عد‌ه‌ای در کشور علاقه‌ای به بزرگداشت روز 9 دی ندارند/ فتنه 88 یک انقلاب رنگی برای براندازی نظام بود

فتنه 88 یک انقلاب رنگی برای براندازی نظام بود، در 9 دی فتنه‌گران شیرینی پیروزی ملت را در انتخابات تلخ کردند، عد‌ه‌ای در کشور چندان علاقه‌ای به بزرگداشت روز 9 دی ندارند، اقتصاد ایران با برجام درست نمی‌شود و 9 دی ثابت کرد هیچ قدرتی توان مقابله با ملت بصیر و انقلابی ایران اسلامی را ندارد از جمله محورهای خطبه های نمازجمعه استان بوشهر بود.
  • جمعه 3 دی 1395 ساعت 18:4

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از منبری ها،  آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در آیین خطبه‌های سیاسی عبادی این هفته نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: 9 دی نماد ولایت پذیری و بصیرت افزایی مردم ایران است که باید به شکل ویژه‌ای آن را گرامی بداریم.

وی اضافه کرد: بخشی از خواص جامعه در این روز، اهل سکوت و برخی نیز معاند بودند که چهره‌های آنها برای مردم ولایتمدار ایران اسلامی روشن شد.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: این افراد در هندسه سیاسی انقلاب اسلامی ایران هیچ جایگاهی ندارند و مردم به آنها و صحبت‌هایشان اعتنایی نمی‌کنند.

وی بیان کرد: مردم فقط از حریم ولایت پشتیبانی می‌کنند و به کسانی که با وجود داشتن تریبون به دنبال اهداف خاصی هستند که در مسیر ولایت نیست و بیشتر تفرقه افکنی می‌کنند بهایی نمی‌دهند.

وی با اشاره به وضعیت کشور پس از برجام یادآور شد: سراب برجام برای ملت ایران بی‌سرانجام شد و کسانی که در حد الفبا، از سیاست می‌دانند، متوجه شدند که امریکا قابل اعتماد نیست و فقط به دنبال فریب و مدیریت زمان برای رسیدن به اهداف پلیدش است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: نگاه امریکا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فقط براندازی است که تاریخ خود بهترین شاهد در این زمینه قرار دارد.

وی بیان کرد: اقتصاد کنونی کشور با برجام به جایی نمی رسد بلکه فقط برای ترمیم آن باید به اقتصاد مقاومتی روی آورد.

صفایی بوشهری با اشاره به تاریخ پر از خباثت و شیطنت انگلیس در ایران عنوان کرد: هم اینک انگلیس به عنوان بزرگ‌ترین تهدید در جهان به شمار می آید.

وی ادامه داد: ایران هیچ زمان تهدیدی برای منطقه و کشورهای اسلامی نبوده بلکه این تهدید صرفا برای انگلیس و آمریکا است.

امام جمعه بوشهر افزود: مرگ انگلیس و امریکا نزدیک است و سیاست‌های متجاوزانه آنها به زودی به تاریخ می پیوندد.

وی با اعلام این که اجازه نمی‌دهیم چیزی به نام کنسول انگلیس در بوشهر تاسیس شود اظهار داشت: شهید رئیس علی دلواری در بیش از یک صد سال پیش، تیر مرگ را به انگلیس و سیاست‌های متجاوزانه و استعمارگش رها کرد و اکنون با فرا رسیدن مرگ سیاست‌های متجاوزانه این کشور دیگر ارزش و جایگاهی در سیاست‌های بین‌المللی ندارد.

صفایی بوشهری عنوان کرد: باز شدن سفارت و کنسول انگلیس در هر مکانی سبب شده که دروازه فتنه بر روی آن کشور باز شود.

وی با اشاره به اینکه از دیرباز یکی از سیاست‌های جهان استکبار، ایجاد تفرقه و تکه تکه کردن جامعه اسلامی و مبارزه این کشورهای اسلامی با همدیگر بوده است گفت: جنگ افروزی در جامعه اسلامی، ایجاد آشوب و شکست دادن نهضت‌های اسلامی از مهمترین کارهای استکبار جهانی در جوامع اسلامی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: انگلیس نجس سیاسی است که تاریخ عمرش پر از ننگ بوده و به محض اینکه در کشورهای اسلامی متوجه قدرت اقتصادی شده برای چپاول این کشورها دست به کار شده است.

صفایی بوشهری تنها راه مقابله با استکبار جهانی را وحدت جهان اسلام عنوان کرد و گفت: اگر این وحدت شکل نگیرد جهان اسلام با فتنه استکبار به جان هم می‌افتد که نشانه‌های آن در سوریه و عراق به خوبی دیده می‌شود.

