اگر کسی در کشور مبلغی دریافت کرده بر اساس یک نظام بندی بوده است / تمام کشور را به خاطر موضوع حقوق ها به هم ریخته‌ایم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کل کشور را به هم ریختیم و مثلا می‌گوییم که دو میلیارد را پس دادند اما آیا کشور گیر دو میلیارد است که خود را درگیر این موضوعات کرده‌ایم.
  • شنبه 4 دی 1395 ساعت 19:2

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ظهر امروز در جلسه بررسی  مسائل و مشکلات بخش صنعت، معدن  و تجارت خراسان جنوبی، اظهار کرد: متاسفانه در کشور وضعیت به گونه ای است که یکی دو نفر کار می کنند و بقیه نظارت دارند در حالی که در سایر نقاط دنیا موضوع بر عکس است.

وی افزود: این یکی از موانع توسعه ملی است و باید در قوای مختلف درست شود.

 

برای خودمان بوروکراسی ایجاد کرده ایم

وزیر صنعت، معدن و تجارت  با اشاره به اینکه 10 درصد وقت من نیز به این موضوعات می‌گذرد و نامه می‌‌خوانیم و جواب می‌دهیم، گفت:  یکی از موانعی که سبب شده تا رتبه پایین در کسب و کار داشته باشیم این است که یک بروکراسی برای خود ایجاد کرده‌ایم.

 

پرداخت ها برخلاف قانون نبوده است

نعمت زاده با بیان اینکه اگر کسی در کشور مبلغی دریافت کرده بر اساس یک نظام بندی بوده است و بر خلاف قانون نبوده اما هر روز از صبح تا شب دنبال خلافکاران هستیم، افزود: کل کشور را به هم ریختیم و مثلا می‌گوییم که دو میلیارد را پس دهند اما آیا کشور گیر دو میلیارد است که خود را درگیر این موضوعات کرده ایم.

 

18 هزار واحد صنعتی فعال شده است

وی با اشاره به اینکه  باید به مسائل اصلی اشتغال، تولید، عمران و آبادانی بپردازیم، افزود: طرح صنایع کوچک و متوسط را از اواخر سال 92 پیشنهاد دادیم اما بانک ها زیر بار نرفتند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه کشور 8 سال تحریم را پشت سر گذاشت، گفت:  در ایلام از هر 10 واحد 8 واحد تعطیل بود و اگر الان مقایسه کنیم بسیاری از این واحدها راه افتاده است.

نعمت زاده بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اول سال بر اقتصاد مقاومتی تاکید کردند و ما نیز در 9 فروردین مسئله را مطرح کردیم و به تصویب رسید و شرایط خاص برای واحدها و صنایع گذاشتیم.

وی با اشاره به فعال شدن 18 هزار واحد در  بخش‌های مختلف، گفت: 13 هزار میلیارد تومان در این خصوص پرداخت شده است و به هر واحدی از استان که توجیه اقتصادی دارد کمک شود.

 

مردم کوچه و بازار، قوه x , y  را نمی فهمند

نعمت زاده تصریح کرد: تفکیک قوا و این طرف و آن طرف میز نداریم و همه باید برای یک کشور تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه مردم کوچه و بازار قوه x  و y  را نمی فهمند، گفت: مردم باید با شوق به میدان بیایند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد:  برخی می گویند که در خانه صنعت و معدن دولت کمتر دخالت کند و ما با این موضوع صددرصد موافق هستیم اما  عده ای می گویند که بخش خصوصی توان کافی ندارد.

نعمت زاده خاطرنشان کرد: ما بودجه نداریم و با پررویی کار می کنیم. هر کجا به بخش خصوصی اعتماد کردیم صادق بوده اند و به تعهدات خود عمل کرده اند و به نفع کشور است که از بخش خصوصی حمایت شود.

 

از تخفیف مالیاتی برای خراسان جنوبی بدمان نمی آید

وزیر صنعت، معدن و تجارت  اضافه کرد: چهار بازارچه به تصویب دولت رسیده که یک مورد فعال است و  در مورد بازارچه یزدان نیز با استانداری هرات صحبت شده که طرف مقبا آمادگی ندارد.

نعمت زاده تصریح کرد: در خصوص جاده آن طرف مرز ماهیرود نیز دولت بودجه ای گذاشته تا راه آن درست شود.

وی در خصوص  درخواست تخفیف مالیاتی برای استان، گفت:  ما بدمان نمی آید اما سازمان برنامه و بودجه این اقدامات را انجام می‌دهد و  ما نیز مرتب با وزارت اقتصاد و دارایی  جلسه داریم و قول پیگیری داده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: اگر اداره مالیات همکاری کند تا واحدها رونق بگیرد خود آن‌ها نیز به سهم 25 درصدی می رسند.

 

انتهای پیام/


ثبت نظر

ارسال