رئیس رسانه ملی : خوزستان از اولویت های اقتصاد مقاومتی+عکس

رئیس رسانه ملی خوزستان را استانی استثنایی از نظر موقعیت جغرافیایی و فرصت های اقتصادی برشمرد.
  • پنجشنبه 2 دی 1395 ساعت 14:21
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، دکتر علی عسکری امروز  درستاد  اقتصاد مقاومتی خوزستان ، ضمن قدردانی از استاندار خوزستان برای  برگزاری جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها در اهواز گفت : استان خوزستان  بهشت فرصت هاست و ایجاد اشتغال با پرپایی صنایع مولد دانش بنیان ، از مهمترین اولویت های اقتصاد مقاومتی است.

وی خام فروشی مواد اولیه در کشور بدون ایجاد صنایع با ارزش افزوده را یکی از آسیب های جدی کشور در راه عدم اشتغال زایی دانست و افزود :  ما در سازمان صدا و سیما برنامه های متنوعی برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی داریم .

 وی گفت : ظرفیت های بالای کشاورزی استان خوزستان و استفاده از تولیدات آن برای رونق صادرات غیر نفتی با توجه به ظرفیت بازار کشورهای همسایه از جمله عراق و همچنین توسعه صنایع کوچک با اشتغال زایی مناسب از اقدامات تاثیر گذار در امر اقتصاد مقاومتی  است که می تواند در دستور کار دستگاههای مرتبط قرار گیرد.

ریاست سازمان صدا و سیما همچنین مبارزه با پدیده قاچاق کالا در کشور و همچنین حمایت از صادرات به جای واردات را عامل محرک اقتصاد کشور با اشتغال زایی مناسب برشمرد. 

دکتر علی عسکری توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی با رویکرد اقتصاد توسعه محور
را از سیاست های مهم سازمان صدا و سیما برشمرد و افزود : استان خوزستان با توجه به ظرفیت های اقتصادی و صنعتی می تواند نقش بسیار مهمی در تحول اقتصادی کشور ایفا کند. 

وی خاطر نشان کرد :   سازمان صدا و سیما کشو آمادگی کامل در انعکاس این ظرفیت ها  و همکاری و تعامل کامل با برنامه های با محوریت اقتصاد مقاومتی  دارد.

استاندار خوزستان هم  ابراز امیدواری کرد با برگزاری جشنواره های مربوط به تولیدات مراکز ، سطح کیفی تولیدات مراکز ترقی چشمگیری یابد.

غلامرضا شریعتی با بیان این که در شش ماهه نخست امسال بیش از 35 هزار میلیارد تومان کالا در استان خریداری شده است افزود :  شصت درصد این محصولات تولید داخلی بوده است.

وی فولاد کاوه اروند، فولاد شادگان، روغن بندر امام  بزرگترین کارخانه تولید روغن ، پلایشگاه نفت آبادان  را به عنوان یکی از بزرگترین طرح های اقتصاد مقاومتی که مازوت پلایشگاه  برشمرد که تولید در این زمینه را به 22 درصد میرساند و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند، را از جمله مهمترین اقدامات استان در راستای اقتصاد مقاومتی برشمرد .

استاندار خوزستان سرمایه گذاری آلمانی ها. لهستان ها و ترک ها در بخش صنعتی خوزستان را از جمله مشارکت آلمانی ها در امر ساخت نیروگاه ترکیبی بادی و خورشیدی اعلام کرد و گفت : بهره برداری از پلایشگاه گاز شمار دو بیدبلند و توشعه بخش های شیلات و کشاورزی از جمله مهمتریت فعالیت های استان در راستای اقتصاد مقاومتی است.


ثبت نظر

ارسال