وی بیان کرد: باید با نگاه و سیاست راهبردی وحدت جامعه اسلامی به مقابله با سیاست‌های فتنه انگیز استکبار جهانی رفت.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: شیوخ سرسپرده استکبار و برخی کشورهای منطقه به جای وحدت به دنبال تفرقه و حمایت از تروریست و صهیونیست هستند.

وی افزود: همه کشورهای اسلامی باید نگاهی وحدت آمیز داشته باشند و ضرورتی به پرداختن به مشکلات درون مذهبی وجود ندارد و صرفا باید برای مقابله با جبهه استکبار که در راس آنها امریکا و انگلیس هستند تمرکز کنند.

امام جمعه بوشهر خطاب به دولتمردان گفت: نزدیک شدن به انگلیس همان نزدیک شدن به فتنه است و تاریخ هیچ گاه جنایت و فتنه‌های انگلیس را از یاد نمی‌برد که در این زمینه باید هوشیار بود.

وی ادامه داد: انگلیسی‌ها دیگر جایگاهی در بین مردم ایران اسلامی که مملو از اقتدار و غیرت است ندارند و هر فعلی که از انگلیس بیرون آید با مشت محکم مردم ایران مواجه می‌شود.

صفایی بوشهری خواستار پاسخ محکم و سریع وزارت امور خارجه به یاوه گویی‌های اخیر وزیر امور خارجه انگلیس درباره ایران شد.

امام جمعه گناوه: فتنه 88 یک انقلاب رنگی برای براندازی نظام بود

حجت‌الاسلام سید عبدالهادی رکنی‌حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه گناوه اظهار داشت: روز 9 دی برای همیشه در تاریخ سیاسی ایران اسلامی ماندگار شده است.

وی اضافه کرد: در این روز مردم با بصیرت و آگاهی که برگرفته از ایمان آنها بود با ایجاد یک راهپیمایی بزرگ، حماسه ماندگاری را رقم زدند.

امام جمعه گناوه ادامه داد: با حضور گسترده مردم تمامی نقشه‌های دشمن برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش بر آب شد.

وی بیان کرد: فتنه‌گران با کمک ایادی خود در غرب به دنبال ایجاد یک انقلاب رنگی برای براندازی نظام بودند که در این بین، عده‌ای که روزی همراه امام راحل و رهبری بودند در بین آنها به چشم می‌خوردند.

امام جمعه گناوه عنوان کرد: هر چند دشمن تلاش کرد که در جریان فتنه سال 88 انتخابات قانونی مردم ایران را زیر سؤال ببرد و پس از آن توطئه‌های خویش را علیه نظام و مردم ایران عملی کند اما درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری و حضور مردم در میدان ولایت باعث شد که ضمن برهم خوردن توطئه‌های فتنه‌گران، حماسه بزرگ 9 دی تجلی یابد.

رکنی‌حسینی با اعلام اینکه مردم در تمامی صحنه‌های انقلاب در کنار نظام بوده‌اند، عنوان کرد: این نوع علاقه‌مندی و همراهی مردم با نظام، وظیفه مسؤولان را نسبت به مردم در گره‌گشایی مشکلات آنها به ویژه در حوزه اقتصاد، معیشت و اشتغال بیشتر می‌کند.

وی بیان کرد: توقع مردم از دولت تدبیر و امید بیش از وضعیت موجود است هر چند که تلاش‌هایی نیز انجام شده است.

امام جمعه گناوه با تقبیح سیاست‌های انگلیس در منطقه عنوان کرد: نقش انگلیس در ناامنی منطقه با پشتیبانی نظامی از رژیم آل سعود به شکل دادن بمب‌های خوشه‌ای به این کشور برای مبارزه با مسلمانان یمن غیرقابل کتمان است.

امام جمعه موقت برازجان: در 9 دی فتنه‌گران شیرینی پیروزی ملت را در انتخابات تلخ کردند

حجت الاسلام حسین شیخی  در آیین سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته شهر برازجان اظهار داشت: 9 دی ماه هیچگاه از حافظه تاریخی مردم ایران پاک نمی‌شود و هر سال با شکوه‌تر از سال قبل یاد آن را گرامی می‌دارند.

وی اضافه کرد: هر چند در این روز عده‌ای فتنه گر بدنبال ایجاد یک فتنه شوم و نامبارک برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بودند و از این باب کام مردم و رهبری معظم را تلخ کردند اما با حول و قوه خداوند و حضور گسترده و میلیونی مردم ولایتمدار، تمامی نقشه‌های آنها برملا شد.

