افزایش 745 هزار نفر به اشتغال کشور

وزیر اقتصاد و دارایی: از بهار پارسال تا بهار امسال به طور خالص 745 هزار نفر به اشتغال کشور اضافه شده است.
  • پنجشنبه 2 دی 1395 ساعت 13:33
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی طیب نیا  امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان گفت: این آمار از آن نظر مهم است که تصور ما بر این بود که در 2 سال اخیر به دلیل رکود، تحریم و کاهش تولید نباید منتظر افزایش اشتغال باشیم.
وی  افزود: البته رقم اشتغال در تابستان به 700 هزار نفر رسیده است و با اینکه کاهش داشت ولی در مجموع نشان می دهد اقتصاد ایران در مسیر صحیحی قرار دارد.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: بر اساس گزارش رئیس مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه به نقطه ایران هفت و 2 دهم درصد است.
طیب نیا با تاکید بر اینکه می داند مردم مشکل دارند  افزود: این سختی ها به علت این است که از سال 92 تا 95 کشور باید سالی سه تا چهار درصد رشد اقتصادی می داشت که این هدف محقق نشد و در ضمن در رکود سال 91 و 92 کشور از نظر تولید 10 درصد و از نظر درآمد ملی 20 درصد کاهش یافت که این موارد برای جبران نیاز به فرصتی چند ساله دارد.
وی تصریح کرد: با نیروی انسانی و ظرفیت های اقتصادی موجود در کشور می توان این دوران سختی را پشت سر گذاشت.
در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان  گزارش هایی از روند اجرای 30 طرح تامین مالی استان، رفع موانع مالی طرحهای ارزی و ریالی، رفع موانع 6 طرح اقتصاد مقاومتی در حوزه وزارت نیرو ، سه طرح اقتصاد مقاومتی برای رفع موانع زیرساختی تامین گاز در شهرک های گلخانه ای، شهرک صنعتی سرخه و دامپروری ها با همکاری وزارت نفت ارائه شد.



ثبت نظر

ارسال