدغه مردم بیشتر آشنا شده و علاوه بر آن با قدرت رسانه که امروزه یکی از ابزارهای تاثیرگذار در عرصه فرهنگ است آشنا می شوند.

مومنیان پیرامون اکران عمومی هفتمین جشنواره عمار گفت: زمان توزیع بسته ­های اکران شروع شده است که این بسته شامل ۶ حلقه DVD است و در هر شهرستان نماینده ­ای به عنوان توزیع کننده انتخاب شده که این فیلم­ها در اختیار آن­ها قرار می ­گیرد و فهرستی از شماره تماس آن­ها در پایگاه عمار فیلم قرار گرفته است. هرکسی که توانایی اکران دارد می­ تواند این فیلم­ها را با مراجعه به این مراکز دریافت کند.

وی با بیان شرایط اکران گفت: هر رابط به صورت رایگان باید این محصولات را در اختیار اکران کننده قرار دهد، ولی تنها نکته مهم در خصوص اکران­ها این است که استفاده شخصی تحت هر عنوان از این فیلم­ها جایز نبوده و فیلم­ها باید در جمع ­های حداقل ۵ نفره اکران شود.

دبیر هفتمین جشنواره عمار در اصفهان پیرامون برنامه­ های جانبی در کنار اکران فیلم­ها گفت: برنامه­ های قابل توجهی برای اکران در نظر گرفته شده است که از این بین می ­توان به برگزاری نمایشگاه کتاب در کنار اکران با هدف ترویج فرهنگ کتاب­خوانی که بسیار مورد تاکید حضرت آقاست و همچنین اکران­ های اختصاصی و جلسه نقد ویژه اصحاب رسانه (به مناسبت ۹ دی) اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه موضوعات فیلم­های جشنواره عمار موضوعاتی است که امروزه در بستر جامعه با آن روبرو هستیم، گفت: فیلم­های زیادی برای این دوره به دبیرخانه تحویل داده شده است که شامل موضوعاتی مانند سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، فتنه ۸۸، بیداری اسلامی و جهانی و همچنین بزرگداشت مدافعان حرم است. در این بخش­ها فیلم ­های قابل تحسینی مانند «بی­ خوابی» و «روزگار اکبر» در حوزه سبک زندگی، «فرمانده جواد» در بخش مدافعان حرم، «نبرد پنهان» در بخش بیداری اسلامی و جهانی و «قابلمه» در بخش اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.

اکران اختصاصی فیلم «فرمانده جواد»

این فعال فرهنگی ضمن دعوت از اصحاب رسانه گفت: دبیرخانه جشنواره عمار در اصفهان از اصحاب رسانه دعوت می ­کند که در جلسه اکران و نقد فیلم فرمانده جواد حاضر شوند و درخواست حضور خود را از طریق پیامک به شماره ۰۹۱۳۲۸۸۶۸۲۷ اعلام کنند.

وی در توضیح این فیلم گفت: «فرمانده جواد» روایتی مستقیم از زندگی جهادی «جواد حسناوی» فرمانده گردان سرایا خراسانی است که جهاد خود را در ریف دمشق آغاز کرده و در عراق ادامه داد. از نکات برجسته این فیلم صحنه­ های واقعی درگیری با تروریست­ ها از جمله در درگیری­ های منطقه کوباشی باعث به وجود آمدن مستندی موثر و گیرا شده است، فرمانده جواد در فروردین سال ۹۴ به شهادت رسید.

وی در پایان با جریان­ساز خواندن فیلم­های عمار گفت: امید است که جوانان انقلابی برای دیده شدن فیلم­های جشنواره عمار تلاش کنند، زیرا جشنواره عمار پاسخ مناسبی به خواسته ­های فرهنگی انقلاب است و این فیلم­ها می­ تواند در زمینه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جریان­ساز باشد؛ برای مثال یکی از روستاهای توابع اصفهان پس از اکران فیلم «عروس وامنان» تصمیم جدی گرفتند که طرح­هایی نظیر طرح­های روستای وامنان را در روستای خود پیاده کنند.

انتهای پیام/


ثبت نظر

ارسال