امام جمعه موقت برازجان تصریح کرد: فتنه گران در سال 88 از هرگونه توهین به مقدسات، امام راحل و رهبر معظم انقلاب خودداری نکردند که این امر نشان می‌دهد که آنها چقدر با برنامه برای براندازی نظام وارد میدان شده بودند.

وی بیان کرد: دلیل شکل گیری روز 9 دی ماه، فقط انسجام و وحدت مردم بود که سبب شد فتنه و توطئه علیه نظام در نطفه خفه شود.

امام جمعه موقت برازجان با اشاره به دیدار سفرای کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری بیانات مبسوطی درباره وحدت مسلمین و دوری از تفرقه در جوامع مسلمان ایراد کردند که باید مورد توجه سران کشورهای اسلامی قرار گیرد.

شیخی اضافه کرد: با توطئه‌های استکبار شاهدیم که در کشورهای مسلمان اراده‌ای شکل گرفته است تا از وحدت کشورهای مسلمان اجتناب و تفرقه حاکم شود.

امام جمعه عسلویه: عد‌ه‌ای در کشور چندان علاقه‌ای به بزرگداشت روز 9 دی ندارند

حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد امروز در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه شهر عسلویه اظهار داشت: 9 دی به مانند 22 بهمن ماه در تاریخ انقلاب ماندگار شد تا این روز که متعلق به نظام، رهبری و مردم است برای همیشه در ذهن مردم قرار گیرد و هر سال عزتمندانه گرامی داشته شود.

وی افزود: عد‌ه‌ای در کشور هستند که چندان علاقه‌ای به بزرگداشت روز 9 دی ندارند در حالی که به دلیل حماسه‌ای که در این روز مردم ایران آفریدند نباید برای بزرگداشت این روز کم بگذاریم.

امام جمعه عسلویه ادامه داد: بر همه دلسوزان این نظام واجب است که با شور و هیجان این روز را پاس بدارند که به فرموده مقام معظم رهبری "امام حسین (ع) در روز 9 دی دست ملت را گرفت".

وی بیان کرد: پیام روز 9 دی به فتنه‌گران این بود که انقلاب ما یک انقلاب عاشورایی است که در هیچ شرایط زیر بار ذلت دشمنان نظام نمی‌رود.

هاشمی‌نژاد عنوان کرد: فتنه‌گران در سال 88 برای براندازی نظام، اصل ولایت فقیه را نشانه گرفته بودند که مردم با حضور حماسی خود در روز 9 دی نشان دادند که چقدر به ولایت فقیه اعتقاد دارند و آن را عمود خیمه انقلاب و نظام می‌دانند.

وی بیان کرد: حضور گسترده مردم در روز 9 دی با محور قرار دادن ولایت فقیه، باعث شد که خوابی که برای براندازی نظام توسط فتنه‌گران دیده شده بود این گونه به عنوان یک محور انسجام بین مردم و ولی فقیه زمان تغییر کند.

امام جمعه دیر:دولت درپاسخ به نقض برجام، بخشی از تعهداتش را عملیاتی نکند

امام جمعه دیر استان بوشهر گفت: پاسخ دولت ایران به نقض برجام از سوی آمریکا این است که بخشی از تعهدات پذیرفته را عملیاتی نکند.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دیر با اشاره به فتنه 88 بیان کرد: درفتنه سال 88 چون اصل نظام و رهبری در معرض خطر قرار گرفت، از جنگ هشت سال علیه کشور خطرناک تر بود.

وی اضافه کرد: ملت ولایت مدار در 9 دی علیه فتنه پیچیده و با برنامه ریزی 10 سال دشمن، به صحنه آمدند و بساط آنان را درهم پیچیدند.

وی گفت: 9 دی روز بصیرت و آگاهی مردم بود و از 22 بهمن و فتخ خرمشهر نیز مهم تر است.

وی درباره با تامین امنیت هوایی از سوی سپاه پاسداران اظهار کرد: سپاه از بدو تاسیس خدمات ارشمندی داشته که یکی از آنها امنیت سفرهای هوایی است که تا امروز این امنیت کامل برقرار است.

حسینی، خواستار توجه دولت به مشکلات کشاورزان گوجه کار شهرستان دیر شد.

امام جمعه دلوار: 9 دی ثابت کرد هیچ قدرتی توان مقابله با ملت بصیر و انقلابی ایران اسلامی را ندارد

حجت‌الاسلام زاهد دوست در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دلوار با اشاره با اشاره به آیات و روایات متعدد گفت: بصیرت یک واژه قرآنی و بمعناى معرفت و  شناخت عمیق  است که به انسان توانایى درک حقایق و پشت‌پرده حوادث را می‌دهد، به‌گونه‌اى که در تاریکی های و هوای غبارآلود فتنه راه حق را از باطل به وضوح  تشخیص می‌دهد و از بحران‌ها و فتنه‌ها به سلامت عبور می‌کند.

