9 دی روز تجلی بصیرت مردم و عشق به ولایت فقیه بود/ سران فتنه تطهیر شدنی نیستند

امام جمعه نیر و سخوید در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: سران و جریان فتنه به این سادگی که برخی فکر می‌کنند، تطهیر شدنی نیست.
  • جمعه 3 دی 1395 ساعت 18:11

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح تفت، نماز جمعه این هفته نیر وسخوید درمسجد جامع نیر با حضورمردم مومن و خداجوی این منطقه برگزار شد.

امام جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوا و نظم در کارها با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت مسیح(ع) به هموطنان مسیحی، اظهار کرد: امیدواریم کسانی که در غرب دم از مسیح می‌زنند، مرام عیسوی پیدا کنند و به جای حمایت از ظالم، از مظلوم حمایت کنند.

حجت الاسلام محمود دهقانپور به پیروزی مردم حلب سوریه اشاره کرد و افزود: بعد از 4 سال جنایت تروریست‌ها از آتش زدن اموال مردم، سر بریدن و شکافتن سینه‌ها مردم بی‌گناه شهرحلب بالاخره این شهر آزاد شد.

وی اضافه کرد: جنایت‌های هولناک تروریست‌ها در حلب سوریه با پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی و استعمار پیر انجام می‌شد و البته برخی کشورهای عربی و اسلامی از این تروریست‌ها حمایت می‌کردن

امام جمعه نیر وسخوید با اشاره به صدور فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی از سوی امام راحل در 7 دی، خاطرنشان کرد: اقتضای روح و مرام انقلاب اسلامی، تشکیل نهضت سوادآموزیبود چراکه جست‌وجوی دانش در اسلام یک فریضه است.

وی  در ادامه با اشاره به شکست برجام، اذعان داشت: ای کاش مسئولین در برجام به نصایح مشفقانه رهبری گوش جان سپرده و در آنچه که فکر می‌کردند، شتاب زده عمل نمی کردند؛ اکنون برای ملت شریف ایران روشن شد که آمریکا و استکبار قابل اعتماد نیست و امروز باید با تکیه بر این تجربه تاریخی  ضمن راه اندازی همه تاسیسات هسته ای به فکر آینده کشور و انقلاب باشیم و از دستور العمل رهبری پیروی کنیم.

حجت الاسلام دهقانپور تصریح کرد: راه حل مشکلات توجه به داخل است، راه حل اقتصاد مقاومتی است، آنچه که کشور برای حل مشکلات به آن نیاز دارد روحیه انقلابی است؛ موضوعی که رهبری در اکثر دیدار های مهم امسالشان به آن اشاره کردند و گفتند: هر جا به روحیه انقلابی تکیه کردیم پیشرفت کردیم.

 وی در ادامه با اشاره به حماسه بزرگ مردم در 9 دی 88، بیان کرد: این روز بزرگ به‌حق روز بصیرت و میثاق ملت با ولایت نام‌گذاری شده است؛ 9 دی یوم الله است و طبق آیات قرآن، نباید یوم‌الله را از یاد برد.

خطیب جمعه نیر با بیان اینکه عده ای بیمار و مغرض نمی خواهند 9 دی برجسته بماند، بیان کرد: 9 دی روز تجلی بصیرت مردم و عشق به ولایت فقیه بود، بنابراین این روز همیشه باید زنده بماند.و

با طرح این پرسش که چه چیزی سبب شد 9 دی به‌وجود بیاید، گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید داشته‌اند، فتنه بود، فتنه سال 88 یک عقبه چند ساله داشت و مربوط به یک شب و یک روز نبود، فتنه 88 با حمایت غرب، برخی کشورهای عربی، برخی زخم‌خورده از انقلاب و یک عده بی‌بصیرت رقم خورد و تقلب اسم رمز آشوب بود، در این جریان یک عده سکوت کردند و یک عده پیاده نظام فتنه‌گران شدند که همه آنها مقصر هستند.

خطیب جمعه سخوید افزود: هنوز عده‌ای باور ندارند حادثه سال 88 فتنه بوده است، برخی از تکرار این کلمه ناراحت می‌شوند که این نشان از بی‌بصیرتی آنها است.

دهقانپوردر پایان گفت: امروز عده‌ای به دنبال تطهیر فتنه 88 هستند اما سران و جریان فتنه به این سادگی که برخی فکر می‌کنند، تطهیر شدنی نیست.

انتهای پیام/م*


ثبت نظر

ارسال