وجود بیش از 5 هزار بیمار مبتلا به سرطان سینه در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیماران مبتلا به سرطان سینه در استان فارس به 5 هزار و 800 نفر رسیده است.
  • پنجشنبه 2 دی 1395 ساعت 16:39

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه عصر امروز در حاشیه آئین رونمایی از بانک اطلاعاتی جامع بیماران سرطان سینه درمانگاه شهید مطهری شیراز با اشاره به این‌که بیماران مبتلا به سرطان سینه در استان فارس به 5 هزار و 800 نفر رسیده است، اظهار داشت: شایع‌ترین بیماری بانوان در کشور به‌ویژه استان فارس سرطان سینه در میان زنان بالای 40 سال است که نیاز به توجه و مراقبت دارد.

وی با اشاره به اینکه سنین ابتلا به بیماری سرطان سینه در کشور بین 45 تا 50 سال است که این میزان در کشورهای اروپایی به بالای 60 سال می‌رسد، افزود: ترغیب غربالگری، پرهیز از ازدواج‌های فامیلی، تغذیه سالم، جلوگیری از خوردن غذاهای چرب و پرتحرکی از جمله عوامل مقابله با بیماری سرطان سینه این شایع‌ترین بیماری در میان زنان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعات جامع بیماران سرطان سینه در این درمانگاه که تمام مشخصات بیمار در حین، قبل و بعد از عمل به‌طور کامل در آن ثبت می‌شود در بهبودی بیمار نقش به‌سزایی خواهد داشت.

در ادامه  این مراسم رئیس مرکز تحقیقات سینه درمانگاه شهید مطهری شیراز نیز اظهار داشت: در بانک اطلاعاتی بیماران سرطان سینه درمانگاه شهید مطهری که امروز رونمایی شد، 5 هزار و 800 نفر مبتلا به این بیماری در فارس ثبت شده است.

عبدالرسول طالعی تصریح کرد: مرکز تحقیقات سینه درمانگاه شهید مطهری با 60 طرح علمی و پژوهشی، 101 مقاله تحقیقاتی، اطلاعات بیماران سرطانی سینه را جمع‌آوری کرده است.

وی در مورد کلینیک این درمانگاه بیان داشت: این مرکز با دو پزشک و پنج کارشناس در سال 1388 راه‌اندازی شد و در سال گذشته 814 بیمار در آن مورد درمان پزشکی قرار گرفتند و فعالیت‌های شیمی‌درمانی حین عمل از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این مرکز بوده است.

انتهای پیام/2448/ت30


ثبت نظر

ارسال