امام جمعه دلوار افزود: اگر افراد یک جامعه اسلامی بصیرت کافى نداشته باشند به آسانى فریب توطئه‌هاى دشمنان را خواهند خورد و تحت تاثیر فضای ملتهب فتنه در تشخیص حق و باطل ناتوان خواهند شد.

وی اظهار داشت: بنا بر روایات وظیفه خواص و نخبگان یک  جامعه در آگاهى توده مردم سنگین است لذا باید با تصمیم گیری بموقع و موضع گیری های مناسب از انحراف و خدای ناکرده کجروی جامعه جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام زاهد دوست بیان کرد: جامعه‌ و مردمی که از بصیرت لازم برخوردار باشند، نه تنها در مشکلات و گرفتاریها در دام دشمن گرفتار نمی شوند بلکه با چشمانی بینا حق را می‌بینند و باطل را در چهره‌هاى گوناگون تشخیص می‌دهند، و در عمل هم با قدرت از حق، جانبدارى می‌کنند و از پیشوای حق، اطاعت می‌نمایند.

امام جمعه دلوار با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) گفت: ما مسلمانان در سالی که گذشت (2016)  از مدعیان  طرفداری عیسی مسیح، غیر از آتش و کشتار و خونریزی و چپاول و غارت در جامعه اسلامی و بر سر ملتهای مظلومی چون عراق سوریه و یمن و امثال آن چیز دیگری ندیدیم؛ امروز مدعیان پیروی از آن حضرت  طرفدار و حامی ظالم و منشاء بزرگترین ظلم ها در دنیا و عامل ریختن خون انسان های بی گناه هستند.

 وی افزود: تاسف اینجاست همه ظلم ها و جنایت در زیر چتر مسیحیت و با ادعای طرفداری از حضرت عیسی مسیح  است؛ در حالی که حضرت مسیح (ع) همواره طرفدار مظلومان و در ستیز با ظالمان و برپا کننده قسط و عدالت بود.و به تعبیر امام راحل اقتضاى مقام مسیح، اعتراض به ظالم و بازداشتن از ظلم است.

حجت‌الاسلام زاهد دوست با اشاره به 9 دی  روز بصیرت تأکید کرد: در بخش دلوار با توجه به اینکه ۱۳ دی ماه سالروز سفر پر برکت مقام معظم رهبری به این منطقه است  از ۹دی تا ۱۳ دی ماه به عنوان هفته بصیرت و برکت نامگذاری شده است و برنامه های مختلف بصیرتی به مناسبت این هفته برگزار می گردد.

امام جمعه دلوار بیان کرد: 9 دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی روز بصیرت و پیوند ملت با ولایت است و ملت ایران در سایه روشن بینی؛ معرفت و ولایتمداری و با قدرت بصیرت توانست تمام توطئه‌های از قبل نوشته شده علیه نظام اسلامی را خنثی کند.

وی افزود: حماسه 9 دی از طرفی باعث عقب راندن و یاس دشمنان انقلاب و از طرف دیگر موجب دلگرمی و امید دوستداران و علاقه مندان به انقلاب و نظام اسلامی شد و ثابت کرد که هیچ قدرتی توان مقابله با ملت بصیر و انقلابی ایران اسلامی را ندارد و  دشمنان هرچقدر هم برنامه‌ریزی و تلاش کنند اما سرانجام آن ذلت و خفت برای خودشان است.

 حجت‌الاسلام زاهد دوست گفت: 9 دی یک روز مردمی و متعلق به همه ی مردم و احزاب و جناح های سیاسی است همچنانکه مردم در سال ۸۸ در چنین روزی با هر سلیقه و جناحی به میدان آمدند و از انقلاب و نظام اسلامی حمایت کردند. امروز هم  همه افراد با هر فکر و تفکر سیاسی باید در بزرگداشت یوم الله ۹ دی و در برابر این حرکت خودجوش انقلابی احساس مسئولیت کند. 

امام جمعه دلوار یادآور شد: هر کس به اصل نظام و آرمان های انقلاب معتقد و پایبند باشد باید برای بزرگداشت حماسه 9 دی ماه در صحنه حضور فعال داشته باشد و نسبت به کسانی که در بزرگداشت ۹ دی سهل انگاری می کنند خوشبین نیستیم./ انتهای پیام


ثبت نظر

ارسال